Miten selvittää maanomistaja?
-
Miten selvittää maanomistaja?
Olen pohtinut metallinetsinnän aloittamista harrastuksena, mutta minulla on kuitenkin muutamia epäselvyyksiä lupa-asioihin liittyen:
Miten selvittää maanomistaja? Saako maanmittauslaitoksesta (tai jostain muualta) tietoa maanomistajasta?
Miltä taholta pitäisi kysyä lupaa, mikäli haluaa harrastaa metallinetsintää kaupungin/kunnan omistamilla mailla?
Miten selvittää maanomistaja? Saako maanmittauslaitoksesta (tai jostain muualta) tietoa maanomistajasta?
Miltä taholta pitäisi kysyä lupaa, mikäli haluaa harrastaa metallinetsintää kaupungin/kunnan omistamilla mailla?
Re: Miten selvittää maanomistaja?
Siltä samalta jolta kysyt luvan sauvakävelyyn puistossa tai hiekkalinnan rakentamiseen uimarannalle Normaalia harrastetoimintaa jos ei ole erikseen kielletty esim. suojelupäätöksillä. Nurmelle ei tietenkään saa jättää sauvakävelijän aiheuttamia suurempia monttuja eikä rantaakaan kaivella peruskallioon asti.raparaantaa kirjoitti:Miltä taholta pitäisi kysyä lupaa, mikäli haluaa harrastaa metallinetsintää kaupungin/kunnan omistamilla mailla?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- iron maden
- Kunniajäsen
[quote="raparaantaa"] .. minulla on kuitenkin muutamia epäselvyyksiä lupa-asioihin liittyen:
Miten selvittää maanomistaja? Saako maanmittauslaitoksesta (tai jostain muualta) tietoa maanomistajasta?)
Maanomistajan saa selville kunnan rakennusvirastosta ja metsät/myös maatkin paikallisesta metsänhoitoyhdistyksestä! Helppoo ku heinänteko!
Miten selvittää maanomistaja? Saako maanmittauslaitoksesta (tai jostain muualta) tietoa maanomistajasta?)
Maanomistajan saa selville kunnan rakennusvirastosta ja metsät/myös maatkin paikallisesta metsänhoitoyhdistyksestä! Helppoo ku heinänteko!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Maanmittauslaitos antaa kymmenen tilan tiedot ilmaiseksi toimistolla, jos tiedot kirjoittaa itse ylös.
Ainakin meillä kunnan kaavoitustoimistossa kaavoittaja katsoo omistajatietoja järjestelmästä. Ei kuulemma saisi suuremmin antaa koska kunta ostanut maanmittauslaitokselta lisenssin ohjelmaan. Sanoi kuitenkin että yksittäisen harrastajan tietopyynnöt kyllä kerrotaan, niin kauan kunhan eivät tule kaupalliseen tarkoitukseen...
Ja netistähän näkee useammastakin karttasovelluksesta tilanumerot kartalla, siitä voi jo usein nähdä mihin tilaan ko alue kuuluu
Ja netistähän näkee useammastakin karttasovelluksesta tilanumerot kartalla, siitä voi jo usein nähdä mihin tilaan ko alue kuuluu
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
kun olet selvittänyt yhden tilan peltojen omistajan niin yleensä se maanomistaja tietää lähialueelta ketä omistaa minkäkin pellon, itse aina kyselen maanomistajilta.
XP Deus 2
Rohkeille ja suorapuheisille ovikello on varmaan yksi käyttöliittymä selvitellä maanomistajia. Toisentyyppiseen lähestymiseen olisiko sitten http://www.maanmittauslaitos.fi/aineist ... /lainhuuto virallisin ja laajin mahdolinen lähde?
Miten tuolta saa selville maanomistajan?ramu kirjoitti:Rohkeille ja suorapuheisille ovikello on varmaan yksi käyttöliittymä selvitellä maanomistajia. Toisentyyppiseen lähestymiseen olisiko sitten http://www.maanmittauslaitos.fi/aineist ... /lainhuuto virallisin ja laajin mahdolinen lähde?
Vai menikö minulla jotain ohi
Tarkoitan siis ilmaiseksi, tuolla näyttäisi maksavan 18 €/ haku.
Joo ei itse ilmaiseksi näytäkään saavan tietoja. Käsittämättömästi hinnoiteltu julkinen tietoaineisto. Toivottavasti kunnanvirastolta löytyy ystävällisismielisiä ja palvelualttiita virkamiehiä, jotka sitten selaavat tuota harrastajan puolesta.
Missä näin toimitaanramu kirjoitti:Joo ei itse ilmaiseksi näytäkään saavan tietoja. Käsittämättömästi hinnoiteltu julkinen tietoaineisto. Toivottavasti kunnanvirastolta löytyy ystävällisismielisiä ja palvelualttiita virkamiehiä, jotka sitten selaavat tuota harrastajan puolesta.
Minelab Excalibur II, Underwater robot ROW, underwater cameras, fishing magnets etc..
Jos virkamiehiltä ei löydy apua, niin kysy paikalliselta metsästysseuralta. Heillä on ajan tasalla oleva tieto maanomistajista vuokrasopimuksia varten.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
- iron maden
- Kunniajäsen
Maatiloille on helppoo!
Käyt henkilökohtaisesti paikalla, esität asiasi ja yleensä aina lupa irtoaa!
helppoo ku heinänteko!
Käyt henkilökohtaisesti paikalla, esität asiasi ja yleensä aina lupa irtoaa!
helppoo ku heinänteko!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
-
- Kunniajäsen
Maanomistajaa ei aina kannata selvittää koskapa pienessä sievässä voi upa hellitä helepommin.Varaa naukut mukaan!
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
???kollikko kirjoitti:Maanomistajaa ei aina kannata selvittää koskapa pienessä sievässä voi upa hellitä helepommin.Varaa naukut mukaan!
moderaattori
P.Aholainen kirjoitti:???kollikko kirjoitti:Maanomistajaa ei aina kannata selvittää koskapa pienessä sievässä voi upa hellitä helepommin.Varaa naukut mukaan!
- iron maden
- Kunniajäsen
Tuollaisessa tapauksessa juuri noin, jos maanomistaja sattuu olemaan humalassa, lupaa kysyttäessä..eihän häntä silloin kannata selvittää! Heh heh kiva heitto kollikolta!kollikko kirjoitti:Maanomistajaa ei aina kannata selvittää koskapa pienessä sievässä voi upa hellitä helepommin.Varaa naukut mukaan!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Heh, mulla pyöri hetken tyhjää tuosta selvittämisestä
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Hahaa, aikas hyvä
-
- Kunniajäsen
En kuinkaan voi kuvitella Serahviinaa raavaaksi.Eikö, luoja paratkoon voida likoille sievenpää titteliä luoda!? Esim: Tomera tonkijatar.