Loppusyksyn löytöjä (9.11)
Loppusyksyn löytöjä (9.11)
Lokakuun peltolöytöjä
18 penninkiä 1518-23:
2 äyriä 1573:
Minkä ikäinen sormus?
Tunnistamattomia:
Pari pii-iskosta:
18 penninkiä 1518-23:
2 äyriä 1573:
Minkä ikäinen sormus?
Tunnistamattomia:
Pari pii-iskosta:
Viimeksi muokannut Oskari01, 09 Marras 2016, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Loppusyksyn löytöjä (30.10)
Hienoja löytöjä, ja aika hyväkuntoinen 18 penninkiä.
Upea kausi,hienoja löytöjä ja mukavat klipat loppuun.Tuo tunnistamaton kuvan ylhäällä vaikuttaisi olevan vyön koristehela ja wanha sellainen.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Taitaa olla hyväkuntoisin tähän mennessäBruin kirjoitti:Hienoja löytöjä, ja aika hyväkuntoinen 18 penninkiä.
Kiitokset, toivotaan ettei kausi loppuisi vielä Ylin voisi tosiaan olla koristehela, ainakin samanlainen kiinnitys takana.raiban kirjoitti:Upea kausi,hienoja löytöjä ja mukavat klipat loppuun.Tuo tunnistamaton kuvan ylhäällä vaikuttaisi olevan vyön koristehela ja wanha sellainen.
Onko 18 penninkinen kupariraha vai sisältääkö hopeaa? Hirmuisen hyvin säilynyt.
Garrett AT Pro
Vanhin kolikko - ½ Öre 1599 hopea
Vanhin kolikko - ½ Öre 1599 hopea
Taitaa olla kuparia ja vähän hopeaa, en tiedä onko tämä tanskalainen vai ruotsalainen väärennös.orkkeli kirjoitti:Onko 18 penninkinen kupariraha vai sisältääkö hopeaa? Hirmuisen hyvin säilynyt.
Kiitos, onko mitään tietoa tuosta alemmasta esineestä?
-
- Kunniajäsen
Padanjalka.
-
- Kunniajäsen
Mulla samanlainen, katkennut vaan tuo hattu pois.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
- luolapeikko
- Metallinetsijä
Suorastaan aivan älyttömän hyvin säilynyt. Eiköhän se hopeaa ole. Korjatkaa joku viisaampi, mutta eikos ne hyvälaatuiset ole aitoja Tanskalaisia ja huonolaatuiset kustaa vaasan Ruotsalaisia kopioita (=väärennöksiä), joilla oli tarkoitus a) rahoittaa Kustaa Vaasan toimintaa ja b) Pudottaa tanskalaisten valuutan arvoa.orkkeli kirjoitti:Onko 18 penninkinen kupariraha vai sisältääkö hopeaa? Hirmuisen hyvin säilynyt.
Mutta on kyllä käsittömättömän hienon näköinen.
-Luolapeikko.
XP Deus
Golden Mask 3
Garrett pro pointer
Vanhin kolikko: Hopeinen OTTO I (900-luku)
Vanhimmat esineet: Pronssinen karhunhammasriipus , Viikinkiaikainen kirves.
Golden Mask 3
Garrett pro pointer
Vanhin kolikko: Hopeinen OTTO I (900-luku)
Vanhimmat esineet: Pronssinen karhunhammasriipus , Viikinkiaikainen kirves.
Tää on vaikeeta, mutta näinkin voi olla: Jotkut ruotsalaiset väittävät, että Kustaa Vaasan valtionhoitajakaudella 1521-23 lyödyt 18 penningit eivät olisi siltikään Kustaan aikaansaannoksia ja Kungliga Myntgabinetissa ei löydy Kustaa Vaasan lyöttämiä 18 penningin klippoja, joissa esiintyisi 3 jellonaa toisella puolen vaan Kustaan klippingeissä olisi vain tuo vaakuna. Oikeastaan valtionhoitajakaudelta 1521-23 ei ole tuolla museossa kolikkoja. Itse olen löytänyt 2 kpl noilla 3:lla jellonalla olevaa ja ovat mielestäni pelkkää kuparia ja ehkä vain dipattu hopeaan (kolikot MV:llä), jos sitäkään, mutta http://www.myntkabinettet.se/fakta/gall ... a/klipping
Mutta hoppeelations joka tapauksessa. , jos oon väärässä niin oon !
Mutta hoppeelations joka tapauksessa. , jos oon väärässä niin oon !
Ja täällä Ingemars Myntsida on laitettu Tanskalaiseksi:
18 penningar Dansk prägling 1521-1522, 14-14mm, 1,81 gram ja sivu: http://ingemars.se/aldre_svA.htm
18 penningar Dansk prägling 1521-1522, 14-14mm, 1,81 gram ja sivu: http://ingemars.se/aldre_svA.htm
Re: Loppusyksyn löytöjä (9.11)
Kiitos tunnistuksesta kollikko!
Tuosta klippingistä en ole varma onko se tanskalainen vai ruotsalainen väärennös, mutta yhtään vanhaa varmasti tanskalaista rahaa en ole vielä löytänyt, paino on 2,1g. Löytyi ruotsalaisten hallussa olleen ratsutilan pellosta.
Vielä ehti käydä pari kertaa etsimässä ennen kuin maa jäätyi
Pellolta:
Aurinkokellon kappale
Vanhasta pihapiiristä:
Kullattu taskukellon avain kivellä:
Huonokuntoinen äyri 1500-luvun loppupuolelta:
Tuosta klippingistä en ole varma onko se tanskalainen vai ruotsalainen väärennös, mutta yhtään vanhaa varmasti tanskalaista rahaa en ole vielä löytänyt, paino on 2,1g. Löytyi ruotsalaisten hallussa olleen ratsutilan pellosta.
Vielä ehti käydä pari kertaa etsimässä ennen kuin maa jäätyi
Pellolta:
Aurinkokellon kappale
Vanhasta pihapiiristä:
Kullattu taskukellon avain kivellä:
Huonokuntoinen äyri 1500-luvun loppupuolelta:
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Mielestäni tuossa toisessa päässä on ollut rautainen kierre, joka on ruostunut pois ja sillä on voitu kiinnittää esim. seinään. Yksi vaihtoehto on kuppi/mukikoukku, joita on käytetty mm. Englannissa.
Itse olen löytänyt sellaisen kokonaisen ja toisen varren, mutta ne olivat malliltaan erilaisia.
Google-haulla "antique cup hook" löytyy jotain.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.