Nell Tornado

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
KAEVURI
Innostunut Etsijä

Nell Tornado

Viesti Kirjoittaja KAEVURI »

Tuollaisen kelan menin tilaamaan Garrett At Pro etsimeen.Onko kokemuksia kenelläkään,miten on eroa vakiokelaan,syvyys,eroaako id luvut? :shock:
Haarukka
Kunniajäsen

Re: Nell Tornado

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

KAEVURI kirjoitti:Tuollaisen kelan menin tilaamaan Garrett At Pro etsimeen.
Öö, miksi? Eikö tuo oo niin lähelle saman kokoinen kuin alkuperäinen että eroa tuskin juuri on?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
jannukka
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja jannukka »

http://nel-coils.com/index.php/en/revie ... on-at-gold

Onhan niillä ero aika lailla , itsellä aikoinaan at pro ollut ja normi kela aika lelu . Koska ace 250 tornadolla päihitti sen heittämällä.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
KAEVURI
Innostunut Etsijä

Haarukka kirjoitti:
KAEVURI kirjoitti:Tuollaisen kelan menin tilaamaan Garrett At Pro etsimeen.
Öö, miksi? Eikö tuo oo niin lähelle saman kokoinen kuin alkuperäinen että eroa tuskin juuri on?
Lähinäkö kyllä itellä kaipaisi kohta laseja mutta,mielestäni kokoero on melkoinen :D
Haarukka
Kunniajäsen

KAEVURI kirjoitti:mielestäni kokoero on melkoinen :D
Pituudessa ero 2"(11 vs 13) 18% ja leveydessä 3"(9 vs 12) 33%.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
rehupuntti
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja rehupuntti »

Itel oli ace250 ja tuo tornado niin mielestäni pääsi at pro vakio kelalla suht samoihin lukemiin.en tosin mitalla katsonut.eikos tuo leveys tuossa tornado vs. vakio kela juuri vaikuta siihen syvyyteen.sen 30 % teoriassa ainakin..??
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono

Christian ll klipping 1513-1523

SME Satakunta
Paramedio
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Minä ajattelin juuri tämän kelan laittaa ensikesäksi AT:n kaveriksi. Jos tämä osaa porukkaa mietityttää, niin mikä olisi at:n vakiokelan tilalle parempi hankinta?
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
KAEVURI
Innostunut Etsijä

rehupuntti kirjoitti:Itel oli ace250 ja tuo tornado niin mielestäni pääsi at pro vakio kelalla suht samoihin lukemiin.en tosin mitalla katsonut.eikos tuo leveys tuossa tornado vs. vakio kela juuri vaikuta siihen syvyyteen.sen 30 % teoriassa ainakin..??
Eli turhaanko tilasin lisää painoa,miksi näitä helkkarin isoja vispilöitä ylipäätään valmistetaan jos ei mitään hyötyä ole?
Haarukka
Kunniajäsen

rehupuntti kirjoitti:eikos tuo leveys tuossa tornado vs. vakio kela juuri vaikuta siihen syvyyteen.sen 30 % teoriassa ainakin..??
Leveyden kasvu vaikuttaa syvyyteen mutta ei suoraan suhteessa. Mulla on GM4:ssa 7" ja 12" kela, leveys suurenee 7-->12 siis yli 70%, mutta ei ison kelan syvyys ilmatestissä ole noin paljon parempi. Lisäksi isoa kelaa on hankalampi viedä niin lähellä maata kuin pientä, heiniä pitää taivuttaa isommalta alueelta yms. joten käytännön syvyysero on vielä pienempi.
KAEVURI kirjoitti:Eli turhaanko tilasin lisää painoa,miksi näitä helkkarin isoja vispilöitä ylipäätään valmistetaan jos ei mitään hyötyä ole?
Jos vakio on 11x9 niin 13x12 ei ole "helkkarin iso vispilä" siihen verrattuna.

Näkisin että tämä Nel Tornando on hyvä peltokela AT-Goldiin joka on ostettu uutena 8x5-kelalla. Näin ajatellaan ilmeisesti myös Findetectorilla, koska heidän luettelossaan Tornandoa myydään vain aceen ja AT Goldiin(sopii toki Prohonkin.) Esim. Nel BIG:ä myydään erikseen Aceen, AT Pro:n ja AT Goldiin...

Älä toki masennu, saattaahan nämä kaikki olla pelkkää arvailua ja tilaamasi kela tuokin juuri sen parannuksen mitä olet uudelta kelalta toivonutkin. Ainakin minua kiinnostaa ilmatestitulokset...
Fisherman
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Mulla on kaksi kesää ollut käytössä Nel Tornado peltokoneessa. Mielestäni peittää juuri sopivasti isomman alan kuin vakiokela eikä ole liian painava monen tunnin sessioonkaan. Syvyyttä antaa ilmatestissä kohteesta riippuen n. 4-6cm lisää vakiokelaan.
ID-lukuja en vakiokelaan ole verrannut kun en niitä juurikaan peltokäytössä seuraa, ääni kyllä kertoo kohteen laadun.
Ihan tyytyväinen olen kelaan ollut.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
KAEVURI
Innostunut Etsijä

Kiitoksia kaikista vastauksista ja kommenteista,olen taas hieman viisaampi:).Keväällä testaan kelaa peltolla ja annan oman arvioni.
Vastaa Viestiin