Rovaniemen alueen piippailijoita?
Rovaniemen alueen piippailijoita?
Morjens!
Mitenkä löytyy piippailijaporukkaa täältä Rovaniemen alueelta tai Lapista muuten? Eilen ainakin osui pari todellista harrastajaa silmään Revontulen kauppakeskuksen kulmilta piippailemassa räntäsateessa nurmikkoaluetta, kuka tunnustaa..?
Pitäisi itsekin alkaa virittelemään pikkuhiljaa etsintä uuteen kauteen uusissa ympyröissä, vuoden vaihteessa muuttokuorman päällä keikkui Rovaniemelle Kaakkois-Suomesta.
Mitenkä löytyy piippailijaporukkaa täältä Rovaniemen alueelta tai Lapista muuten? Eilen ainakin osui pari todellista harrastajaa silmään Revontulen kauppakeskuksen kulmilta piippailemassa räntäsateessa nurmikkoaluetta, kuka tunnustaa..?
Pitäisi itsekin alkaa virittelemään pikkuhiljaa etsintä uuteen kauteen uusissa ympyröissä, vuoden vaihteessa muuttokuorman päällä keikkui Rovaniemelle Kaakkois-Suomesta.
Minelab x-terra 50 + 10.5" DD Coil ja muuta sälää
Re: Rovaniemen alueen piippailijoita?
Minua ei puistoista tai pelloilta yleensä tapaa mutta metsissä ja vesistöjen rannoilla niinkin
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
moderaattori
Kyllähän Lapissa porukkaa on ei vaan pahemmin huutele täällä.
Ittekki tulee mettissä rämmittyä jätän pyssykylän "puistot" muille
Ittekki tulee mettissä rämmittyä jätän pyssykylän "puistot" muille
Xp deus
Xp-mi6
Xp-mi6
Miehän se olin kaveria opastamassa piippailun saloihinGiorgio^ kirjoitti:Morjens!
Oisit tullut raatille,kelihä oli oikein hyvä puisto piippailuun,ei nuilla keleillä ole paljon kyselijöitä
Niin ja tervetuloa rovaniemelle
Jos puisto hiipparointi kiinnostaa niin mielellään näytän paikkoja,Pelto ja metsiköt jäänyt vähelle omalta osalta mutta eikhän joku avulias niitäkin osaa neuvoa.
Sehän vois olla kohta miittinkin paikka kun tuntuu että uusia harrastajia tippuu taivaista
Jos puisto hiipparointi kiinnostaa niin mielellään näytän paikkoja,Pelto ja metsiköt jäänyt vähelle omalta osalta mutta eikhän joku avulias niitäkin osaa neuvoa.
Sehän vois olla kohta miittinkin paikka kun tuntuu että uusia harrastajia tippuu taivaista
Nythän meitä alkaa olla jo sen verran että voitaisiin viimein tänä kesänä mennä johonkin yhteispiipille
Voin tulla tekemään itsestäni naurunalaisen PI koneella
Voin tulla tekemään itsestäni naurunalaisen PI koneella
moderaattori
moderaattori
Joo eipä miittinki kuulostaisi lainkaan hassummalta ajatukselta. Itse vielä odottelen että lumet sulaisivat metsiköistä niin pääsisi rauhassa koluamaan ennen pahinta räkkäaikaa.
Arvelinkin että täältä foorumilta se syyllinen voisi löytyä. Sää varmasti karsi ihmettelijöitä pois, itselläni oli niin kiire että piti ohi sujahtaa enkä ehtinyt pysähtyä tarinoimaan. Katsoin vain että Garrettit käsissä touhusitte ja mietin näinköhän saitte saalista reissultanne?Kirjoittaja jauru81 » Ke Huhti 27, 2016 6:32 am
Miehän se olin kaveria opastamassa piippailun saloihin
Oisit tullut raatille,kelihä oli oikein hyvä puisto piippailuun,ei nuilla keleillä ole paljon kyselijöitä
Löytyikö mitään?jauru81 kirjoitti:Miehän se olin kaveria opastamassa piippailun saloihinGiorgio^ kirjoitti:Eilen ainakin osui pari todellista harrastajaa silmään Revontulen kauppakeskuksen kulmilta piippailemassa räntäsateessa nurmikkoaluetta, kuka tunnustaa..?
Itse kävin muutamie kauppojen ympärillä pikaisesti pyörähtämässä mutta edes yhtään kolikkoa en löytänyt Yritin hakea paikkoja joihin talvisin pusketaan parkkipaikkojen lumet.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Löydöt ei päätä huimannut
Jokunen kolikko yhteissumma:2,45e
Jokunen kolikko yhteissumma:2,45e
Kuka se rupeais miittinki hommaa vetämään?
Itse koen etten taida joutaa/osata
Joku metsähän voisi olla hyvä paikka ellei joku osaa sopivasti utskia lupia pelloille?
Itse koen etten taida joutaa/osata
Joku metsähän voisi olla hyvä paikka ellei joku osaa sopivasti utskia lupia pelloille?
Jos miittinkiä tulee niin saatan pyörähtää täältä pyssykylästä sinnepäin jos vaan aikaa on.
Olishan se mukava nähä muitaki höyrähtäneitä .
Minkälaista kamaa porukka yleensäkin kaivelee?
Ittellä tuo sotaromu on se pääkohde.
Olishan se mukava nähä muitaki höyrähtäneitä .
Minkälaista kamaa porukka yleensäkin kaivelee?
Ittellä tuo sotaromu on se pääkohde.
Xp deus
Xp-mi6
Xp-mi6
Lähes kaikki kaivetaan mikä kelan alle sattuu. Mun mielestä nuo sotapaikat on aika ankeita piippailtavia suuren rautasilppu ja hylsymäärän takia.
Rovaniemen lentokentän takametsiä voisi olla mielenkiintoinen piippailla natsiromun toivossa. Viime kesänähän näin siellä jonkun piipparoimassa ja juoksi vielä karkuun syystä tai toisesta
Rovaniemen lentokentän takametsiä voisi olla mielenkiintoinen piippailla natsiromun toivossa. Viime kesänähän näin siellä jonkun piipparoimassa ja juoksi vielä karkuun syystä tai toisesta
moderaattori
moderaattori
Ranualla oli tavattu viime kesänä saksalainen etsijä, oisko sama kaveri ja ujona pötkinyt pakosalle.Kizmo kirjoitti:
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
-
- Metallinetsijä
Tuo sakujen korjaamo/varikkoalue on penteleen iso ja laaja, olen siellä piippaillut muutaman kerran ja nappeja rahoja ym, on tullut löydettyä kovan etsinnän jälkeen. Mielenkiintoinen paikka ja mukavaa maastoa kävellä. Minä se en voinut olla kun en juokse karkuun Yhteispiippailu miittinki kiinnostaa näin paikallisena kovastikkin.Kizmo kirjoitti:Lähes kaikki kaivetaan mikä kelan alle sattuu. Mun mielestä nuo sotapaikat on aika ankeita piippailtavia suuren rautasilppu ja hylsymäärän takia.
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Ehdottomasti yhteispiippailut kiinnostaisivat täälläkin suunnalla. Olen toki uusi näillä leveysasteilla ja paikat eivät ole vielä tuttuja, joten suunnitteluun ja järkkäämiseen on vähän huono lähteä mukaan. Pientä taustatutkimusta olen jo toki suorittanut ja miettinyt potentiaalisia paikkoja.
Sotaromu toki aina kiinnostaa ja saksalaisten jäämistöt, noilla sodanaikaisilla paikoilla tuli piippailtua tuolla entisillä asuinsijoillakin. Ja karkuunhan ei juosta, edes niitä kaikkein uteliaimpia ohikulkijoita.
Sotaromu toki aina kiinnostaa ja saksalaisten jäämistöt, noilla sodanaikaisilla paikoilla tuli piippailtua tuolla entisillä asuinsijoillakin. Ja karkuunhan ei juosta, edes niitä kaikkein uteliaimpia ohikulkijoita.
Tapahtumat ja ilmoitukset osiossa ketju miitille.Koitetaas siellä sumplia.