02042016 ranta löydöt

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
tiigerin silmä
Raavas Tonkija

02042016 ranta löydöt

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

Eilen 0,5kg roska,tänän1,5kg roska.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Jasser
Raavas Tonkija

Re: 02042016 ranta löydöt

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Jo tulee rannat puhtaiksi :D
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Bruin
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Bruin »

No onhan siellä roskien seassa myös ollut hienoja kolikoita :!:
Onnittelut niistä, ja myös rantojen siivoamisesta!!
Kyllähän tämä harrastus on vähän tämmöstä peltojen,rantojen, metsien ja puistojen siivoamista, ja omalla kustannuksella. Minäkin siivoilen muitten peltoja ja metsiä melkein kahden tonnin laitteistolla, ja silti se on niin hauskaa, välillä täytyy ihan ihmetellä tätä harrastusta. Mutta ei siitä eroonkaan enää pääse kun on kerran jäänyt koukkuun :D
Jasser
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Itse arvostan suuresti henkilöä joka jaksaa/viitsii kaivaa kaiken mikä piippaa ja näin siivoaa paikkoja roskasta.
Sitä roskaa on tullut kaivettua monta kiloa ja on siellä ollut onneksi jokunen löytökin mukana. :D
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
tiigerin silmä
Raavas Tonkija

Näin se on.Ennen kun metalipalijastin osta,pitäisi lupa itelle,etta mita piippaan sen laitan taskuun,ja erottelua jalkeen jöko, roska pönttöön,tai oma museo. :!: :!: :!: :!: :evil:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
EsaP
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja EsaP »

Tunnustan, että puistoissa tulee useasti tehtyä ruuvarilla sen verran iso reikä, että näkee mitä siellä on. Jos on kruunukorkki niin jätän sen maatumaan. Alkon korkit ja repäisykorkit pistän taskuun. Foliot tulee myös noukittua jos niitä vahingossa tulee kaivettua. Deus kyllä poimii foliot aika tarkasti ja ei tarvitse kaivaa. Isot raudat ovat pelloilla ongelma. Joskus tulee niitäkin kaivettua ja ne olen yleensä kiikuttanut pellon viereen.
XP Deus
Garrett Pro Pointer
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

EsaP kirjoitti:Deus kyllä poimii foliot aika tarkasti ja ei tarvitse kaivaa.
Erottaako foliot ohuista ketjuista?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
tarhuri
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Ei kyllä erota :D Olisin kyllä sitä mieltä, aika kärkevästikin, että kaikki mitä kaivetaan, viedään pois :)
EsaP
Innostunut Etsijä

En mä mitään ketjuja etsi :D Mulle riittää kun kela pitää sitä folion ääntä niin jätän kaivamatta. Puistoissa ja rannoilla haen kolikoita ja kaivan ainoastaan puhtaat äänet ja ID:t jotka pysyvät paikoillaan. 47 on alumiinia, yli 92 on roskaa eli korkki. Joskus kuitenkin käy niin, että kela antaa nätin 86 ID:n ja raudan ääntä ei kuulu. Sama ID on 20 centtisille. Painan ruuvarin nurmikkoon ja pyöritän sitä sen verran, että näen mitä siellä on. Jos on kruunukorkki niin ruuvari pois ja nurmikosta pieni nipistys jolloin reikä katoaa. Näin siis paikassa jossa en aio vierailla toista kertaa. Nytkin olin eilen Turussa muutaman tunnin piippailemassa yhtä Ruisrockin kävelytien alkupään nurmikkoa. Koko aika olisi mennyt muutamalle neliölle jos olisin alkanut siivoamaan paikkaa. En kyllä mitään löytänytkään eli Jore ja pojat ovat jo noukkineet kolikot sieltä pois. Viinipullon korkkeja noukin jonkun kappaleen pois virhetunnistuksen johdosta. Niin ja onhan mulla kaksi kruunukorkkia taskussa kun näytin jollekin ohikulkijalle miten laite eroittelee korkin ja 20 centin kolikon äänellään. Kolikko oli siis omasta lompakosta. Seuraava kysymys oli sitten, että mitä laite maksaa? Vajaa puoltoistatonnia piipparin kanssa. Aika monta kolikkoa saat kerätä. Joo...
XP Deus
Garrett Pro Pointer
tiigerin silmä
Raavas Tonkija

Mun,detektorissa ei ole,kuvaruutu.Kaiki tiedot laite,lähettä mun korvien väli ja minun pitäisi päättä,mitä käivan.Periatte-lupaus (itselle)se mitä kaivan laitan taskuu,Se mitä nääen ilman kaivamista,saan päätta,otanko vai en. :D
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

EsaP kirjoitti:En mä mitään ketjuja etsi :D Mulle riittää kun kela pitää sitä folion ääntä niin jätän kaivamatta. Puistoissa ja rannoilla haen kolikoita ja kaivan ainoastaan puhtaat äänet ja ID:t jotka pysyvät paikoillaan. 47 on alumiinia, yli 92 on roskaa eli korkki.
Hyvä että tällaisiakin harrastajia vielä löytyy että vain varmat kolikot kelpaa :D
Oletan että etsimesi on allekirjoituksen Deus. Monessa taulukossa 47 osuu kultasormukseen ja 92 hopeakolikoihin ja isompiin hopeasormuksiin:

Kuva
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
EsaP
Innostunut Etsijä

Kuten sanottua, jos mulla olisi paikka johon palaisin säännöllisesti, niin kaivaisin kyllä jokaisen piipin ylös. Tuo puisto oli roskaa täynnä. Siinä on juotu pussikaljaa yli 20 vuotta ja Ruisrock on jättänyt jälkensä siihen. Mulle olisi kelvannut yksikin euroaikainen kolikko, mutta sitä ei löytynyt. Tein kaksi päätelmää. En vain osaa ja puisto on tyhjennetty jo aiemmin :D
XP Deus
Garrett Pro Pointer
Vastaa Viestiin