Mahtaako kukaan olla tehnyt itse metallinpaljastinta? Tai osaisi edes verrata itse tehtyä jonkin kohtuu laadukkaaseen kaupalliseen? Onnistuuko edes kohtuudella tehdä itse, jos perustaidot elektroniikasta on olemassa?
Minulla ei ole itse asiasta paljoakaan tietoa, mutta jotain toki netistä ja täältäkin lueskellut. Tarve olisi satunnainen metalliesineiden etsintä ja esim. ruuvien/naulojen siivous pihalta, ei oikeastaan kovinkaan aktiivinen aarteenmetsästys, vaikka voihan siihenkin innostua.

Onko olemassa hyviä rakennussarjoja laitteen elektroniikaksi? Tällaisen https://www.partco.fi/fi/rakennussarjat ... fk919.html löysin googlella, mutta siinä ei mainita mitään ulkoisista keloista? Kytketäänkö ne tuon piirilevyllä olevan tilalle? Entä olisiko jossain netissä ohjeita maakelan mitoitukseen? Saa olla myös englanniksi. Tai jos tietää koko paljastimen rakennusohjeita, niin nekin kiinnostavat. Piirilevyjä osaan tehdä/syövyttää itse.
Entä ovatko nuo kaupalliset perustason etsimet (hintaluokka 200-300€) periaatteeltaan vastaavia kuin tuo Partcon sarja? Vai onko nykyään etsimissä jo huomattava määrä digitaalitekniikkaa muutekin kuin vain näytön yms takia? Siis herkkyyden, erottelykyvyn yms. takia?
Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa kommentoida.