Tietääkö kukaan mikä raha ja miltä ajalta? Itse en löytänyt tietoa kun ei oikein tiedä mistä etsiä.
Ja kiitokset jo etukäteen kaikesta tiedosta!
Lisäksi onko tämä se mikä luulen sen olevan?
Tunnistus apua kaivataan?(selvitetty)
Tunnistus apua kaivataan?(selvitetty)
Viimeksi muokannut jarski, 05 Touko 2019, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tunnistus apua kaivataan?
Liivinmaa/Tarto ehkä 1400 luvun loppu, 1500?
Hieno Myntti ja vähän harvinaisempaa sorttia!
Hieno Myntti ja vähän harvinaisempaa sorttia!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Ja iskuriin vahva ehkä!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
On siinä ainekset olla
Kiitokset nopeista vastauksista. Itsekin katsoin että lukee Riga. Oli kyllä onnea ton löydössä, kun olin jo kävelemässä pellolta pois, mutta ajattelin kävellä pellon reunaa pitkin, ja huispailla samalla. Samantien kun pääsin pellon reunaan, niin löysin ton, ja vieläpä maan pinnasta. Muutenkin vuoden ekat hopea nostot, ja samana päivänä vielä kaksi. Tästä on hyvä jatkaa, mutta luulen et samalle pellolle pääsee vasta syksyllä, kun pelto on taas niitetty.
Nyt tais löytyä. Laitoin eBay:hin haun Riga medivial coins, niin siellä saman näköinen ja teksti. Livonia archbishopric of Riga shilling 1479-1484 sede vacante silver coin ja hinta 17.87€+ postikulut 3.57€. ei taida kovin harvinainen olla paitsi ehkä Suomesta löydettynä. Joka tapauksessa omat enkat meni uusiksi reilulla sadalla vuodella.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Re: Tunnistus apua kaivataan?(selvitetty)
Kyllä 1400-luvun kolikko on mahtava löytö
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Re: Tunnistus apua kaivataan?(selvitetty)
Alempi on piilukkoaseen sankkipannun kansi kuten esimerkkikuvasta näkyy.