Oiskohan hakenut suutuspäissään "purettuja kihloja"jarppa kirjoitti:Tänään Oulussa oli joku piippailemassa tien penkalla lähellä miljoona monttua.
Bongaa piippailija
Re: Bongaa piippailija
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Niin mäkin vähän aattelin
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Jokin paikallinen paikka ?
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
Miljoonamonttu on risteysalue Oulussa.Serafiina kirjoitti:Jokin paikallinen paikka ?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Tai sitten jollakin on parempaa tietoa miljoonamontun nimen alkuperästä
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Näinhän sen täytyy ollanaga kirjoitti:Tai sitten jollakin on parempaa tietoa miljoonamontun nimen alkuperästä
Kuparinen: 1625 1/2 Öre Klipping Gustav II Adolf
Hopeinen: 1448-1470 Aurtua Karl Knutsson Bonde
Hopeinen: 1448-1470 Aurtua Karl Knutsson Bonde
Parivaljakko havaittu huispailemassa Turun ruissalon camping alueen läheisyydessä 16.4 klo 17 maissa.. kuka tunnustaa
Makro racer
ProPointer
Pussillinen onnea
Vanhin kolikko: 1markka 1929, 25 penniä 1942
ProPointer
Pussillinen onnea
Vanhin kolikko: 1markka 1929, 25 penniä 1942
Viikolla nähty joku kaivamassa monttua Kanta-Hämeen Keskussairaalan alla olevalla pellolla. Kiinnostuneita lapsia ja aikuisia parveili ympärillä Mitähän mahtoi löytyä, kuoppa vaikutti syvältä
Minelab Equinox 800
Garrett Pro Pointer AT
Vanhin kolikko Christian II klipping 1518-1522
Garrett Pro Pointer AT
Vanhin kolikko Christian II klipping 1518-1522
- jore ja pojat
- Kunniajäsen
Juniorin kanssa itse aluella meisselöitiin tuohonTommelius kirjoitti:Parivaljakko havaittu huispailemassa Turun ruissalon camping alueen läheisyydessä 16.4 klo 17 maissa.. kuka tunnustaa
aikaan.
Vettäkin hieman tihkui, muttei se mitään!
Kyllähän Tommelius piippailijana ymmärtää
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Kotimatkalla klo 15:30 aikaan näin piippailijan Koivumäen kartanon eteläisellä pellolla. Kuka tunnustaa?
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett Pro-Pointer
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
moderaattori
Tänään klo 15.09 aikoihin huispaaja Malmin lentokentän pohjoispuolella, Suurmetsäntien varren pellolla...
Kuka tunnustaa...
Itsekin olen noita mestoja miettinyt, mutten ole uskaltanut..
Kuka tunnustaa...
Rib@55
Fisher F2
Garret Propointer
Fisher F2
Garret Propointer
aar1pne bongattu Kalajoella, muutama sanakin vaihdettiin.
Raiban se siellä roskia oli nostelemassa,ei löytynyt mitään vanhaa viittaavaa,paikka näyttää vanhalta ja mukavalta.rib@55 kirjoitti:Tänään klo 15.09 aikoihin huispaaja Malmin lentokentän pohjoispuolella, Suurmetsäntien varren pellolla...
Kuka tunnustaa...
Srapnellin kuulia löytyi pommituksien ajoilta,näyttää ihan musketin kuulilta.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ok. Sininen paku oli tienvieressä parkissa. Silläkö olit liikkeellä?raiban kirjoitti:Raiban se siellä roskia oli nostelemassa,ei löytynyt mitään vanhaa viittaavaa,paikka näyttää vanhalta ja mukavalta.rib@55 kirjoitti:Tänään klo 15.09 aikoihin huispaaja Malmin lentokentän pohjoispuolella, Suurmetsäntien varren pellolla...
Kuka tunnustaa...
Oisin pysähtynyt juttelemaan, jossei olis ollu niin kiire. Tutkitko sen l-kentän puoleisen pellonkin?
Jotain sotatouhua tuolla tattiksen / Suurmetsän alueella on käyty, ei nyt vaan muista tarkkaan. Enkä tarkoita viimeisintä kahinaa..
Rib@55
Fisher F2
Garret Propointer
Fisher F2
Garret Propointer
Joo pakulla olin.Käy tuo alue vielä käydä läpi,vanhoja talon paikkoja siinä mäellä ja rinne pellot.Se alempi kentän pelto on jo uudempi ja alavaa tuskin mitää löytyy.rib@55 kirjoitti:Ok. Sininen paku oli tienvieressä parkissa. Silläkö olit liikkeellä?raiban kirjoitti:Raiban se siellä roskia oli nostelemassa,ei löytynyt mitään vanhaa viittaavaa,paikka näyttää vanhalta ja mukavalta.rib@55 kirjoitti:Tänään klo 15.09 aikoihin huispaaja Malmin lentokentän pohjoispuolella, Suurmetsäntien varren pellolla...
Kuka tunnustaa...
Oisin pysähtynyt juttelemaan, jossei olis ollu niin kiire. Tutkitko sen l-kentän puoleisen pellonkin?
Jotain sotatouhua tuolla tattiksen / Suurmetsän alueella on käyty, ei nyt vaan muista tarkkaan. Enkä tarkoita viimeisintä kahinaa..
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
- Kiukaisten Paroni
- Metallinetsijä
Piippailija tänää bongattu/jututettu paneliassa pellolla, nimiäkin vaihdeltiin, mutta sama pää kesät talvet, joten en muista enää nimeä enkä nimimerkkiä. Katsotaan josko piippailija löytyis tätä kautta
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
-
- Metallinetsijä
Bongattu tänään joku Deusin kanssa Rajamäellä futiskentän reunalla. Kuka tunnustaa?
XP Deus
Garrett Pro Pointer
https://www.youtube.com/channel/UC0Q-LN ... IU7oOSd2Cw
https://www.facebook.com/newlanddiggers/
Garrett Pro Pointer
https://www.youtube.com/channel/UC0Q-LN ... IU7oOSd2Cw
https://www.facebook.com/newlanddiggers/
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
Luvaton piippailija bongattu meirän mailta. Juteltu ja vähän tukistettukin samalla! Ja viälä foorumilainen
Niin kuin pellolla sanoin että kysymällä olisi saanut kaivaa aivan luvan kanssa
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro
vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro
vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
- iron maden
- Kunniajäsen
Hyh hyh mitä touhua! Kai sitä nyt immeinen saapi suuvärkkinsä auki sen vertaa että luvan kysyy!Tirehtoori kirjoitti:Luvaton piippailija bongattu meirän mailta. Juteltu ja vähän tukistettukin samalla! Ja viälä foorumilainen
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Pari piippailijaa bongattu Salossa. Piti tulla kysymään mitä löytyi ja muutenkin rupattelemaan, mutta olivat jo ehtineet lähteä. Laita vaikka löydöistä yksityisviestiä jos huvittaa
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
garrett pro-pointer
Piippailija bongattu tänään klo 12:15 Musiikkikeskuksen parkkipaikan viereisellä nurmikolla. Kuka tunnustaa?
Olisin tullut käymään juttusilla, mutta olin taas töissä matkalla asiakkaan luokse.
Olisin tullut käymään juttusilla, mutta olin taas töissä matkalla asiakkaan luokse.
Niksu
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
Pari jamppaa Rauman maauimalan nurtsia penkomassa. Voi olla otolisempi paikka RMJ:n jälkeen.
Eilen Tampere -Porintien varrella lähellä Porii kolme piipparimiestä kesangolla huiski aika tasaisella pellolla
spider löytyi piippaamasta ilomantsista. Äijä kinttus uimarannalta garretin kanssa =D vaihdettiin kuulumisia ja käytiin hiukka piippaamassa yhdessä. oli vain testailureissu uudella paljastimella ja eukko turparullalla autossa joten....
ilomantsin sotahistoriallisen seuran jäsen 2015->
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer