Luin Helsingin Pitäjän Historia -sarjaa ja huomasin maininnan Vantaanjoen varrella sijainneesta leiristä ko. kahakan ajalta. Paikka on tarkkaan kuvattu ja sijaitsee kaupungin mailla, tois puol jokkee ku missä olimme viime kesänä piippailemassa Helsingin porukalla.
Tuosta on jo tovi kulunut eikä ole tietoa kauanko paikalla leiriä pidettiin. Mitä luulette, vieläkö tuolla jotain olisi löydettäväksi..? Voisi olla viskaaliin taas yhteyksissä jos ketä kiinnostaa...
En ainakaan minä löytänyt tuota paikkaa museon luettelosta, eikä se ole tunnettu taistelupaikkakaan, joten olisiko se jopa sallittua riistaa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hattujen_sota
Hattujen Sodan aikainen sotilasleiri
Hattujen Sodan aikainen sotilasleiri
Vitae pars historia est.
Mä olen tuon aikaista leiripaikkaa haravoinut jo jokusen vuoden aikana aina keväisin ja syksyisin. Peltoa nykyään ja taisi olla jo silloinkin. Ei ole kukaan vielä metakkaa nostanut vaikka museoväkikin tietää että siellä tongin. Kaikenlaista on löytynyt vaikkei leiri tainnut olla paikalla kuin viikon tjsp. Tietty vaikea sanoa mitkä löydöt on leirin jäljiltä kun niillä nurkilla on maatila ollut hyvinkin pitkään. Mutta ehkäpä se purkillinen musketinkuulia ainakin on ko. joukon jättämää.
Yki
Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Lappeenrannan suunnallako kyseistä aluetta tongiskelit? Taitaa täälläkin olla muutamiakin paikkoja mitkä olisivat otollisia tuon ajan tiimoilta, mutta harmillisesti aika päällerakennettua jo.Mä olen tuon aikaista leiripaikkaa haravoinut jo jokusen vuoden aikana aina keväisin ja syksyisin. Peltoa nykyään ja taisi olla jo silloinkin. Ei ole kukaan vielä metakkaa nostanut vaikka museoväkikin tietää että siellä tongin. Kaikenlaista on löytynyt vaikkei leiri tainnut olla paikalla kuin viikon tjsp. Tietty vaikea sanoa mitkä löydöt on leirin jäljiltä kun niillä nurkilla on maatila ollut hyvinkin pitkään. Mutta ehkäpä se purkillinen musketinkuulia ainakin on ko. joukon jättämää.
Yki