Kyllä tuolla thresholdilla on ihan oikea tarkoitus. Säätämällä tuo niin, että ininä juuri ja juuri kuuluu, kuulee ne aivan aavistuksenomaiset signaalit, jotka jäävät kuulematta, jos laitat säädön liian pienelleen. Tuo toimii käytännössä vain kuulokkeilla. Ainakaan omat korvani eivät noita henkäyksiä kuule. Uskoakseni esim. lähes pystyasennossa olevat vanhat pennit löytyvät näin paremmin.
Hiukan uskonasia, myönnettäköön
Ja toisaalta: hittoako niillä vanhoilla kuparipenneillä tekee? Kultaisia ja hopeisiahan tässä etsitään. Ja mielellään isoja.
Ja edit: kokeilin tuota vielä 1960-luvun kuparipennillä käytännössä, ettei tule kirjoiteltua ihan mitä sattuu. Kyllä se säätö hiukan vaikuttaa.
Viimeksi muokannut Sergei, 26 Maalis 2010, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Testailin äsken Sergein vanhaa acea,niin 2€ kolikko löytyi noin 22 cm:n päästä.Testasin myös leukaperiini ja silloin alkoi melkoinen ulina.Löytää kyllä amalgaamin tehokkaasti.
Ja tuosta innostuneena kokeilin minäkin leukani. Ensin piippasi pari kertaa ja kun viimein tajusin ottaa kuulokkeet päästäni niin tuli hiljaista, ja muistin, että amalgaamipaikka irtosi joskus 90-luvulla ja tökkäsivät siihen muovia tilalle.
Kaikkea se perjantai teettää
olen myös miettinyt tuon huminan "pointtia" säädettynä ja käytössä kyllä on. mitään käytännön eroa en ole kuitenkaan huomannut, onko kuulokkeet vai ei. ainoa missä minulle se auttaa on jos pellolla piipittää ja rauta on disabloitu pelistä, tällöin voi sitten tarkistaa helposti oliko se todellisuudessa rautaa..muutenkin pellolla tosi simppelit äänet käytössä.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Etsijä82 kirjoitti:Kyllä on x-terra 305 testit kyllä kaukana x-terra 70 vastaavista,varmaan ovat nuo säädöt jotenkin pielessä,kun noinkin heikohkoja tuloksia tulee ilmassa verrattuna x-terra 70.
X-terra 70 vastaavat ilmatestit:
10 c : 33cm
20 c : 36cm
2e : 40cm
Tehot täysillä,all metal mode,noice cancel ja threshold 4.
Kyllähän minä jo tiesin, että tehoissa on pieniä eroja, mutta ei tehoero noiden laitteiden välillä voi nyt millään olla noin valtava.
Tässä on kyllä jotain oikein paljon pielessä. Kokeilin löytmääni 10 sentin kolikkoa ilmatestinä ulkona tehdasasetusten 1. vaihtoehtona ja sain tulokseksi keskimäärin 20 cm. Etsijällä on erityisen hyvin koottu 'torstai xterra'"
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Etsijä82 kirjoitti:Kyllä on x-terra 305 testit kyllä kaukana x-terra 70 vastaavista,varmaan ovat nuo säädöt jotenkin pielessä,kun noinkin heikohkoja tuloksia tulee ilmassa verrattuna x-terra 70.
X-terra 70 vastaavat ilmatestit:
10 c : 33cm
20 c : 36cm
2e : 40cm
Tehot täysillä,all metal mode,noice cancel ja threshold 4.
Kyllähän minä jo tiesin, että tehoissa on pieniä eroja, mutta ei tehoero noiden laitteiden välillä voi nyt millään olla noin valtava.
Tässä on kyllä jotain oikein paljon pielessä. Kokeilin löytmääni 10 sentin kolikkoa ilmatestinä ulkona tehdasasetusten 1. vaihtoehtona ja sain tulokseksi keskimäärin 20 cm. Etsijällä on erityisen hyvin koottu 'torstai xterra'"
Tulokseksi olen saanut mitä on ilmoitettukin. Minkä minä sille mahdan, jos tuo minun x-terra on mukamas niin hyvin koottu. Kai tässä ei muu auta,kun olla vaan tyytyväinen värkkiinsä.
Viimeksi muokannut Etsijä82, 26 Maalis 2010, 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Jaa, vai tämmöstä tällä kertaa. Noo, kattellaan niitä etäisyyksiä vaikka sitten siellä yhteisreissulla, niin ovat porukat sitten oikein viimosen päälle tyytyväisiä.
Eiköhän jatketa näitä rakentavia keskusteluja samaan malliin, eikö niin poijjaat...
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Etsijä82 kirjoitti:Jaa, vai tämmöstä tällä kertaa. Noo, kattellaan niitä etäisyyksiä vaikka sitten siellä yhteisreissulla, niin ovat porukat sitten oikein viimosen päälle tyytyväisiä.
Eiköhän jatketa näitä rakentavia keskusteluja samaan malliin, eikö niin poijjaat...
No ei nyt leikistä suututa.;D
Palataan asiaan taas.
Tää nyt on tällästä aiheesta rönsyilyä täällä...välillä(aina)välillä(aina)välillä;)
Tuli tässä sellanen mieleen, että ei taida laitevalmistajat tehdä aloittelijoille sopivia halvemman luokan "uutuuksia"
Vaan aina tehdään uutta lippulaivaa, jonka hinta on yleensä tuhansien paremmalla puolen.
Esim tekisivät esim ace 250 "päivitetyn"version, jossa olis jotain ominaisuuksia paremmin. Varmaan tuollainen olisi mahdollista tehdä aika samaan hintaluokkaan, ja varmasti ostajiakin olisi.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
ihis81 kirjoitti:
Tuli tässä sellanen mieleen, että ei taida laitevalmistajat tehdä aloittelijoille sopivia halvemman luokan "uutuuksia"
Vaan aina tehdään uutta lippulaivaa, jonka hinta on yleensä tuhansien paremmalla puolen.
Esim tekisivät esim ace 250 "päivitetyn"version, jossa olis jotain ominaisuuksia paremmin. Varmaan tuollainen olisi mahdollista tehdä aika samaan hintaluokkaan, ja varmasti ostajiakin olisi.
Eiköhän tuolta Garretilta pukkaa markkinoille ennemmin tai myöhemmin päivitetty versio tuosta Acesta,jossa on maahäiriön poisto ja volumen säätö.
Onhan noita halvemman luokan "uutuuksia" pukannut erityisesti tuolta First texasilta, joka omistaa Fisherin,bounty hunterin ja teknetics merkin.
Kävin vilkaisemassa Villenkellon sivuja ja näköjään on tuonnekkin pukannut noita Fisherin/teknetics malleja myyntiin jo useita erilaisia.
Tällä hetkellä ilmeisesti kohistaan tuosta Teknetics omega 8000 etsimestä, että se pistää kampoihin Fisher F75 ja Teknetics T2, jos tuohon omegaan lykkää isomman 11" dd kelan.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
ihis81 kirjoitti:No jos plokataan rauta pois, niin eihän sitä tarvitse tietääkkään että siellä sitä on...
Ja kyllä ne näytöllä kuitenkin näkyy kaikki, mutta kuka näyttöä jaksaa tiirailla
Mulla on se taustahumina päällä. Kun se katkeaa niin tiedän että siellä on jotain ja tarkistan sen sitten prospect-moodilla jos viitsin. Se tässä X-Terrassa on niin mukava että noi tärkeimmät vaihtoehdot on vaan parin napinpainalluksen päässä. Kun oikein asiaa ajattelen nii ei tää mikään paskempi etsin kyllä ole. Onko sitten hintansa väärtti? Käytännöllinen se ainakin on.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Totta puhuen en sitä huonona etsimenä pidä, vaikka leikilläni kettuilen.
Meinasinhan mä ostaa sen, kunnes peruin sen xterran tilauksen ja laitoin ton safarin tilalle.
Mutta ero kun oli vain pari sataa noiden välillä, niin ajattelin tuon safarin sitten.
Enkä oikein usko että puolin tai toisin jäisi yhtään kohdetta huomaamatta, jos kelan alle sattuu osumaan.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
RJR kirjoitti:[quote=" Etsijällä on erityisen hyvin koottu 'torstai xterra'"
Ratkesin totaalisesti jatkakaa kyl se siit...
Eikun mä ihan tosissani meinasin että mulla on ehkä omassa etsimessäni jotain pielessä. Käytän sitä suurinpiirtein tehdasasetuksilla mitä nyt vähän herkkyyttä lisäilen. Ehkä mulla on sellainen 'maanantaiviritetty' eli 'äkkiä krapulassa pois käsistä' -yksilö. Sitä ei voi jättää pois laskuista. Autoista nimittäin luin monta vuotta sitten sellaisen tuloksen että ne jotka on valmistettu torstaisin ovat laadullisesti parhaita. Mutta se oli hyvin hyvin monta vuotta sitten.