Seinäjoen kaivaja
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
Seinäjoen kaivaja
Kukahan Saa*anan mulukku kaiveloo Seinäjoella puistoos lapiolla!!!??? Pitääs ny perke*e tajuta että nurmikoolla kaivellaan vähän erilaasilla välineellä. Viimeesin havaanto oli lukion erustalta siitä liikennepuistosta kaivettu vitu* moisia lapion reikiä. Oli joo yritetty peittää mutta aika saa*anan huanosti.
Tekis miäli tempaasta turpahan.
Tekis miäli tempaasta turpahan.
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

- JamppaJ
- Metallinetsijä
Re: Seinäjoen kaivaja
Voi ristus....maksimi kaivinkone on puukko puistoissa 

Makro Racer + 9" DD + 4,5" DD + MarsMD Goliath 15"
Golden Mask 5
Vanhin löytö: Mahd. keihäänkärki myöhäiseltä rautakaudelta.
Golden Mask 5
Jonkun siinä näinkin tonkivan alkukesästä muttei ainakaan hän pahoja rooppia jättäny sillo
Onks seinäjoella/ympäristössä muuten paljo harrastajia? Ois kova järjestää joskus joku kimppatonkiminen

Onks seinäjoella/ympäristössä muuten paljo harrastajia? Ois kova järjestää joskus joku kimppatonkiminen
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
Onhan meitä palio. Mä tunnen pelkästään seinäjokelaasia harrastajia noin 13-14. Ja lähikunnista toiset samanmoiset.
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

- JamppaJ
- Metallinetsijä
Tormentor kirjoitti:Jonkun siinä näinkin tonkivan alkukesästä muttei ainakaan hän pahoja rooppia jättäny sillo![]()
Nurmoosta oon kotoosin ja Karijoella asun..... oon mukana jos jotain järjestetään

Golden Mask 5
Golden Mask 5
Aatelkaa sitä hämmästystä ku jonain päivänä tämmöseen epäsopivan kaivelun manailun jälkeen joku ilmottautuiski topikkiin kyseiseksi hepuksi ja pahottelis ymmärtämättömyyttään
Ei varmaa vois ku nostaa hattuu suoraselkäsyydelle..

- JamppaJ
- Metallinetsijä
No niinpäteukka kirjoitti:Aatelkaa sitä hämmästystä ku jonain päivänä tämmöseen epäsopivan kaivelun manailun jälkeen joku ilmottautuiski topikkiin kyseiseksi hepuksi ja pahottelis ymmärtämättömyyttäänEi varmaa vois ku nostaa hattuu suoraselkäsyydelle..

Golden Mask 5
Golden Mask 5
-
- Kunniajäsen
Kemiön Angelniemessä käynyt porukka joka oli väittänyt isännälle etsinnän ja kaivuun pellolla olevan jokamiehenoikeus. Tunnen kaikki isännät, joten otan selvää porukasta. Kuviakin on otettu.Törkeetä porukkaa. Olen ohjeistanut ilmoittamaan rekisterinumerot ja ottamaan kuvia.
Te voisitten järjestää se jyväskylän joukkopiipin näitten sankareitten pihalla KAIVINKONEELLA 

-
- Metallinetsijä
30 iloista etsijää kuten SaarijärvelläKettu01 kirjoitti:Te voisitten järjestää se jyväskylän joukkopiipin näitten sankareitten pihalla KAIVINKONEELLA

SME
GM
Deus
GM
Deus
- Tirehtoori
- Kunniajäsen

Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

iloiset etsijät = iloiset maanomistajat 

Ei muuta kuin tutkintapyyntö poliisille. Ei jokamiehen oikeudella kaivella eikä etenkään pellolla. Oliko vielä vilja/heinä korjaamatta?kollikko kirjoitti:Kemiön Angelniemessä käynyt porukka joka oli väittänyt isännälle etsinnän ja kaivuun pellolla olevan jokamiehenoikeus. Tunnen kaikki isännät, joten otan selvää porukasta. Kuviakin on otettu.Törkeetä porukkaa. Olen ohjeistanut ilmoittamaan rekisterinumerot ja ottamaan kuvia.
- ThePiippailija
- Kunniajäsen
Miksei sitä lupaa voi kysyä kun 9.5/10 maanomistajista sen luvan myöntää. Ja jos ne löydöt sieltä eivät ole muinaismuistolain alaisia niin kuuluvat maanomistajalle ja niiden pois vieminen ilman lupaa on rikos.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Itseasiassa maanomistajalle ei ole mitään oikeuksia löytöihin, ainakaan löytötavaralain mukaan. Asiasta pitäisi sopia ennen kuin sinne pellolle menee niin ei tarvis alkaa jälkeenpäin tappelemaan.ThePiippailija kirjoitti:Miksei sitä lupaa voi kysyä kun 9.5/10 maanomistajista sen luvan myöntää. Ja jos ne löydöt sieltä eivät ole muinaismuistolain alaisia niin kuuluvat maanomistajalle ja niiden pois vieminen ilman lupaa on rikos.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- ThePiippailija
- Kunniajäsen
No joo, sellaiset mille saattaa omistaja löytyä kuten sormukset ym. Ihan totta.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Kuinka läheltä tölliä voi vielä kaivaa ja väittää ettei löytö kuulu maanomistajalle

XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Muuta alan roinaa..
Löytötavaralaki ei tunne maanomistajan oikeuksia vaikka löydät jotakin sen portaalta. Ensisijaisesti kuuluu hukkaajalle, yli 100vuotiaat museovirastolle ja loput löytäjälle. Yli 20e arvoisille pitää yrittää löytää omistaja löytötavaratoimiston avulla.
Eli jos joku pudottaa kännykän sun pihalle niin ei se sulle kuulu vaikka sen alla olevan maan omistatkin.
Eli jos joku pudottaa kännykän sun pihalle niin ei se sulle kuulu vaikka sen alla olevan maan omistatkin.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Haarukka kirjoitti:Löytötavaralaki ei tunne maanomistajan oikeuksia vaikka löydät jotakin sen portaalta. Ensisijaisesti kuuluu hukkaajalle, yli 100vuotiaat museovirastolle ja loput löytäjälle. Yli 20e arvoisille pitää yrittää löytää omistaja löytötavaratoimiston avulla.
Eli marssin tästä naapuriin ja kysyn löytyykö fillariin kuitta ja jos ei niin voin lähteä pyöräilemään kohti löytötavaratoimistoa

XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Muuta alan roinaa..
Miten mulla on sellainen muistikuva, ettei juuri nuo polkupyörät oikein istu tuohon lakiin? Tai siis löytötavaroihin viedyt pyörät ei sen jonkun 2kk jälkeen(vai mikä se aika nyt oli?), jos ei ole löytynyt omistajaa, palaudu löytäjälle..

Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Juu, eikä muutkaan ajoneuvot eikä ampuma-aseet. Ne huutokaupataan jos omistajaa ei löydy ja saikohan siitä kauppasummasta löytäjä jonkun osuuden? Pitää lukea lakia sitte löytääiipe kirjoitti:Miten mulla on sellainen muistikuva, ettei juuri nuo polkupyörät oikein istu tuohon lakiin? Tai siis löytötavaroihin viedyt pyörät ei sen jonkun 2kk jälkeen(vai mikä se aika nyt oli?), jos ei ole löytynyt omistajaa, palaudu löytäjälle..

Kävinpä tuossa yhdessä puistossa yksi ilta ruuvarin kanssa ja löysin hieman isomman esineen. No ei siitä kovin isoa "kuoppaa" syntynyt, ehkä halkaisijaltaan 4-5cm, josta ei ihmeempää jälkeä jäänyt. No, seuraavana aamuna olin koiran kanssa aamukävelyllä ja huomasin että siinä puistotien vierellä oli sellainen ehkä noin 10cm syvä ja halkaisijaltaan noin 10cm kuoppa ja mullat huidottu yhdelle sivulle. Mulle ei tullut muuta mieleen, kun että joku koira oli haistanut jotain mielenkiintoista ja kaivanut siihen kunnon kuopan. Kauheissa syyllisyydentunnoissani sitten palasin paikalle kukkalapion kanssa ja vähän sivummalta kannoin täytemaata siihen ja heitin leikattua nurmea päälle. Näyttäisi että se on nyt saanut olla rauhassa, mutta ei se mikään mieltä ylentävä näky ollut. Mut kyllä sitä vikaa saa koiran omistajasta hakea jos antaa koiransa kaivaa montun puiston nurmen, en mä voi kaikesta syytä itselleni ottaa.
Haarukka kirjoitti:Juu, eikä muutkaan ajoneuvot eikä ampuma-aseet. Ne huutokaupataan jos omistajaa ei löydy ja saikohan siitä kauppasummasta löytäjä jonkun osuuden? Pitää lukea lakia sitte löytääiipe kirjoitti:Miten mulla on sellainen muistikuva, ettei juuri nuo polkupyörät oikein istu tuohon lakiin? Tai siis löytötavaroihin viedyt pyörät ei sen jonkun 2kk jälkeen(vai mikä se aika nyt oli?), jos ei ole löytynyt omistajaa, palaudu löytäjälle..
Jaaha taidan sitten jatkaa entiseen malliin lupia kysellen ja löytöasioista sopien. Hyvää kesää kaikille

XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Muuta alan roinaa..
Jasser meidän pihasta voisit hakea kyllä pari p#skana olevaa pyörää pois