Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
predator
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 22:10
Paikkakunta: 45360

Viesti Kirjoittaja predator »

kohta 17 vuotias opiskelija etelä-suomesta. harrastuksia piipparoinnin lisäksi metsästys, kalastus, ammunta sekä sotatavaroiden keräily. pipparilla ei kyllä ole vielä löytynyt mitään ihmeellistä, vanhin kolikkokin on vuoden -63 viiden pennin kolikko.
Wiljami
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Heinä 2009, 01:35
Paikkakunta: Mäntsälän tienoo.

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Yksi "piipittelijä" mäntsälän kupeesta ilmoittautuu vahvuuteen...
Pitkäaikainen kiinnostuksen kohde sai tämän foorumin löydyttyä vähän lisäpotkua ja viime perjantaina matkahuolto toikin sitten garretin.

Ensi kosketus lähimetsän "aarre" kätköihin on tehty ja täytyy sanoa ettei se ihan niin hienosti mennyt kuin poikasesta asti olen kuvitellut, ainoa mitä ylös asti nousi oli 13mm rosteri mutteri :lol:
No, muutama kilo lisää noita niin pääsee jo tienesteille..
Garrett 250 ja taitto Fiskars kulkee reissuilla mukana.
Avatar
timpsu
Metallinetsijä
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Syys 2009, 10:40
Paikkakunta: Jokilaaksot

Viesti Kirjoittaja timpsu »

Hep!

Olen vm. -87 opiskelijanuorukainen Kuopiosta. Kiinnostuin tästä touhusta tämän foorumin kautta ja tällä hetkellä harrastus on vielä niin alussa, että katselen sopivia vaihtoehtoja ensimmäiseksi piippariksi :)

Ps. Kaikki Kuopiolaiset saa laittaa yksityisviestiä. Asuuko ketään Rypysuolla tai lähistöllä? :)
Vanhin raha: Erik XIV 8 ör klippe 1564
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.


Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Tervetuloa uudet harrastajat.

Tuo Etsijä82 on Kuopiosta, ja on yksi aktiivisimmista jäsenistä, joten eiköhän hän osaa neuvoja antaa.

Taitaa tuo Garret Ace 250 olla suosituin aloittelijan piippari. Ei se turhaan ole suosittu.

Nyt näkyy olevan edullisesti myyntiosastollakin.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hei vaan kaikille!
Täällä 33v. mies, joka toteutti lapsuuden haaveensa ja tilasi tänään metallinpaljastimen(Garretin ace 250).
Foorumia on tullut lueskeltua jo pitkään ja opiskeltua perusasioita.
Ensitöikseni aion piippailla läpi entisen mummolani pihapiirin, koska sieltä löytynyt pensaiden istuttelussa esim. Ruotsalainen hopeinen 2 mark(kaa?) vuodelta 1701, sekä 1730-1750 väliin sijoittuva öre. Samalla mäellä on ollut aiemmin talo, joka kuitenkin purettu jo 1800-luvun puolivälin tienoita.
Seuraavaksi vuorossa tilan pellot, jos vaan routa ei lopeta hommia heti alkuunsa :)
Täytyy raportoida jahka saan piippaimen ja alkaa rautanaulaa ja pullonkorkkia nousta.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jussi kirjoitti:Hei vaan kaikille!
Täällä 33v. mies, joka toteutti lapsuuden haaveensa ja tilasi tänään metallinpaljastimen(Garretin ace 250).
Foorumia on tullut lueskeltua jo pitkään ja opiskeltua perusasioita.
Ensitöikseni aion piippailla läpi entisen mummolani pihapiirin, koska sieltä löytynyt pensaiden istuttelussa esim. Ruotsalainen hopeinen 2 mark(kaa?) vuodelta 1701, sekä 1730-1750 väliin sijoittuva öre. Samalla mäellä on ollut aiemmin talo, joka kuitenkin purettu jo 1800-luvun puolivälin tienoita.
Seuraavaksi vuorossa tilan pellot, jos vaan routa ei lopeta hommia heti alkuunsa :)
Täytyy raportoida jahka saan piippaimen ja alkaa rautanaulaa ja pullonkorkkia nousta.
Tervetuloa vaan foorumille ja on sinulla tiedossa hyvät mestat,kun hieman kaivelemalla löytyy tommosia kamiksia. On se varmaan sitten piipparilla varmaan eri kauheeta,kun kamiksia vyöryy ovista ja ikkunoista,kylläpä himoittaisi itseänikin tulla tommosia paikkoja etsimään. :wink:

Ps. olisi kiva nähdä kuva noista rahoista,jos se on vaan millään mahdollista.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Etsijä82 kirjoitti:
Tervetuloa vaan foorumille ja on sinulla tiedossa hyvät mestat,kun hieman kaivelemalla löytyy tommosia kamiksia. On se varmaan sitten piipparilla varmaan eri kauheeta,kun kamiksia vyöryy ovista ja ikkunoista,kylläpä himoittaisi itseänikin tulla tommosia paikkoja etsimään. :wink:

Ps. olisi kiva nähdä kuva noista rahoista,jos se on vaan millään mahdollista.
Voin tänään räpsäistä kuvat. Öre on huonokuntoinen, mutta hopeinen hyvässä kunnossa ikäisekseen. Kahdeksan marjapensaan tainta istuttaessa pappavainaa nuo löyti. Joko osui kuopat kohdalleen, tai sitten hauskoja piippaushetkiä edessä :)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jussi kirjoitti: Voin tänään räpsäistä kuvat. Öre on huonokuntoinen, mutta hopeinen hyvässä kunnossa ikäisekseen. Kahdeksan marjapensaan tainta istuttaessa pappavainaa nuo löyti. Joko osui kuopat kohdalleen, tai sitten hauskoja piippaushetkiä edessä :)
Ha,ei niin hyvin voi kuopat osua kohdilleen,ettei piipparilla löydy samoilta paikoilta lisää kolikoita+muita kamiksia. Luulen,että sinulla on tiedossa vielä monta yllätystä. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Etsijä82 kirjoitti:
Ps. olisi kiva nähdä kuva noista rahoista,jos se on vaan millään mahdollista.
Tuossa nyt muutama huono otos :)

Kuva

Kuva
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Hopearaha on säilynyt hyvin,mutta harmi kun on vähän kulahtanut,mutta erittäin komea löytö se on jokatapauksessa. Tuo 1 ör kyllä sen sijaan melko kypsässä kunnossa,mutta löytyy noitakin onneksi usein suht hyvässä kunnossa.

Nyt vaan sitkeästi etsimään,niin jo on kumma,jos ei ala tavaraa löytymään. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1024
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

2 Mk

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Tuo hopea (694/1000) 2 markkanen on harvinainen löytö,täällä sivustoilla on tainnut yksi ollut aiemmin Hannin aarteen lisäksi. Tuollasen arvo on vähintään 100 euroa.
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 2 Mk

Viesti Kirjoittaja Jussi »

aar1pne kirjoitti:Tuo hopea (694/1000) 2 markkanen on harvinainen löytö,täällä sivustoilla on tainnut yksi ollut aiemmin Hannin aarteen lisäksi. Tuollasen arvo on vähintään 100 euroa.
Kiitos informaatiosta!!
Myyntiinhän tuo ei tietenkään mene, mutta mielenkiintoista tietää sen olevan noinkin arvokas. Huomenna pitäisi piipparin viimein saapua, niin täytynee tarkistaa löytöpaikalta josko sillä olisi kavereita 8)
Jollei routa vie jo voittoa... :(
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 2 Mk

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jussi kirjoitti: Kiitos informaatiosta!!
Myyntiinhän tuo ei tietenkään mene, mutta mielenkiintoista tietää sen olevan noinkin arvokas. Huomenna pitäisi piipparin viimein saapua, niin täytynee tarkistaa löytöpaikalta josko sillä olisi kavereita 8)
Jollei routa vie jo voittoa... :(
Niin,eihän sitä passaa myydä hiellä ja vaivalla löydettyjä aarteitaan,koska luulen,että tommosia kolikoita ei vastaan kävele ihan joka päivä.

Jos routa hieman vaivaa ja maassa on mielenkiintoinen signaali,niin luulisi rautakangesta olevan silloin apua. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 2 Mk

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Etsijä82 kirjoitti:
Jussi kirjoitti: Kiitos informaatiosta!!
Myyntiinhän tuo ei tietenkään mene, mutta mielenkiintoista tietää sen olevan noinkin arvokas. Huomenna pitäisi piipparin viimein saapua, niin täytynee tarkistaa löytöpaikalta josko sillä olisi kavereita 8)
Jollei routa vie jo voittoa... :(
Niin,eihän sitä passaa myydä hiellä ja vaivalla löydettyjä aarteitaan,koska luulen,että tommosia kolikoita ei vastaan kävele ihan joka päivä.

Jos routa hieman vaivaa ja maassa on mielenkiintoinen signaali,niin luulisi rautakangesta olevan silloin apua. :wink:
Juu, ei jää kalustosta kiinni homma :D Siskolikan omistuksessa vaan tuo mummola nykyään, ja kolikoiden löytöpaikka siinä pihanurmella...
Varoittelin sitä jo kyllä siitä, että huomenna ei välttämättä enää pienellä istutuslapiolla kaivella. Täytyy pyyhkäistä sille keväällä uusi nurmikko :D

edit: Tuon kolikon kanssahan ei oma hiki ole virrannut, joten siitä ei pääse kunniaa ottamaan. Semmoinen sukukalleus lähinnä arvona itselleni.
joosekoo
Metallinetsijä
Viestit: 195
Liittynyt: 15 Elo 2009, 05:56
Paikkakunta: jämsä (jämsänkoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joosekoo »

tässä krausen kirjasta otettu kuva, se kertoo kolikosta loput. :evil:
yllättävän "paljon" tehty.

Kuva


oishan tommoinen kiva löytää. :shock:
ground search metal dedector,,,, garrett ace 250 ,,,,TODELLA taittuva lapio,,,,,istutus lapio,,,, ja paljon aikaa. ja innostusta....
Rehtori
Innostunut Etsijä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Joulu 2009, 17:18
Paikkakunta: Jämsä

Moro

Viesti Kirjoittaja Rehtori »

Tervehdys kaikille. Olen keskisuomesta 45v ja aina miettinyt "mitähän mun jalkojen allakin nyt on?" Lukenut olen teidän foorumia ja siitä täysikymppi tekijöille ja modelle. Hienoa että tämmöinenkin löytyy netistä. Itse olen vasta-alkaja metallin etsimissä sillä tänään tuli MH.on Ace Carrett 250. kun niin kehuitte ekaksi laitteeksi. Eli talvi menee testejä tehdessä ja karttoja tutkiessa. Ei muutakuin jouluja kaikille. ps. mun lahja tuli pikkasen etu ajassa :D
Suve Hiidlane

Ace Garrett 250 + Garret pro-pointer
make_vaa
Metallinetsijä
Viestit: 320
Liittynyt: 26 Touko 2008, 12:12

Viesti Kirjoittaja make_vaa »

:D tervetuloa foorumille rehtori..keski-suomi on myös oikea aarreaitta,kohta saat tietää mitä siellä jalkojen alla oikein on,siis keväällä 8) hyvät joulut sulle myös :!:
itsenäisyys turvataan joka päivä!
Myyrä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 17:14
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Terve olen 27 vuotias mies täältä kemin suunnalta. innostuin tästä hommasta noin pari viikko sitten ja aikomukseni on ostaa heti metallin paljastin Garrett ACE 250 kun noi lumet tosta sulais. olen kiinnostunut enenpi tosta sota historiasta että tuleepi enimmäkseen sota romua etsittyä mut varmaan tulen myös kolikoitakin etsimään :lol:
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Myyrä kirjoitti:Terve olen 27 vuotias mies täältä kemin suunnalta. innostuin tästä hommasta noin pari viikko sitten ja aikomukseni on ostaa heti metallin paljastin Garrett ACE 250 kun noi lumet tosta sulais. olen kiinnostunut enenpi tosta sota historiasta että tuleepi enimmäkseen sota romua etsittyä mut varmaan tulen myös kolikoitakin etsimään :lol:
Tervetuloa vaan foorumille,onkos muuten tuo etsimeen käytetty budjetti mitenkä rajallinen?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Myyrä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 17:14
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Etsijä82 kirjoitti:
Myyrä kirjoitti:Terve olen 27 vuotias mies täältä kemin suunnalta. innostuin tästä hommasta noin pari viikko sitten ja aikomukseni on ostaa heti metallin paljastin Garrett ACE 250 kun noi lumet tosta sulais. olen kiinnostunut enenpi tosta sota historiasta että tuleepi enimmäkseen sota romua etsittyä mut varmaan tulen myös kolikoitakin etsimään :lol:
Tervetuloa vaan foorumille,onkos muuten tuo etsimeen käytetty budjetti mitenkä rajallinen?
kiitos kiitos :) kylse kipuraja menee 200-300€ ajattelin kun tota Garrett ACE 250 on hehkutettu täällä että olisi hyvä aloittelijalle.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Myyrä kirjoitti: kiitos kiitos :) kylse kipuraja menee 200-300€ ajattelin kun tota Garrett ACE 250 on hehkutettu täällä että olisi hyvä aloittelijalle.
No joo,onhan ace 250 ihan hyvä peli aloittelijalle,mutta jos budjetti olisi ollut vaikkapa tuolla 500e pinnassa,niin relic puuhiin vaikkapa tommonen Xp merkkinen etsin olisi ollut aika passeli peli,meinasitkos käyttää etsintä muuallakin kuin pelloilla/metsässä?

Itse olen katsellut tommosta Xp adx 250,että siinä voisi olla oivallinen peli x-terran kaveriksi,mutta pitää mietiskellä. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Myyrä
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 17:14
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Etsijä82 kirjoitti:
Myyrä kirjoitti: kiitos kiitos :) kylse kipuraja menee 200-300€ ajattelin kun tota Garrett ACE 250 on hehkutettu täällä että olisi hyvä aloittelijalle.
No joo,onhan ace 250 ihan hyvä peli aloittelijalle,mutta jos budjetti olisi ollut vaikkapa tuolla 500e pinnassa,niin relic puuhiin vaikkapa tommonen Xp merkkinen etsin olisi ollut aika passeli peli,meinasitkos käyttää etsintä muuallakin kuin pelloilla/metsässä?

Itse olen katsellut tommosta Xp adx 250,että siinä voisi olla oivallinen peli x-terran kaveriksi,mutta pitää mietiskellä. 8)
kyllä toi 500€ on ainakin vielä liikaa mut eihän sitä koskaan tiedä :lol:
meinasin mie rannoillakin käydä etsiin jos vaikka löytyis muutama sormus tai jotain mut pää asiassa metsät ja pellot kun toi pikku berliinikin on noin lähellä ja ohan täällä kemin alueella muutakin mielenkiintoisia sota alueita.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Myyrä kirjoitti: kyllä toi 500€ on ainakin vielä liikaa mut eihän sitä koskaan tiedä :lol:
meinasin mie rannoillakin käydä etsiin jos vaikka löytyis muutama sormus tai jotain mut pää asiassa metsät ja pellot kun toi pikku berliinikin on noin lähellä ja ohan täällä kemin alueella muutakin mielenkiintoisia sota alueita.

Nälkä tuppaa kasvaa syödessä,mutta jostainhan sitä on aloitettava tämäkin harrastus.

Acella pääsee kyllä hyvään alkuun ja sitten jos himoitsee parempaa,niin pätäkkää vain latoo nätin pinon tiskiin,niin jopas alkaa löytymään laitetta vähän joka lähtöön. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
KAT
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 17:55
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja KAT »

Moi. Olen 40v. mies keskipohjanmaalta.
Laitoin tuossa kuukausi sitten garret 2500 gti etsimen.
Nyt vain odotellaan lumen ja roudan sulamista.
Kauan lueskelin näillä sivuilla ja pähkäilin minkä etsimen laittaisi ja nyt sitten sattumalta kyseisen sain ostettua, tiedä sitten onko kampe hyvä?
Noh näin kuitenki ja hyvää kevättä kaikille.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

KAT kirjoitti:Moi. Olen 40v. mies keskipohjanmaalta.
Laitoin tuossa kuukausi sitten garret 2500 gti etsimen.
Nyt vain odotellaan lumen ja roudan sulamista.
Kauan lueskelin näillä sivuilla ja pähkäilin minkä etsimen laittaisi ja nyt sitten sattumalta kyseisen sain ostettua, tiedä sitten onko kampe hyvä?
Noh näin kuitenki ja hyvää kevättä kaikille.
Tervetuloa vaan mukaan hurjaan joukkoomme. Vai Garrett gti 2500 menit ostamaan,no onhan tuo ainakin arvosteluiden mukaan hyvä peli,joskin se voi olla hieman painavahko heilutella,mutta säätämistä tuossa laitteessa piisaakin sitten toviksi jos toiseksikin.

Kunhan tutustut tuohon laitteeseen paremmin,niin voit vaikka pistää raporttia laitteesta tuonne metallinetsin osioon,eiköstä. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Vastaa Viestiin