Ota palkokasvi pois sieraimesta ja anna anteeksi, jos sinua on loukattuiron maden kirjoitti: ↑19 Touko 2020, 12:44 ... Tuollainen idioottimainen möläyttely kyllä jää mieleen vuosikausiksi!
Ehkä tämä tästä vielä korjaantuuVeeVee kirjoitti: ↑19 Touko 2020, 21:26 Itse jätin facebookin ehkä viisi-kuusi vuotta sitten. Silloin piippailijoiden fb-ryhmässä ei ollut montakaan aktiivista ihmistä ja muiden ihmisten ainaiset vuodatuslorut alkoi kyllästyttää, joten päätin lyödä tunnukset kiinni. Päivääkään en ole katunut![]()
Onneksi on tämä aito ja oikea, vanhan liiton foorumi vielä olemassa![]()
Näinhän se menee, aikansa kutakin. Leijona kyllä jaksaa ahkerasti postailla ja osallistua keskusteluun joten ei voi kun hattua nostaa!raiban kirjoitti:Kyllähän Ama hiipuu .Itse en viitsi laittaa enään viikkariaikaisia viestejä päivän löytöihin ....keväällä löytyi hieno kalmisto jossa löytyi upea keihäänkärki ja pari sirppiä .....vain yksi kommentti (leijona) ...ei taida enään porukkaa kiinnostaa , sääli .Kivat ajat ovat menneet täällä foorumilla kun keskusteltiin ja pohdittiin asioita ....no aikansa kutakin
En ole huomannut omista kuvistani, että niissä näkyisi sellaisia tietoja, joista selviää esim. löytöpaikka, jonka olen kirjoittanut omiin kuvatiedostoihini. Kun katsotte kuviani, niin kertokaa, jos sellaisia tietoja näkyy. En ole koskaan tutkinut muiden linkittämiä kuvia sillä silmällä.jamppe kirjoitti: ↑21 Heinä 2022, 13:02Näinhän se menee, aikansa kutakin. Leijona kyllä jaksaa ahkerasti postailla ja osallistua keskusteluun joten ei voi kun hattua nostaa!raiban kirjoitti:Kyllähän Ama hiipuu .Itse en viitsi laittaa enään viikkariaikaisia viestejä päivän löytöihin ....keväällä löytyi hieno kalmisto jossa löytyi upea keihäänkärki ja pari sirppiä .....vain yksi kommentti (leijona) ...ei taida enään porukkaa kiinnostaa , sääli .Kivat ajat ovat menneet täällä foorumilla kun keskusteltiin ja pohdittiin asioita ....no aikansa kutakin
Itsellä tökkii täällä lähinnä kuvien lisäys, koska tapatalkin perusversiolla näköjään ei pysty lataamaan kun huonolaatuisia kuvia ja tarvetta maksulliseen VIP jäsenyyteen ei ole. Perinteisen kaavan kautta kuvia lisätessä taas pitäisi poistaa kaikki EXIF tiedot kuvista jottei lokit ole heti paikalla!Ja sekin vaihtoehto tuntuu jokseenkin työläältä
![]()
Kiitoksia Leijona! Voi hyvinkin olla että postimagen kuvapalvelu on poistanut jo pidemmän aikaa kaikki tiedot kuvista ladattaessa, mutta itselllä on jäänyt kai "niistä vanhoista ajoista" mieleen se että kyllä kuvista näkyi sijaintitiedot jos ne oli olleet kuvattaessa päällä ja et muistanut niitä manuaalisesti poistaa ennen foorumille latausta.. mutta tämä siis monen monta vuotta sittenLeijona kirjoitti: ↑21 Heinä 2022, 14:30 En ole huomannut omista kuvistani, että niissä näkyisi sellaisia tietoja, joista selviää esim. löytöpaikka, jonka olen kirjoittanut omiin kuvatiedostoihini. Kun katsotte kuviani, niin kertokaa, jos sellaisia tietoja näkyy. En ole koskaan tutkinut muiden linkittämiä kuvia sillä silmällä.
Upea kourutaltta![]()
Upea taltta, itsellä myös kivikirves ja kivikauden/pronssikauden nuolenterä pintalöytönä ...kyllä sieltä löytyy kun pellolla sateiden jälkeen varsinkin keväällä dallailee .
Hienoa
Talvi on tällaista hiljaiseloa, mutta käyn foorumilla ainakin pari kertaa päivässä. Täytyy alkaa tutkia foorumin tunnistamattomia löytöjä, kun Joulun kiireet hellittävät