Vuoden ensimmäinen hopeasormus

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Velsku
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 13:01
Paikkakunta: Revonlahti - Pohjois Pohjanmaa

Vuoden ensimmäinen hopeasormus

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Tällainen sormus löytyi Ruukin uimapaikalta. Sormus on 9mm korkea ja 19mm:n kokoinen. Leimana "925", eli melko ehtaa hopeaa. Explorer soi lujasti oikeaan yläkulmaan, joten ei ollut erehtymisen vaaraa, mitä on kaivamassa... Löytyi rannalla olevan penkin vierestä, n 2cm syvältä.

Sormuksessa on kaiverrus, jonka kertomalla saa tuon takaisin itselleen. Eli omistaja olisi hakusessa. Pitänee kyläkaupalle laittaa vielä ilmoitus, eiköhän omistaja sitä kautta löydy.
Kuva

Sitten rannoilta on löytynyt myös kolikoita ~60 luvulta nykypäivään. Tässä pari erikoisinta. Norjan kruunu ja Puolan? 10Grozyy.
Kuva
Kuva


- Velsku
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

No onpahan komea sormus, sisältää luultavasti saman määrän hopeaa kuin omat vastaavat löydöt yhteensä... Eipä noita kyllä talonraunioita koluamalla löydäkään, varmaan suoritettava jonkinlainen mittavampi uimaranta-invaasio, heti kelien muuttuessa kaikenmaailman kyseliöille epäsuotuisiksi....
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Tuoma SS kirjoitti:varmaan suoritettava jonkinlainen mittavampi uimaranta-invaasio, heti kelien muuttuessa kaikenmaailman kyseliöille epäsuotuisiksi....
Lähtee vaan tarpeeksi ajoissa liikenteeseen niin ei ole paljoa kyselijöitä :) Itse kun olin hietaniemessä niin olin siellä jo kuuden aikaan aamulla, viitisen tuntia olin ja vain pari tyyppiä tuli juttusille.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Kuntta
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 22:04
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Kuntta »

Onneksi olkoon hieno löytö,näyttää kalevalakorun tekemältä sormukselta aitoa hopiaa tänäpäivänä hinta liikkeessä uutenä siinä 50 kympin hujakoilla.
Kuva
Kuntta
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 22:04
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Kuntta »

Senverran jäi vaivaamaa tuo sormuksen leveys että oli pakko käydä mittaamassa sormukset ja tönäri näytti 10,5mm.elikkäs muisti petti.Löytämäsi sormushan on 9,0mm leveä.
Niin ja tarkoitin 50 € :oops:
Vastaa Viestiin