Tänne kuvia harrastuksista tai ihan mistä vaan.
- Mr 600
- Innostunut Etsijä
- Viesti:
Tämmöinen luola on tutkimuskohteena ensi kesänä.Luola on Mustanvirran luola Janakkalan Mallinkaisilla.Alueella on muutakin historiallisia paikkoja,kuten esim Hyvä ja Pahavalkee nimiset lammet joilta näytettiin merkkitulia Hämeenlinnaa kohden,riippuen siitä kuinka vihollisjoukot liikehtivät.Luola on suuri vaikka suuaukko on ahdas.
Garrett AT Pro
Garret pro-pointer
Volvo L 60 F
Garret pro-pointer
Volvo L 60 F
- kalamies18
- Metallinetsijä
Hyvän näkönen paketti sulla. Ite oon aikoinaan valmistanu tuommosia vaimentimia ja vähä krouvimipiaki. Jopa 458 winmagille. Tuo vaimentaa mukavasti rekyyliäki. Onko muuten 9,3 tuo kaliperi?
Jos tarvit ratakivääriä niin mulla on menossa myyntiin aika hyvä paketti. Vastaava vaimennin mutta koko piipun peittävä ja monipuolisesti säädettävä pääasiassa alumiini perä. Tikka M55 308 on rautaosat. Kiikari ja jalat meni jo aikasemmin. Pitääpä koittaa napata kuvaa siitä
Jos tarvit ratakivääriä niin mulla on menossa myyntiin aika hyvä paketti. Vastaava vaimennin mutta koko piipun peittävä ja monipuolisesti säädettävä pääasiassa alumiini perä. Tikka M55 308 on rautaosat. Kiikari ja jalat meni jo aikasemmin. Pitääpä koittaa napata kuvaa siitä
Aijaa onko sulla oma metallipaja? Tuo on BR-tuotteen vaimennin. Olis kiinnostanu Ase-Utrankin vaimennin mutta sillä on jo 300€ hintaa. Joo kyllähän tuoski (.308) vaimentuu rekyyli .222 tasolle. Ääni pienoiskivääriin verrattava.
Joo ei oo tällä hetkellä tarvetta ratakivääriin. Laitas siitä piruuttas tänne kuvia.
Sellanen Tikka m55 on kovempi sana ku nää uudemmat.
Joo ei oo tällä hetkellä tarvetta ratakivääriin. Laitas siitä piruuttas tänne kuvia.
Sellanen Tikka m55 on kovempi sana ku nää uudemmat.
Ei oo omaa pajaa mutta olen konesuunittelija ja suunittelin ennen erikoistyöstökoneita. Asesepän töitä tullu tehtyä paljonkin vaikka en varsinaisesti aseseppä olekkaan. Harrastanu kilpa-ammuntaa, metsästystä ja kenneltoimintaa 12 vuotiaasta lähtien mutta nyt olen lopettanu ne kokonaan kun sain tarpeekseni. Viimenen niitti oli kun rupesin puheenjohtajaks seuralle niin ei enää muuta elämää sit ollukkaan. Nykyään uudet harrastukset kuten tää piippaus .
Tuo BR:N vaimennin on paljo parempi valinta taloudellisesti. Se on hyvin vähän tehottomampi kuin Ase-Utra mutta paljon halvempi. Tuo mun versio vaimentaa rekyyliä tehokkaammin kuin nuo kaks mutta vähän honommin ääntä. Se on tehty rekyylivaimentajaks.
Pitää koittaa saada kuvaa otettua. Hyvän saaminen on vaan vähä vaikeeta kun on paljo kiiltävää pintaa
Tuo BR:N vaimennin on paljo parempi valinta taloudellisesti. Se on hyvin vähän tehottomampi kuin Ase-Utra mutta paljon halvempi. Tuo mun versio vaimentaa rekyyliä tehokkaammin kuin nuo kaks mutta vähän honommin ääntä. Se on tehty rekyylivaimentajaks.
Pitää koittaa saada kuvaa otettua. Hyvän saaminen on vaan vähä vaikeeta kun on paljo kiiltävää pintaa
- Aarteenmetsästäjä
- Metallinetsijä
-
- Kunniajäsen
Raja
Äkkiseltään näyttäisi rajapyykiltä. 69 tarkoittanee rajan sivunumeroa eli minnepäin rajanaapuri sijoittuu...
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Joo saattaa olla rajapyykki. Ihmetyttää vain se ku ei oo lähistöllä muita rajamerkkejä missään, eikä tuosta lähde selviä rajalinjoja. Kiertelin tuola paikalla sellaisen 1km x 1km palan eikä missää näkyny muita rajamerkkejä.
Teksakolla noussu mukavan kokoisia lohia kelpais mullekki Serkkuki harrastaa perhokalastusta ja kyllä sitä touhua on mukava seurata , siinä on kunnon fiilis mukana. Ootkos kova savustamaan kalaa ?
Tääläpäin oli muutes vähä tulvia
Tästä kalliosta on ennenmuinoin otettu kivijalkoja
Vanha mylly
Teksakolla noussu mukavan kokoisia lohia kelpais mullekki Serkkuki harrastaa perhokalastusta ja kyllä sitä touhua on mukava seurata , siinä on kunnon fiilis mukana. Ootkos kova savustamaan kalaa ?
Tääläpäin oli muutes vähä tulvia
Tästä kalliosta on ennenmuinoin otettu kivijalkoja
Vanha mylly
Kalan sukupuoli
Tere piippailijat ja teksako!
Pieni kauneusvirhe tuossa vaikuttavassa saalispäiväkirjassasi, ei kuitenkaan maata kaatava. Kaloilla maitikala on koiras, ei uros. Ota tämä huomautus luokkaan "kateellisten panettelua".
Karmes
Pieni kauneusvirhe tuossa vaikuttavassa saalispäiväkirjassasi, ei kuitenkaan maata kaatava. Kaloilla maitikala on koiras, ei uros. Ota tämä huomautus luokkaan "kateellisten panettelua".
Karmes
X-Terra 705, Garrett Propointer, Fiskarsin pistolapio ja omatekoinen seula
Vanhin kolikko: 1928 5mk & 1928 10p
Kaivelen mielelläni menneitä
Vanhin kolikko: 1928 5mk & 1928 10p
Kaivelen mielelläni menneitä
Olen kierrellyt koirien kanssa pitkin poikin Roihuvuorta ja täällä on paljon mielenkiintoisia maanmuodostumia. Museoviraston tietokannan mukaan nykyisen kirkon takana on ollut jonkinlainen linnoitus, tänään havaitsin ekaa kertaa tieuran näköisen kivillä täytetyn polanteen joka kulkee tuolta linnoituksen suunnasta merelle päin. Pahasti vaan leikkaa nykyiset kulkuväylät tuota.
Täältä löytyy hiidenkirnukin, viisi vuotta meni ennen kuin huomasin asuvani moisen naapurissa.
Sitten on noita mielenkiintoisia pystykallioita missä menee ikään kuin askelmat ylöspäin. Lieneekö Litorinameren aikaista rantakalliota? Nykyisestä merenpinnasta tuon kallion alareuna voisi olla noin kuusi metriä ylempänä.
Tänään käytiin vaihteeksi Meri-Rastilassa, sieltä löytyi hieno pirunpelto ja myös erittäin mielenkiintoinen liuskeinen pohjasedimenttikivi jossa erottuu ikään kuin kasvin muotoja.
Täytyy tutkiskella näitä maastoja kun sattuneesta syystä olen ilman etsintä...
Täältä löytyy hiidenkirnukin, viisi vuotta meni ennen kuin huomasin asuvani moisen naapurissa.
Sitten on noita mielenkiintoisia pystykallioita missä menee ikään kuin askelmat ylöspäin. Lieneekö Litorinameren aikaista rantakalliota? Nykyisestä merenpinnasta tuon kallion alareuna voisi olla noin kuusi metriä ylempänä.
Tänään käytiin vaihteeksi Meri-Rastilassa, sieltä löytyi hieno pirunpelto ja myös erittäin mielenkiintoinen liuskeinen pohjasedimenttikivi jossa erottuu ikään kuin kasvin muotoja.
Vitae pars historia est.
Nuota maastonmuotoja ja kallioita on kyllä mukava tutkia Mites iso tuo hiidenkirnu on? Pystytkö laittamaan kuvaa tuosta erikoisesta kivestä? Mites korkealla tuo pirunpelto on nykyisestä merenpinnasta?
Jännän näköisiä nuo "portaat".
Löysin joskus tämmösen kolon metsästä hiekkaisen kumpareen päältä jossa kirkas vesi ja on sellaiset 2m syvä. Voisikohan olla kenties vanha kaivo?
Olis jo kesä
Vanha kulkureitti
Jännän näköisiä nuo "portaat".
Löysin joskus tämmösen kolon metsästä hiekkaisen kumpareen päältä jossa kirkas vesi ja on sellaiset 2m syvä. Voisikohan olla kenties vanha kaivo?
Olis jo kesä
Vanha kulkureitti
Tässä kuva osasta iskoksista mitä oon pellolta keränny..tuntuu että niitä on pinnassa välillä melkein 5metrin välein joissain paikoissa. Metsästä oon löytäny niitä kans. Eli ne on näitä joskus lähes läpinäkyviä ja rasvakiiltoisia paloja.
Jos niitä on rajautuneella ja tiheällä alueella niin siinä voi olla vanha asuinpaikka ja nämä iskokset ovat syntyneet työkaluja valmistettaessa.
Pitää mennä muuten tarkistamaan tänään yks paikka kun löysin sellaisen n.20m pitkän kiviröykkiön..että oliskohan se pieni pirunpelto. Laitan siitä kuvaa tänne kunhan saan.
Jos niitä on rajautuneella ja tiheällä alueella niin siinä voi olla vanha asuinpaikka ja nämä iskokset ovat syntyneet työkaluja valmistettaessa.
Pitää mennä muuten tarkistamaan tänään yks paikka kun löysin sellaisen n.20m pitkän kiviröykkiön..että oliskohan se pieni pirunpelto. Laitan siitä kuvaa tänne kunhan saan.
Kuvan mukaista jälkeähän jää myös paikkoihin joista on joskus louhittu kiviä kivijalkaan ja navettojen seiniin.Maverick kirjoitti:Olen kierrellyt koirien kanssa pitkin poikin Roihuvuorta ja täällä on paljon mielenkiintoisia maanmuodostumia. Museoviraston tietokannan mukaan nykyisen kirkon takana on ollut jonkinlainen linnoitus, tänään havaitsin ekaa kertaa tieuran näköisen kivillä täytetyn polanteen joka kulkee tuolta linnoituksen suunnasta merelle päin. Pahasti vaan leikkaa nykyiset kulkuväylät tuota.
Suomen Metallinetsijät Ry