Uteliaaat
Re: Uteliaaat
Laita kuulokkeet päähän ja puhu sianvenäjää jos joku kysyy jotainRolander kirjoitti:Miksi aina kun ohi kulkee joku se kysyy mikä sinulla on oiken hukassa, no vastaan aina saman lorun kolikot ym. aarteet, sitten alkaa kysymystulva
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Näin teen. en ymmärrä ja puhun jotain sian venäjää tai saksaa.mackeri kirjoitti:Laita kuulokkeet päähän ja puhu sianvenäjää jos joku kysyy jotainRolander kirjoitti:Miksi aina kun ohi kulkee joku se kysyy mikä sinulla on oiken hukassa, no vastaan aina saman lorun kolikot ym. aarteet, sitten alkaa kysymystulva
Minä kyllä aina vastaan kysyjille ja jään jopa keskustelemaan harrastuksesta. Muutaman kerran olen saanut vinkkejä missä voisi olla potentiaalista etsintämaastoa. Kerran eräs lenkkeilijä kertoi naapurinsa kadottaneen jonkun korun tms. Sanoin lenkkelijälle, että voithan sinä antaa yhteystietoni naapurillesi ja että jos naapurisi haluaa, niin minä voin tulla yrittämään löytää korun. Lenkkeilijä otti sitten puhelinnumeroni. Harmi vain kukaan ei ole ottanut yhteyttä.
Eli juttelemalla ohikulkijoiden kanssa voi saada lupia uusille etsintämaastoille.
Eli juttelemalla ohikulkijoiden kanssa voi saada lupia uusille etsintämaastoille.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Ehkä pelloilla. Puistossa ne on yleensä niitä et "Tuola Suomenlinnassa kannattais käydä, sieltä vois löytyä aarre".Niksu kirjoitti:
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
- iron maden
- Kunniajäsen
Vuosien varrella oon jo tottunut kyselijöihin ja mukavahan heidän kans on jutella, etsimisen lomassa! Varsinkin vanhimpien ihmisten 60-80+ vuotiaita kannaattaa kuunnella, heilt saa hyviä vinkkejä eri paikoista missä kannattaa suorittaa metallinetsintää!Rolander kirjoitti:Miksi aina kun ohi kulkee joku se kysyy mikä sinulla on oiken hukassa, no vastaan aina saman lorun kolikot ym. aarteet, sitten alkaa kysymystulva
Kirjoista tai netistä ei heidän tasoista, valtavaa paikallistietämystään löydy, vaan juttelemalla heidän kanssaan!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Tänään yksi hyvä esimerkki. Olin eräässä rantapuistossa piippailemassa kun siihen tuli joku mies jututtamaan ja kyselemään. Minä puolestani ihmettelin ääneen että miten voi olla niin rautaroskainen paikka. Hän osasi kertoa, paikalle oli joskus vedetty pohjaan uponnut proomu ja purettu siinä
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
No ei ihme, että rautaa löytyyHaarukka kirjoitti:Tänään yksi hyvä esimerkki. Olin eräässä rantapuistossa piippailemassa kun siihen tuli joku mies jututtamaan ja kyselemään. Minä puolestani ihmettelin ääneen että miten voi olla niin rautaroskainen paikka. Hän osasi kertoa, paikalle oli joskus vedetty pohjaan uponnut proomu ja purettu siinä
Kävin eräällä yleisellä uimaranalla, jossa oli mieshenkilö joka ei uskonu , että minä olen löytänyt kolikoita täältä, vähän naureskeli yleensäkin koko metalli piipparointiin, näin hänen nakkelevan pari 10 cent rannalle ja peitti vielä soralla, se ei huomannut että näin. Kävelin "muinamiehinä" ja muka ihmettelin kylläpä piippaa. Otin pinn pointterin etsimen jälkeen ja kylmän rauhallisesti tietäen, että kolikot ovat hiekassa, sanoin oho kaksi 10cent näköjään löyty aivan vierekkäin. Kyllä äijän ilme meni totiseksi, kun ne löysin. Sanoin aina täältä jotain löytyy. Näin äijän ilmeen, kun se se lähti käveleen pois oli ilmeisesti ottanut miestä väkevänpää. Muuten moni ei usko, että metallinpaljastin löytää kolikoita/koruja rannalta ennenkö näkee omin silmin.
joo o, tässä vähän aikaa sitten jossain amerikkalaisella keskustelupalstalla porukka väitti kiven kovaan että metallinilmaisimilla ei voi löytää kultaa, kun oli joku juttu pikkupojasta joka oli löytänyt kultaisen kaulakorun.... Kulta ei mukamas johda sähköä tai jotain...Rolander kirjoitti:Kävin eräällä yleisellä uimaranalla, jossa oli mieshenkilö joka ei uskonu , että minä olen löytänyt kolikoita täältä, vähän naureskeli yleensäkin koko metalli piipparointiin, näin hänen nakkelevan pari 10 cent rannalle ja peitti vielä soralla, se ei huomannut että näin. Kävelin "muinamiehinä" ja muka ihmettelin kylläpä piippaa. Otin pinn pointterin etsimen jälkeen ja kylmän rauhallisesti tietäen, että kolikot ovat hiekassa, sanoin oho kaksi 10cent näköjään löyty aivan vierekkäin. Kyllä äijän ilme meni totiseksi, kun ne löysin. Sanoin aina täältä jotain löytyy. Näin äijän ilmeen, kun se se lähti käveleen pois oli ilmeisesti ottanut miestä väkevänpää. Muuten moni ei usko, että metallinpaljastin löytää kolikoita/koruja rannalta ennenkö näkee omin silmin.
Garret ace 350.
Garret propinpointter.
Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Garret propinpointter.
Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667