Viime vuoden keväällä olin pellolta kiviä keräämässä kun käteeni sattui kyseinen kivi.
Luontoäidin muokkaamaksi aika erikoinen... mutta epäilykset suuret muinaisukonkin tekeleeksi...
Kivi satakunnassa... Kivi on kiveä ei garretti piiputtele... Mitä mieltä arvoisat lukijat?
n.3 km päässä linnuntietä on kivikautinen löytö... Puhelin soitto naapuriin... Litorian merenrantaviivoilla ollaan kuulemma ja monia kivikautisia esineitä löytynyt heiltä "virallisesti".
Kaipa se sitten joku hakku voi olla! Pitänee kiikuttaa stone museoon
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Joskus ole jättänyt etsimen autoon ja kävellyt sateen jälkeen muokatulla pellolla, aivan erilailla pistää silmään kivet,litupiiput
keramiikka ja muut asumisen jäljet. Olen muutaman kolikonkin löytänyt taisi yksi olla hopeinenkin tuntuu mukavan "vapaalta"
koska usein menen etsimellä aika järjestelmällisesti.
Monesti tulee pellolla ihmeteltyä jännän mallisia kiviä mutta mitään kvartsisilppua kummempaa ei ole näkynyt. Kuinkahan monen kivikirveen yli sitä on jo taaplannut.
Anttila kirjoitti:Olen kiinnostunut yleisesti tästä kivien keräämisestä pellolta. Kuinka usein löytyy pelloilla käydessä mielenkiintoisia kiviä?
Täälpäin aika harvoin mutta sitäkin mielenkiintoisempia. Täysin luonnonvoimien muokkaama kivi, jonka ristin Käärmekiveksi :
Tuotakin perkelettä hilasin hiki hatussa, monta tuntia maastossa, saadakseni sen rappujen pielen koristeeksi!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!