Miten pestä metallinpaljastin
Miten pestä metallinpaljastin
Itselläni on Garrett ace 150 ja kun aloin pesemään sitä tänään niin koneistoon meni vettä ja paljastin sekosi. Sama juttu kävi kesällä mökillä kun olin jättänyt paljastimen rantaan veden lähelle niin kalareissun jälkeen se oli vedessä ja se sekosi samalla tavalla kun tänään. Jotenka haluaisin tietää miten saisin pestyä sen ilman, että vettä ei menisi koneistoon. 
Garrett ace 150
Garrett Propointer AT
Vanhin raha: 1 öre 1719
Garrett Propointer AT
Re: Miten pestä metallinpaljastin
Taikalaatikko osaa ei kannata kuin pyyhkiä kosteella pyyhkeellä,jos ei ole vesitiivis kelan voit huljutella hanankin alla
Toivotaan ettei kokonaan pimene laatikko.
Toivotaan ettei kokonaan pimene laatikko.
Vähällä olet päässyt jos se vain sekoaa, yleensä sähkölaitteet pimenee lopullisesti jos kastuvat.
Jos kuitenkin kastuu niin patterit pois heti, eikä missään nimessä virtoja märkänä päälle. Sitten kotelo auki ja veden pois puhaltelu paineilmalla. Jos sitä jää sisälle niin saattaa syövyttää elektroniikkaa ja kuivuessaan kalkkeumat ja muu veden mukana tullut moska ei ainakaan paranna laitteen toimintaa. Eli saattaa lakata toimimasta myöhemmin.
Eli kuten tuossa yllä neuvottiin. "digiboksin" puhdistus kostealla kankaalla pyyhkimällä. Kelan olen puhdistanut etsintäreisuulta tullessani sadevesiastiassa huljuttelemalla. Puhdistuu helposti kun kura on tuossa vaiheessa vielä kosteaa.
Jos kuitenkin kastuu niin patterit pois heti, eikä missään nimessä virtoja märkänä päälle. Sitten kotelo auki ja veden pois puhaltelu paineilmalla. Jos sitä jää sisälle niin saattaa syövyttää elektroniikkaa ja kuivuessaan kalkkeumat ja muu veden mukana tullut moska ei ainakaan paranna laitteen toimintaa. Eli saattaa lakata toimimasta myöhemmin.
Eli kuten tuossa yllä neuvottiin. "digiboksin" puhdistus kostealla kankaalla pyyhkimällä. Kelan olen puhdistanut etsintäreisuulta tullessani sadevesiastiassa huljuttelemalla. Puhdistuu helposti kun kura on tuossa vaiheessa vielä kosteaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
mun Ace 250 sekoaa jos piippailee suolavedessä...
Pitää laskea herkkyyttä...FinlandTreasure kirjoitti:mun Ace 250 sekoaa jos piippailee suolavedessä...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Kiitos tiedoista! Paljastin on kuivumassa lämpimän uunin päällä 
Garrett ace 150
Garrett Propointer AT
Garrett Propointer AT
-
GreenThing
- Innostunut Etsijä
Kostealla rätillä ja tommosella kodin sumutettavalla yleispuhdistusaineella olen itse paljastimen puhdistellut.
Garrett Ace 250 & Detech SEF 15X12
- iron maden
- Kunniajäsen
Höh!
Jos maksatte etsimestä satoja euroja niin luulis olevan varaa kirkkaisiin pakaste ym pusseihin ja kuminauhoihin jotka maksaa muutaman euron! Niil mie oon suojannut ! Geeäämmässä myös akkukotelon piäkotelon lisäksi !
Jos maksatte etsimestä satoja euroja niin luulis olevan varaa kirkkaisiin pakaste ym pusseihin ja kuminauhoihin jotka maksaa muutaman euron! Niil mie oon suojannut ! Geeäämmässä myös akkukotelon piäkotelon lisäksi !
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Kyllä mulla oli koneisto pussin sisässä mutta jostaki kohasta näköjään lorahti sinne koneistoon.
Garrett ace 150
Garrett Propointer AT
Garrett Propointer AT
- iron maden
- Kunniajäsen
Ellei etsin ole vesitiivis niin sitä ei pestä!
Kostealla rätillä vain pyyhitään pinnat varovasti! Johan ohjeet on jo etsimen ja varsinkin garretin ohjeissa! ..tainnu lukemata jäänyt sinulta?
Kostealla rätillä vain pyyhitään pinnat varovasti! Johan ohjeet on jo etsimen ja varsinkin garretin ohjeissa! ..tainnu lukemata jäänyt sinulta?
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
- iron maden
- Kunniajäsen
iron maden kirjoitti:Ellei etsin ole vesitiivis niin sitä ei pestä!
Kostealla rätillä vain pyyhitään pinnat varovasti! Johan ohjeet on jo etsimen ja varsinkin garretin ohjeissa! Itse koneistoon ei saa mennä vettä, ei sadevettä, ei edes tihkusadetta, saati pestä sitä vedellä ..tainnu lukemata jäänyt ohjeet sinulta?
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
No kiitos kummiskin tiedoista. Pitää jatkossa olla tarkempi noissa asioissa.
Garrett ace 150
Garrett Propointer AT
Garrett Propointer AT
- iron maden
- Kunniajäsen
Niin että alappas kartoittamaan, niitä kiteen vanhoja asuinpaikkoja rautakaudesta sinne 1900 lukuun asti! Mie kyl tulen etsimään avuksi!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.