Hyvinkin pitkäli Öhkön innoittamana painuin penni-imureineni rantapöpelikköön. Ei kuitenkaan ihan random paikkaan, vaan koitin vähän arvailla missä kulkua olisi ollut.
Siitä vaan auto parkkiin etsin käyntiin ja pusikkoon. 10 metriä autolta ensimmäinen hopea-alueen ID => alumiininen nuuskatykki. Tästä eteenpäin pari pullonkorkkia, joiden jälkeen penni-imuri virittyi oikealle taajuudelle tai pitäisikö sanoa taajuuksille, kun niitä kuitenkin E-trackissä useampi kymmenen. Muutaman 60-luvun pennin jälkeen nousi 10p 1911 ja 1881 5p 1912 sekä penni 1871. Seuraavassa notkelmassa oli 30-, lukuisten keskittymä kolme 10 pennistä ja päälle päätteeksi 10mk -31.
Pitkähkössä heinikossa penni-imuri mörähti ruutuun id:n 12-08 = korkeampi kuin folio, mutta alempi kuin pulltab. Toisin sanoen tällä alueella ne ohuet kultarinkulat asuu ja seiltähän se heinänjuurien seasta alkoi sormus pilkottaa. Väriltään kirkkaan hopeinen… Ensimmäinen ajatus: Valkokultaa. Mutta miten noin järeä sormus antaa noin huonon ID:n. Rinkula kiireesti näppiin ja leimoja etsimään. Siinä missä piti lukea 585 tai 750 lukikin S-STEEL.
Ja olisihan tämä kultasormukseksi muutenkin liian ruma.
Lohdutuspalkinnoksi tuli kuitenkin hopea ID:llä oikeaa hopeaa. Tampereen Yhtenäiskoulun luokkasormus.
813H AR=Abel Rantanen Tampere N7=1966
Tässä vielä löydöt yhteiskuvassa.
-TAZ-
TAZ pöpelikössä
TAZ pöpelikössä
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Re: TAZ pöpelikössä
Stainless steel, ruostumaton teräs, antaa seosaineista riippuen hyvinkin matalan id:n. Rautaahan se suurimmaksi osaksi kuitenkin on.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Re: TAZ pöpelikössä
Kortinpelaajan sormuksen on syytä olla halpaa materiaalia että pysyy tallessa.
GM4 ja paljon puuttuvaa kokemusta, Garret pinpointer, kenttälapio.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.