Tuo ei ole mukavaaaar1pne kirjoitti:Kävin myös Kalajoella, vesi alkoi nousemaan iltasella. Tulos oli laiha 9 kolikkoa ja pieni hopeinen puolikuu riipus ja sekin joutui hukkaa , ehkä putosi taskun ohi takaisin mereen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tuo ei ole mukavaaaar1pne kirjoitti:Kävin myös Kalajoella, vesi alkoi nousemaan iltasella. Tulos oli laiha 9 kolikkoa ja pieni hopeinen puolikuu riipus ja sekin joutui hukkaa , ehkä putosi taskun ohi takaisin mereen
Joo, aivan totta. Nämä on minulle todella harvinaisia löytöjä. 1/kesä oon löytänyt, eli on muistaakseni kolmas.Onnenlantti kirjoitti:Jäänmurtajaviitonenkin siellä joukossa! Topakka löytö ajalta jolloin rahat oli vielä rahaa
Täällä Kuopiossa taas liikkuu sellainen harrastaja, joka kaivaa siistejä nurmiläppiä mutta jättää roskat kuoppaan. Muutaman sellaisen läpän olen onnistunut irroittamaan aivan kokonaan, kun olen tarkastanut hyvän kuuloista signaalia. Joskus taas näkee vanhoja repäisykorkkeja ja vanhoja Alkon korkkeja aivan pinnassa, jotka olen poiminut mukaani.Oudoin löytö on tuo uudempi 20penninen. Se oli nurmikon päällä, tänä kesänä tipahtanut
Joku muukin oli käynyt kolikkojahdissa. Siististi muuten kuoppansa peitellyt, mutta löydöt jättänyt kaivantojen viereenNoukin nämäkin viinapullon korkit mukaani
Ace 250 + Sniper 4,5"Niksu kirjoitti:Milläs laitekokoonpanolla olit nyt liikenteessä?
Lunttasin rahaluettelosta, ja 1972 näyttää olevan vanhin valmistettu jäänmurtajavitonen.Niksu kirjoitti: Mutta yhtään 70-lukulaista vanhempaa jäänmurtajavitosta ei vielä ole.
Niksu luultavasti tarkoitti sillä vanhemmalla vitosella sitä itää kohti seilaavaa murtajaa, uudemmissa se purjehtii länteen. Itsellänikin kaikki löydetyt jäänmurtajavitoset tätä uudempaa sarjaa..ämpee kirjoitti:Lunttasin rahaluettelosta, ja 1972 näyttää olevan vanhin valmistettu jäänmurtajavitonen.Niksu kirjoitti: Mutta yhtään 70-lukulaista vanhempaa jäänmurtajavitosta ei vielä ole.
Juuri tuota tarkoitin. Olisin taas voinut lukea kirjoitukseni ennen Lähetä -napin painamista.Niksu luultavasti tarkoitti sillä vanhemmalla vitosella sitä itää kohti seilaavaa murtajaa, uudemmissa se purjehtii länteen. Itsellänikin kaikki löydetyt jäänmurtajavitoset tätä uudempaa sarjaa..
Moro vaanHaarukka kirjoitti:Tänään käytiin miken kans hiekkasärkillä kahteleen mitä juhannuskansa oli pudotellut festarialueelle. No, joku muukin oli käynyt, monttuja ja pinnalle nostettettuja viinapullon korkkeja näkyi siellä täällä. Muutama kolikko siitä, loput "dyyni-areenalta":
Roskapussin kuva:
miken roskapussi taitaa näyttää suunnilleen samalta, mutta euro-aikaisia kolikoita hän veti tällä kertaa moninkertaisesti minuun nähden.
Oli seKizmo kirjoitti:Onkos se ihan ehta mustalaissormus
Olihan seKizmo kirjoitti:Onkos se ihan ehta mustalaissormus
Joo, ja kahdesta aiemmasta vastaavasta poiketen tässä on "järkevän" kokoiset leimat. 18K ja 750 sen verran pienellä että piti laittaa lukulasit päähän ne nähdäkseen.Bruin kirjoitti:Aikas jytkyn näköinen sormus kyllä.
Eli siis kullattua hopiaa, vai mitä? Hieno löytö.Haarukka kirjoitti:Joo, ja kahdesta aiemmasta vastaavasta poiketen tässä on "järkevän" kokoiset leimat. 18K ja 750 sen verran pienellä että piti laittaa lukulasit päähän ne nähdäkseen.Bruin kirjoitti:Aikas jytkyn näköinen sormus kyllä.
Umpi messinkiä. Hienompi löytöhän tuollainen on kuin 90-luvun markka, vaikka rahallinen arvo taitaa olla liki samaBruin kirjoitti:Eli siis kullattua hopiaa, vai mitä? Hieno löytö.