Kaipa tämä on oikein mahdollinen ketju koskien uusinta hankintaani. Tänään nimittäin postitäti (tai saattoi olla neitikin, koska ei ollut sormusta nimettömässä
) luovutti minulle Equinox 800:n. Harvoin on äireen poika ollut näin pihalla (siis tämän uuden metallikoneen kanssa). Monta vuotta opettelin kuuntelemaan, mitä Ace 250 mulle kertoo ja luulin jo jotain osaavani. Tänään huomasin, etten tajua mistään mitään
Ylläoleva on siis enempi itsekritiikkiä kuin mitään muuta. Odotukseni nimenomaan olikin, että nyt opitaan jotain uutta. Yllätti vain se, että kuinka totaalisen uusiksi maailmani nyt meni. Olo on kuin linnunpojalla ekaa kertaa pesästä lähteneenä
Innolla odotan, että minä herran vuonna saan asetukset ja yhteisymmärryksen laitteen kanssa sillälailla kohdilleen, että jotain voisin jopa tunnistaa maasta. Nyt piippaa ihan hulluna sellaisissakin paikoissa, joissa Ace oli hiljaa, enkä tajua noista target-id:stä sen enempää kuin sika satelliitista (kunnioitettu Öhkömönkijä älkööt pahastuko!
).
Mutta kaikin puolin ensiarvioni on, että harkiten suunniteltu laite se on. Kunhan vain oppisin käyttämään. Kalvokontaktinäppäimiä olen tosin vuosien varrella oppinut jonkin verran vierastamaan niiden mekaanisen kestävyyden takia. Ja vähän tuntuu raskaalta kouraan Aceen verrattuna.
Ketjussa oli ylempänä myös tuosta usb-latauksesta keskustelua. Ei se minusta ole ongelma, vaan ihan hyväksyttävää ja loogista nykypäivää: "standardi" lataustökkeli löytyy nyt käytännössä melkein mistä vaan. Itse tökkäsin laitteen lataukseen usb-hubiini (verkkopowerilla varustettu 10-paikkainen 3,5A max) ja latautui ilman mukinoita. Jos laturi on "alitehoinen", niin ei siitä mitään vaaraa pitäisi olla niin kauan, kunhan se on suunniteltu niin, ettei se mahdollisesti vikaantuessaan riko kohdetta. Lataus vaan kestää kauemmin.
Acen pidän kuitenkin ehdottomasti mukana kakkoslaitteena ainakin tämän opetteluvaiheen ajan, koska sen "kielen" jo opin. Leikilläni sanoinkin tänään, että nyt täytyy näköjään vaihtaa Swahilin kielestä Vulkanukseen
Live long and prosper!