Ehkä vähän vähemmän tullut käytyä, kuin mitä olin suunnitellut. Kuvassa on mielenkiintoisimmat löydöt omasta mielestäni. Euro ja tavallisimmat markka-ajan kolikot olen jättänyt pois. Kolikoista saa aika huonosti selvän... Siellä on joukossa 5-p. ilmeisesti v.1865 ja 10-markkanen sekä 20-markkanen. Muutama jännän näköinen kampekin tuonne mahtuu, kuten tuo pieni terä (20-markkasen oikealla puolella). Mikähän lienee?
Tässä vielä taskukellosta pari kuvaa.
Garrett Ace 400i ja Nel Tornado-kela.
Garrett Ace 250 11'DD.
Garrett Pro-Pointer ja Pro-pointer II
Vanhin löydetty kolikko: 1666 Karl XI 1/6-Öre.
TOP60 Kolikko 5-Markkaa v.1928
Coinkeeper kirjoitti:Ehkä vähän vähemmän tullut käytyä, kuin mitä olin suunnitellut. Kuvassa on mielenkiintoisimmat löydöt omasta mielestäni. Euro ja tavallisimmat markka-ajan kolikot olen jättänyt pois. Kolikoista saa aika huonosti selvän... Siellä on joukossa 5-p. ilmeisesti v.1865 ja 10-markkanen sekä 20-markkanen. Muutama jännän näköinen kampekin tuonne mahtuu, kuten tuo pieni terä (20-markkasen oikealla puolella). Mikähän lienee?
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Ensinnäkin kiitokset taskukello onnitteluista! Ajattelinpa laittaa kesän loput löydökset näkyville. Nämä löysin Ace400:sta käyttäen. Osa löytyi jo ennalta kolutuista paikoista, joten ei tainnut 400 olla turha hankinta. Harmi kun noista öreistä ei oikein saa mitään selvää...
Lähikuva
Mikä on tuo pyöreä, joka muistuttaa hieman musketinkuulaa?
Laitetaan vielä rojukasaa näkyville...
Garrett Ace 400i ja Nel Tornado-kela.
Garrett Ace 250 11'DD.
Garrett Pro-Pointer ja Pro-pointer II
Vanhin löydetty kolikko: 1666 Karl XI 1/6-Öre.
TOP60 Kolikko 5-Markkaa v.1928