Uudella pellolla uudelleen
Uudella pellolla uudelleen
Tänään kysyin luvat kun oli kylän ainoa pelto jossa heinä oli ajettu. Hyvät löydöt aiheuttavat uusintakäynnin pikapuolin. Sormuksessa ei leimoja mutta olen näkevinäni Oltermannin viivan.
Örkitkin osa hyväkuntoisia, etenkin tuo öre 1739.
Örkitkin osa hyväkuntoisia, etenkin tuo öre 1739.
Viimeksi muokannut marttes, 14 Syys 2020, 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uudella pellolla
No nyt on upea hopeasormus ja vanha... Onnittelut
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Re: Uudella pellolla uudelleen
Uusinta käynillä tänään. Ei ole kukaan aikeisemmin käynyt niin löytöjä tuli hyvin vaikka taidoissa on toivomisen varaa. Ajoittain tuntui että pitäisi kaivaa metrin välein.
Rapalan esi-isä oli pellossa, nyt huonossa hapessa. Punnus oli minulle ensimmäinen.
Vaihtorahat, örkkejä, kopekoita, dengoja ym.
Laaturahat: klippa, hopea markka, hopea kopeekka ja sitten tuo iso minulle tuntematon. Takaa sain tavattua daler jotain. Tuohon olisi kiva saada tunnistusta tietäjiltä.
Rapalan esi-isä oli pellossa, nyt huonossa hapessa. Punnus oli minulle ensimmäinen.
Vaihtorahat, örkkejä, kopekoita, dengoja ym.
Laaturahat: klippa, hopea markka, hopea kopeekka ja sitten tuo iso minulle tuntematon. Takaa sain tavattua daler jotain. Tuohon olisi kiva saada tunnistusta tietäjiltä.
Taitaa olla 1 öre 1628-1629. Hieno löytö! Itseltä puuttuu vielä tuo.
XP Deus
‐-----------------
- 1605 4 Mark - Karl IX
- 1571 4 Mark hopea klippinki
- 1448 - 1481 1 Hvid - Christian I
- 2 öre 1573
- 2 öre 1591
------------------
Käy tilaamassa metallinetsintä Youtube kanavani: www.youtube.com/c/ramsundi
‐-----------------
- 1605 4 Mark - Karl IX
- 1571 4 Mark hopea klippinki
- 1448 - 1481 1 Hvid - Christian I
- 2 öre 1573
- 2 öre 1591
------------------
Käy tilaamassa metallinetsintä Youtube kanavani: www.youtube.com/c/ramsundi
Hienoja löytöjä, miltä suunnalta...
Hyvin löytyy tavaraa.
Hyvin huomaa eron hopeassa kun markassa vaan 40% ja 10kopeekassa vajaa 90%. Hyvin on mynttejä noussut.
Tänään vielä pelto veti huispaajaa kuin kärpäspaperi.
Rahat meni taspeliksi Ruotsi 6 - Venäjä 6. Ruotsi voitti kuitenkin viimeisellä löydöllä, josta laitan kuvan. Tämäkin raha on minulle uusi löytö. Ollut kai joskus kaulassa kun on reikä. Onkohan tuo hopeaa ?
Uutena löytönä tuli sitten taskunauris joka on viettänyt aikaa nauriiden kanssa pellossa. Menettänyt kannen ja viisarit. Lienee ollut laatupeli. Kello on Remontoir Perfectionne valm. nro 10072
Rahat meni taspeliksi Ruotsi 6 - Venäjä 6. Ruotsi voitti kuitenkin viimeisellä löydöllä, josta laitan kuvan. Tämäkin raha on minulle uusi löytö. Ollut kai joskus kaulassa kun on reikä. Onkohan tuo hopeaa ?
Uutena löytönä tuli sitten taskunauris joka on viettänyt aikaa nauriiden kanssa pellossa. Menettänyt kannen ja viisarit. Lienee ollut laatupeli. Kello on Remontoir Perfectionne valm. nro 10072
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Kyllä tuo Johanin kolikko lasketaan hopeiseksi, vaikka kupariakin on seassa.
Hieno on varmasti ollut tuo kello ja voi sitä harmituksen määrää, kun on kadonnut.
Hieno on varmasti ollut tuo kello ja voi sitä harmituksen määrää, kun on kadonnut.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Löysin tuollaisen samanlaisen sormuksen keväällä Kuopiosta. Museovirasto vastasi: "Näyttää ns. saraperäsormukselta, vanha talonpoikaissormus."
Edit. Hienoja löytöjä!