Kenttälapio
-
- Metallinetsijä
- Viesti:
minun halpis lapiossa on sen kiristys mutterin takana oleva iso rikka (tinapaperia ) heikkoin lenkki. se antaa heti kiristettäessä periksi. sen kun vaihtaa kunnolliseen, niin luulisin toimivan ok. täytyy vain etsiä sopivan kokoisella reijällä oleva teräs rikka sen tilalle.
ground search metal dedector,,,, garrett ace 250 ,,,,TODELLA taittuva lapio,,,,,istutus lapio,,,, ja paljon aikaa. ja innostusta....
Ite mietin että onko tässä mitään järkee kun ostin Fiskarssin. On se suoraansanottuna kallis. Mutta on se kolme vuotta kestänytkin. Ja ehkä yksi parhaista ominaisuuksista on se kädensijan muoto. Siitä 'lenkistä' sitä on helppo roikottaa etsiessä mukana. Itselläni on lisäksi semmoinen karbiinihaka jolla saan sen kiiinitettyä äkkiä vyön tarvikelenkkiin.
Semmosta avaa ja kiristä -juttua joka kerta erikseen en ole edes ajatellut. Mä roikotan sitä avattuna ja kunnolla kiristettynä mukana koko ajan toisessa kädessä ja etsin on toisessa.
Semmosta avaa ja kiristä -juttua joka kerta erikseen en ole edes ajatellut. Mä roikotan sitä avattuna ja kunnolla kiristettynä mukana koko ajan toisessa kädessä ja etsin on toisessa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Kyllä Fiskars on just hyvä ja uskon,että kerran kun fiskarsin ostaa,niin se kestää varmasti monta vuotta kovaa käyttöä,toisin kuin nuo kiinalaiset lapiot,köyhällä kun ei ole varaa ostaa huonoa.RJR kirjoitti:Ite mietin että onko tässä mitään järkee kun ostin Fiskarssin. On se suoraansanottuna kallis. Mutta on se kolme vuotta kestänytkin. Ja ehkä yksi parhaista ominaisuuksista on se kädensijan muoto. Siitä 'lenkistä' sitä on helppo roikottaa etsiessä mukana. Itselläni on lisäksi semmoinen karbiinihaka jolla saan sen kiiinitettyä äkkiä vyön tarvikelenkkiin.
Itse olen roikottanut lapiota kädessä etsinnän aikana,mutta tommonen karbiinihaka systeemi voisi olla aika kätevä,pitää kokeilla tuota ensi kaudella,että miten se toimii,ainahan sitä on varaa hienosäätää noita varusteita.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Näperrä vaikka tämän tapainen tekele: http://www.webkauppa.finndetector.com/c ... -p-84.html
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Joo, tuo lapio voisi olla aika näppärä tekele. Tuo kuvassa näkyvä C.scopen lapio on varmaankin Black adan tekemä tai ainakin lapio on kovasti saman näköinen: http://www.blackada.com/shop.php?sec=cat&cat=1Telvertti kirjoitti:Joo on kyllä fiksun näköinen .. laitan kuvia sitten kun se on valmis
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Tehokkaan näkönen.
Se polkasutuki kannattais tehä lavan yläkulmasta toiseen varren yli niin samalla tukis lapaa. Karkasu voi tehä enemmän hallaa lavalle. Pehmenee pian liikaa kun jännitteet häviää. Pitäs ainaki saada kärki vaan nopeesti just hehkuvaks ja sit jäteöljyyn. Jos on vähänkään hiiltä niin karkenee ainaki ihan pinnalta.
Tuossa kuva mun tekeleestä. Ei kylläkään taittuva kun en ole nähny tarvetta sille. Alunperin joku autokäyttöön tarkotettu lapio jostain? kahva hajos offroad harrastuksen parissa ja meinas jo joutua romulavalle. Varsi lasikuituputkea. Kahva Fiskarsin lumilapion kahva. Lapaa kavennettu, lyhennetty, muotoiltu uusiks ja karkastu. Pituus 74cm ja paino 855g.
Jonkunlaista riipustus systeemiä pitää kehitellä. Joskus vedän sitä perässä narussa niin että jää jälki mistä oon kulkenu.
Se polkasutuki kannattais tehä lavan yläkulmasta toiseen varren yli niin samalla tukis lapaa. Karkasu voi tehä enemmän hallaa lavalle. Pehmenee pian liikaa kun jännitteet häviää. Pitäs ainaki saada kärki vaan nopeesti just hehkuvaks ja sit jäteöljyyn. Jos on vähänkään hiiltä niin karkenee ainaki ihan pinnalta.
Tuossa kuva mun tekeleestä. Ei kylläkään taittuva kun en ole nähny tarvetta sille. Alunperin joku autokäyttöön tarkotettu lapio jostain? kahva hajos offroad harrastuksen parissa ja meinas jo joutua romulavalle. Varsi lasikuituputkea. Kahva Fiskarsin lumilapion kahva. Lapaa kavennettu, lyhennetty, muotoiltu uusiks ja karkastu. Pituus 74cm ja paino 855g.
Jonkunlaista riipustus systeemiä pitää kehitellä. Joskus vedän sitä perässä narussa niin että jää jälki mistä oon kulkenu.
Kuule toihan on ihan viimeisen päälle laite .Tollasta itsekin yritin tilata (tai ton tyylistä)kenttälapiota tuolta saven
maasta, mutta eihän niillä tietenkään niitä ollu.Tollanen jäykkä versio on parempi kun taitto fiskars,sitä joutuu aina kiristelemään ja on vähän liian lyhyt vaikka onkin tosi hyvä muuten.Täytyy kait itsekin virittää tollanen.
maasta, mutta eihän niillä tietenkään niitä ollu.Tollanen jäykkä versio on parempi kun taitto fiskars,sitä joutuu aina kiristelemään ja on vähän liian lyhyt vaikka onkin tosi hyvä muuten.Täytyy kait itsekin virittää tollanen.
Ajattelin viä viritellä tuohon toisen hihnalenkin kiinnikkeen..saa pistää selkään aseremmillä niin ei tarvi kantaa toises kädes kun kävelee pitempiä matkoja.
Tuolla ei oo taitettuna pituutta kun jotain arviolta 30-35cm. Koitin tehdä sillä kaivauksia routaiseen maahan ja toimi erittäin hyvin.
Meinasin ensin ruveta väsäileen sitä jenkakiristys systeemiä mutta sain idean ku näin sen taittoperäisen ilmakiväärin. Ei tarvi ruuvailla koko aika tuota auki ja kiinni.
Tuo kesepan lapio ei paljo painolla juhli
Tuolla ei oo taitettuna pituutta kun jotain arviolta 30-35cm. Koitin tehdä sillä kaivauksia routaiseen maahan ja toimi erittäin hyvin.
Meinasin ensin ruveta väsäileen sitä jenkakiristys systeemiä mutta sain idean ku näin sen taittoperäisen ilmakiväärin. Ei tarvi ruuvailla koko aika tuota auki ja kiinni.
Tuo kesepan lapio ei paljo painolla juhli
Nyt kun sanoit niin tais olla just savenmaalta ku ostettiin tuo, jo kauan aikaa sitte. Itseasiassa ostettiin aika monta kun oli hyvä ja halpa. Tuo fiskarsin kahva minkä oon lisänny tais olla kalliimpi ku itse lapio . Siks ostettiin monta kun noita kuluu kuissaki harrastuksissa, metsästys, offroad, mönkärit, ym. Lapio kirves ja tulitikut mukaan niin aina pärjää
Kun nyt on kevyt piippari niin eihän lapiokaan saa paljoa painaa. Lapio on kuitenkin 20 grammaa kevyempi kuin piippari
Kun nyt on kevyt piippari niin eihän lapiokaan saa paljoa painaa. Lapio on kuitenkin 20 grammaa kevyempi kuin piippari
Tuossa mun lapiossa on rakenne tehty kestävämmäksi niin että tuossa varressa on kahta eri putkea.. tuo mikä on lintattu ja hitsattu terään kiinni menee 5cm tuon varsiputken sisälle ja on vielä hitsattu näiden kahden putken liitoskohdasta kiinni.
Jos ostamaan olis meinannu lähtiä niin en tiedä mistä näitä oikein saa muutaku netistä . Veljekset keskinen = EI , Tokmanni=EI , K-rauta = EI, Hong Kong=EI , Halpa-Halli = EI
Jos ostamaan olis meinannu lähtiä niin en tiedä mistä näitä oikein saa muutaku netistä . Veljekset keskinen = EI , Tokmanni=EI , K-rauta = EI, Hong Kong=EI , Halpa-Halli = EI