Nämä minulle outoja. Olisko vasen piipunrassi?
Uistin myös outo. Hämärästi saa jotain selvää tekstistä. Hel... potteri tai jotain sinne päin.
Julman kokoinen luoti. Pituus lähes 6cm ja paksuus toista senttiä. Mikä on kyseessä?
Mikki hiiren korvat mallia rautakausi. Ja solki ei taida olla ainakaan kengästä.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Garrett 350 kirjoitti:
Nämä minulle outoja. Olisko vasen piipunrassi?
Uistin myös outo. Hämärästi saa jotain selvää tekstistä. Hel... potteri tai jotain sinne päin.
Julman kokoinen luoti. Pituus lähes 6cm ja paksuus toista senttiä. Mikä on kyseessä?
Mikki hiiren korvat mallia rautakausi. Ja solki ei taida olla ainakaan kengästä.
Nostan tämän jutun sen takia uudelleen koska tänään kävin museolle luovuttamassa löytöjä vuosien varrelta. Tuossa toiseksi ylimmässä kuvassa on tosiaankin koruneula ja tuo vasemmalla oleva on myös keskiajalta peräisin. En vaan nyt enää muista mikä tuo pötkylä oli. Jotenkin jäi sellainen mielikuva että se on joku liitupiikki tai sinne päin. Tietääkö joku. Saan kyllä museolta siihen vastauksen aikanaan mutta kun olen malttamaton. . Esine ei ole liitua vaan jotain metallia.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Olisiko tuo vasemman puoleinen Stylus, eli kirjoituspiikki
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti:Olisiko tuo vasemman puoleinen Stylus, eli kirjoituspiikki
Kiitos jellona jälleen. Sellaisesta se argeologi puhuikin. Mulla meni se vaan puoliksi ohi. Ilmakos ei kuukkeli löytänyt kun yritin etsiä. Vastaavaa ei löytynyt mutta eiköhän tuo museolta selviä joskus.
Viimeksi muokannut Garrett 350, 28 Marras 2016, 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uistin on helmi professori. http://tinyurl.com/jc5r9vw
ylhäällä nappi jossa neljä reikää oisko paris nappi??
vasemmalla alhaalla haulikon hylsyn nallit joista yksi näyttää ehyeltä?
niiden yllä 9mm luolti ja hylsy
ilomantsin sotahistoriallisen seuran jäsen 2015->
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer
thebeet kirjoitti:Uistin on helmi professori. http://tinyurl.com/jc5r9vw
ylhäällä nappi jossa neljä reikää oisko paris nappi??
vasemmalla alhaalla haulikon hylsyn nallit joista yksi näyttää ehyeltä?
niiden yllä 9mm luolti ja hylsy
Tutkittiin tuota lusikkauistinta hyvällä loopilla, siinä luki patteri, eli ei ole professori vaan joku muu valmistaja.