Oma routainen takapiha nyt siivottu puhtaaksi roskasta. Aamulla naapuri näki minut paljastinta pihallani heiluttamassa ja pyysi juttusille. Kysyi, että haluaisinko käydä hänen pihallaan etsimässä aarteita. Tietysti tulin sinne etsimään ja vartin piippailun jälkeen pihan reunassa olevan koivun luolta löytyi yksmarkkanen ja kone näytti että maassa olis lisää metallia. 10min kaivelun jälkeen kaikki kolikot olivat ulos kuopasta. Ei löytyny pihalta mitään muuta jännää. Näytin rahat naapurille ja sanoi että saat pitää ne jos haluat. Ihan mukava alku harrastukselle!
Olipa hyvä alku
Oliko maa paksulti jäässä? Ilmeisesti etsit jossain Länsi-Suomessa, vai?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
marttes kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 10:07
Onneksi olkoon.
On seassa noita vanhempiakin hopea markkoja.
Tuollaista rahamääräähän voisi kutsua jo kätköksi.
Ennen nykyistä naapuria siinä talossa asui vanha rouva, joka oli ehkä vähän "outo". (Saattaa selittää tämän "kätkön") Rouvalla ei ollut ystäviä tai muita vastaavia henkilöitä. Muistan, kun hän käveli pihalla sinne tänne ilman määränpäätä ja puhui itsekseen terassilla. Hyvin kohtelias oli muille. Hän kuoli sydänkohtaukseen talonsa sisällä pari vuotta sitten. Kävi kyllä sääliksi .
Eka reissulla enempi noita 60-luvun alun "hopeamarkkoja" mitä mä oon yhteensä koko harrastusaikanani löytänyt
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G