Luvatonta etsintää

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Hank da Silva
Metallinetsijä

Luvatonta etsintää

Viesti Kirjoittaja Hank da Silva »

siirretty päivänlöydöt osiosta
T: P.Aholainen

Ei kuulu tälle osiolle, mutta rupee hieman korpeaan. Oon kyselly maanomistajilta lupia pelloille ja kunnan puistoihin. Eipä aikaakaan niin joku muu on kaivanut samoilla mestoilla peittämättä jälkejään. Tiedän että luvatonta kun tunnen henk.kohtaisesti alueiden omistajia ja olen tarkistanut onko muilla lupia. Siivottomat jäljet menee meidän piikkiin. Hommatkoon omat lupansa.
26 vuotta tonkimista ja jatkuu....
sipuli
Kunniajäsen

Re: Luvatonta etsintää

Viesti Kirjoittaja sipuli »

Just niin ja täälläkin rannikon ukkoja pelloilla, jonne heillä ei ole lupia sillä olen muutamilta tutuilta viljelijöiltä kysynyt, että onko kysytty ja onko annettu lupia ja vastaus on ollut, että ei kumpaakaan. Juttelin juuri eilen Maakuntamuseon argeologin kanssa ja hän sanoi homman olevan varsinkin Etelä-Suomessa karkaamassa käsistä, mutta pohjoisempana ja sisämaassa noudatettavan sääntöjä ja lakeja melko hyvin :)
Hank da Silva
Metallinetsijä

No mikä v... siinä on että lupia ei voi kysellä. Ei se voi olla nii vaikeeta. Se o välinpitämättömyyttä. Eikä siinä aatella muita harrastajia pätkääkään.
sipuli
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja sipuli »

Ei se oo välinpitämättömyyttä vaan härskiä toimintaa ja olen itse nänyt (200-300 metrin päästä) kun isäntä tuli kysymään piippaajilta, että keneltä ootte saaneet luvan tulla mun pellolle niin sanoivat, että maanvuokraajalta ja isäntä sanoi, että hämpä soittaa heti ja kysyy vuokraajalta ja silloin nuo Härskit Hartikaiset saivat jalat alleen ja juoksivat autolle ja lähtivät pois. Kysyin isännältä, että etkö ottanut rekkaria ylös ja soittanut poliisille niin hän sanoi, että ei viitsi kun asia on niin pieni.
Hank da Silva
Metallinetsijä

Näin se o. Joku oli kaivanu lapiolla paikallista urheilukenttää. Eikä peittänyt jälkejä. Pojalta oli koulussa tiedusteltu että onko me käyty. Tähän 11v poika vastasi että ei me pöhlöjä olla. Miettikää sitä että lapsikin tietää mikä on oikein ja väärin.
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Hank da Silva kirjoitti: Joku oli kaivanu lapiolla paikallista urheilukenttää.
Ei saateri :evil:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Hank da Silva
Metallinetsijä

Haarukka kirjoitti:
Hank da Silva kirjoitti: Joku oli kaivanu lapiolla paikallista urheilukenttää.
Ei saateri :evil:
Kyllä. Viime keväänä.
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Sitä aidattua ja viimeisen päälle hyvin hoidettua yleisurheilukenttää?
Raahessa on käyny monellakin aitaamattomalla "korpi"kentällä puukon ja pinpointerin kans, mutta ei tulis kyllä miellenkään aidatulle alueelle mennä ilman lupaa. Ei vaikka osaisi kuinka nätisti pintakolikot noukkia. Ilkivaltaahan tuollainen on.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Junior
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Junior »

Juuri sille aidatulle ja hyvin hoidetulle urheilukentälle :evil:
Eerik XIV 1/2 öre 1566. Johan III 1/2 öre 1570.
Vastaa Viestiin