yks kymysys
yks kymysys
Otatteko kaiken raudan ja roskan mukaan mitä kaivette ylös
Re: yks kymysys
Roskat joo. Isommat raudat lentää pellonreunalle.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Miten tulkitset roskan alumiini pala, pullonkorkki, pätkä piikkilankaa jne, on roskaaTaurus kirjoitti:Roskat joo. Isommat raudat lentää pellonreunalle.
minä tosin otan hyväkuntoisen viinapullon korkit mukaan, lasinpalat ojaan tai kaivan syvempään
Minä kaivan kaikki löydöt ylös, sen jälkeen heitän romukoppaan naulat yms.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Juu kaikki sellainen mikä antaa ns. positiivisen signaalin ja mahtuu taskuihin. Lasinpalat ja keramiikat jätän yleensä niille sijoilleen jos ei vaikuta kiinnostavalta.
Garrett AT Pro
Harrastuksen alussa heitin aina etsintäreissun lopussa roskat lähimpään roskikseen, mutta nykyään olen alkanut tuomaan kaikki löydöt kotiin. Kotona sitten kaljapullon korkit ja alumiiniset korkit sekä tölkkinipsut menevät 5 litran kanistereihin. Oli vähän semmoinen perverssi ajatus katsoa kuinka kauan kestää kerätä kanisteri täyteen. Em. roskaa en hakemalla hae, mutta kun niitä tuleeaina silloin tällöin kaivettus, niin samapa tuo on kerätä nekin talteen.
Rauta yms. metalliroska menee sitten omaan koriinsa.
Rauta yms. metalliroska menee sitten omaan koriinsa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Itse tuon kaiken taskuihin mahtuvan roskan mitä kaivan kotiin ja laitan muovipussiin/laatikkoon ja käyn sen täytyttyä kippaamaan metallinkeräykseen. Jos löytyy joku tosi iso metallipala pyrin jättämään sen kuoppaan ja peittelen.
Garret ace 350.
Garret propinpointter.
Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Garret propinpointter.
Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Mitään metallia minkä olen ylös kaivanut en polje takaisin maahan. Ainoan poikkeuksen tekee lumenkaatopaikka
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Kaiken mitä olen käteeni ottanut pyrin viemään pois. Piikkilanka aita on poikkeus. Muuta niin isoa en ole vielä löytänyt etteikö sitä voisi ottaa mukaan.
Golden Mask 4 Pro, 7", 9x10"
Garrett Pro-Pointer AT
Garrett Pro-Pointer AT
Kaikki mukaan , osa roskiin ja osa metallinkeräykseen
Jossain kohtaa menee raja painon ja koon suhteen mutta muuten kaikki mukaan pääsääntöisesti. Viimeksi metsäreissulla löytyi näitä rautapalloja kolme kpl. ja muutama pienempi pallo. Täytyy myöntää, että olis jäänyt seuraavat kyllä metsään, kun näillä alkoi olla yhteispaino jo nelisenkymmentä kiloa. Reppu painoi mukavasti selkää, vaikka kaksi miestä niitä kantoikin.
Huhhuh, ei noita kyllä viittis yhtäkään kanniskella mukanaan jos pitäis vielä piippailla siinä ohessa.ZyrTech kirjoitti:Jossain kohtaa menee raja painon ja koon suhteen mutta muuten kaikki mukaan pääsääntöisesti. Viimeksi metsäreissulla löytyi näitä rautapalloja kolme kpl. ja muutama pienempi pallo. Täytyy myöntää, että olis jäänyt seuraavat kyllä metsään, kun näillä alkoi olla yhteispaino jo nelisenkymmentä kiloa. Reppu painoi mukavasti selkää, vaikka kaksi miestä niitä kantoikin.
Tietysti naulat ja terävät rautaesineet on parasta viedä roskiksee, eikä heittää maahan varsinkin uimarannoilla, aika ikävää jos joku loukkaa jalkansa terävään rautaroinaan.kalonius kirjoitti:Miten tulkitset roskan alumiini pala, pullonkorkki, pätkä piikkilankaa jne, on roskaaTaurus kirjoitti:Roskat joo. Isommat raudat lentää pellonreunalle.
minä tosin otan hyväkuntoisen viinapullon korkit mukaan, lasinpalat ojaan tai kaivan syvempään
Roskapussi kulkee mukana aina, sinne päätyy kaikki esineet jotka jaksaa kantaa pois.
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
moderaattori
Kaiken minkä kaivaa viedään pois. Eihän sitä tiedä vaikka tulisi käytyä uudelleen samassa paikassa
- iron maden
- Kunniajäsen
Kaikki kaivettu on tullut vietyä kotio ja siksi se rautamääräkin lähentelee 200 kiloa, ellei jo ole ylikin! Roskat tuon mukana kanssa, alumiineistä kaikkeen mitä eteen sattuu!
Ainakaan peltoihin ei kannatta jättää löytöjä/metallroskia sillä entäpä jos tulet uudestaan samoille apajille ja löydätkin jo kerran löydetyn!
Ainakaan peltoihin ei kannatta jättää löytöjä/metallroskia sillä entäpä jos tulet uudestaan samoille apajille ja löydätkin jo kerran löydetyn!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
-
- Metallinetsijä
Melkein kaiken olen roudannut veks. Aivan mahdottoman isot rautaesineet olen nostanut jonkun ison kiven päälle. Mitään en ole sotkenut takaisin maahan.
Tietysti, jos on kiukaan kokoinen metalliroina, se ei ehkä mahdu mihinkään taskuun on se pakko mieluusti haudata takaisin maahan, kuin jättää lojumaan maastoon.Haarukka kirjoitti:Mitään metallia minkä olen ylös kaivanut en polje takaisin maahan. Ainoan poikkeuksen tekee lumenkaatopaikka
-
- Kunniajäsen
Väärä virhe on heittää roskat pellonojaan. Kävi itelle niin hyvällä pellolla että syvensivät ojaa ja sain kerätä roskat uudeleen kaukaakin ojasta.
Jos on väärä virhe niin onko se silloin oikeinkollikko kirjoitti:Väärä virhe on heittää roskat pellonojaan. Kävi itelle niin hyvällä pellolla että syvensivät ojaa ja sain kerätä roskat uudeleen kaukaakin ojasta.
Virhe on Virhe mutta onko Väärä Virhe Virhe Vai Ei
-
- Kunniajäsen
Sanoitus oli virhevahinko!
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Minä en ainakaan kaivaisi mitään kiuasta takaisin maahan. En viitsisi, mutta ennen kaikkea, mitä järkeä ?! Parempi jättää näkyville, voihan romu joskus lähteä jonkun koneen matkaan, jos esim metsätöitä tehdään tms. Kerran piipattua on hoopoa jemmata takaisin. Kunhan asettelee niin, ettei metsäneläimet riko itseään teräviin osiin.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
-
- Kunniajäsen
Saisko tulla zyrtekin kanssa hakemaan tykinkuulaa? Mulla on vaan yksi pienenpi. Oon ollu kiltistikkin.
Jokulle ja Jonkuille ois tässä maassa paljon tekemistä...teemumah kirjoitti:Enpä tiedä kävisikö joku taho (viranomainen) metsää siivoamassa, jos tekisi ilmoituksen?
Mitenköhän noin muuten, vanhat asumukset mitkä eivät ole suojeltuja, mutta romua ja paskaa pihassa. Eikös jonkun pitäisi nekin putsata?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"