Olen aloittamassa uutta harrastusta, lähinnä 9v poikani innostamana. Nyt etsin sopivaa laitetta, joka sopisi sekä aikuisen että lapsen käteen. Enemmän ehkä aikuisen käteen.
Ideana siis, että harrastus voisi myös jatkua pelkkien ensikokeilujen jälkeen. Eli mikä voisi olla sopiva laite tämän harrastuksen alkuun mielestänne? Noita Garretteja olen katsellut. Olisiko niistä alkuun? Etsin n. 200-400e laitetta. Mikäli lapsi ei tästä kiinnostu, niin minulla itsellä olisi kyllä tästä kehittää jotain. Eli etsinnässä etsin, joka toimii ihan perusjutuissa ja myös tarvittaessa päivitettävissä myös vaativampaan etsintään. Kohteina puistot, pellot niinkuin metsätkin.
Kokeneiden ja kokemattomimpienkin mielipiteet toivottuja. Ideoita hyvän hinta-laatusuhteen laitteen hankintaan vuonna 2018?
Auttakaa aloittelijoita
-J
Mikä etsin ihan aloittelijalle?
-
- Metallinetsijä
Re: Mikä etsin ihan aloittelijalle?
Lyhyesti: Golden Mask 1+ DT. Edullinen, erittäin helppokäyttöinen, erottelukykyinen ja ei tarvitse leikkiä pattereiden kanssa. Piippailija hyytyy ennemmin kuin akku.
SME
GM
Deus
GM
Deus
-
Kiitos vinkistä! Onko muita vinkkejä aloittelijalle?
-
- Metallinetsijä
Kyllähän jonkinlainen pinpointterikin on hyvä olla mukana. Ilmankin kyllä pärjää mutta toisinaan joutuu etsimään pikkuesineitä ihan tosissaan. Niitähän voi saada käytettyinäkin, ostetaan/myydään - palstallakin on ainakin pari myytävänä. Tietysti kun on eripituisia käyttäjiä, kannattaa miettiä millaisella varrella piipparin hankkii. Omaan pitkään käsivarteen sopii s-varsi, lyhytkätisemmälle taas usein teleskooppivarsi.
SME
GM
Deus
GM
Deus
Osiosta. Metallinilmasimet löytyy näitä ensi-etsimen juttuja runsaasti.
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Ei tuossa hintaluokassa oikein huonoja olekkaan ja kaikilla on hyvä harrastus aloittaa. Ei näihin kysymyksiin varmaan oo enää helppo löytää vastaajia kun vastaavia tulee vähintään kuukausittain. Ei ne vastaukset vaihdu vaikka kysyjä vaihtuu
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G