Oletko keräilijä? Oli sitten kysymys pikkuautoista, puukoista, tölkeistä, kivistä tai kolikoista niin täälla voit näyttää kokoelmasi oli se sitten mikä tahansa.
No joo tulihan sitä keräiltyä tällaistakin tavaraa joskus aikanaan tosin en enää ymmärrä että miksi kait ajattelin alkaa oikein kiviharrastajaksi.
Kaikkea pitää kokeilla.No tuli sitten rakennettua oikeen viistehioma laite
ja hiottua muutama tuollainen kivi se oli ihan mukavaa hommaa mutta vie aikaa vaan aivan tuhottomasti jai sekin sitten vissiin sen takia.Eihän ne hiotut kivet ole ihan ammattilaisen jälkeä mutta kuitenkin.Raaka kivet
ovat pääasiassa siperiasta.
Tälläisellä koneella ole hioskellut, täähän on tämmönen pelle pelottoman tekemä laite eli minun. Siinä on sisällä pulsaattoripesukoneenmoottori kuori on vaneria sitten on tasohiomakivi ja säädettävä nostotaso hiominenhan ei toimi yhdellä kivellä olen käyttänyt lisänä tason päällä
erilaisia vesihiomapapereita ja onhan siinä vielä toi vesikastelu systeemi.Hiomapää johon kivi laitetaan kiinni
on kotoisin Venäjältä olen ostanut sen maahantuojalta täältä Suomesta.
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Teksakolla on hienoja raakakiviä ja viistehiottuja koruja.
Eikös tuossa ole peräti jalokiviä, Topaasia,Perylliä,Ametistiä tuo violetti tai Fluoriittia. Tuon violetin yläpuolella onko Kranaatti vai peräti Rubiini. Kellertavat lienee Sitriiniä.
Tuossa omissa kuvissa ylin Rikkikiisukidesykerö Prasiliasta. Aito luonnon muotoilema näyte.
Kuulat on kuulamyllyn kuulia Taivalkoskelta, Mustavaaran Vanadiinikaivokselta
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
No siinä on smaragdeja raakana nuo isot ja myös muutama hiottu,berylliä ,topaaseja,kunziittia,moldaviittia,opaaleja,granaattia,synt.kuukiveä,sitriiniä ja ametistiä.