Joku rajamerkkikö?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
pointteri
Innostunut Etsijä

Joku rajamerkkikö?

Viesti Kirjoittaja pointteri »

Sijaitsee Linnavuori nimisen kallion laella. Nimen taustasta en tiedä, mutta ainakaan aluetta ei ole millään tavalla rauhoitettu.
Kuva

Kuva

Kuva
ThePiippailija
Kunniajäsen

Re: Joku rajamerkkikö?

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
pointteri
Innostunut Etsijä

Kyllä :lol: Huomasin juuri itsekin saman :D Miksulla ja mulla vissiin vähän samat huudit :)
-miksu-
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja -miksu- »

Mitä ihmettä :shock: :shock: :lol: :lol:
XP Deus 2
pointteri
Innostunut Etsijä

Kävitkö muuten miksu samalla reissulla Ristimäen Vartijavuorella? :)
-miksu-
Raavas Tonkija

pointteri kirjoitti:Kävitkö muuten miksu samalla reissulla Ristimäen Vartijavuorella? :)
En tiedä ristimäestä mutta karinkylän vieresellä vartijavuorella kävin tiistaina.. josta se kuorimarauta löytyi ja jotain muita turhia roinia. :D
XP Deus 2
Jasser
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Reviiri kiistaa.. :shock: :D
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
pointteri
Innostunut Etsijä

Ok. Ajattelinkin että joku on siellä hiljattain käynyt, kun pari pientä kuopimisjälkeä tuli vastaan :D Oon myös itse siellä etsinyt ja tunnistin heti uudet jäljet :lol: Alun perin on ollut Karinkylää, mutta 1500-luvulla erotettu Ristimäeksi.Tämä ei kuitenkaan näy kaikissa kartoissa. Luulempa, että nämä kaksi ja myös Kurittulan linnavuori ovat olleet jonkinlaisia vartio/merkkituli-paikkoja ja Kajamon linnavuori se varsinainen mäkilinna. Stenbergan linnavuorella on taas todennäköisimmin ollut jonkinlainen kartanolinna.
pointteri
Innostunut Etsijä

Ei ole reviirikiistaa :lol: Ainakaan mun puolelta :)
-miksu-
Raavas Tonkija

pointteri kirjoitti:Ok. Ajattelinkin että joku on siellä hiljattain käynyt, kun pari pientä kuopimisjälkeä tuli vastaan :D Oon myös itse siellä etsinyt ja tunnistin heti uudet jäljet :lol: Alun perin on ollut Karinkylää, mutta 1500-luvulla erotettu Ristimäeksi.Tämä ei kuitenkaan näy kaikissa kartoissa. Luulempa, että nämä kaksi ja myös Kurittulan linnavuori ovat olleet jonkinlaisia vartio/merkkituli-paikkoja ja Kajamon linnavuori se varsinainen mäkilinna. Stenbergan linnavuorella on taas todennäköisimmin ollut jonkinlainen kartanolinna.
Joo ihan samoilla mielin olen että tuo vartijavuori olisi ollut vartiopaikka vaikka pari sataa vuotta sitten eri niminen ollutkin. Juu stenbergan ympäristön heinäpelloille mul on kaikkial luvat. :D joku piispankartanohan siinä epäillään olleen. Eikä ole mitään reviirikiistaa myöskään, täällä on niin paljon vanhoja paikkoja että eivät heti lopu.

ja kun villilässä epäillään olleen rautakaudella uhrilehto niin tulee mieleen että olisko tuota jotenkin puolustettu esim tuolta "linnavuorelta" käsin tai jotain. :roll:
XP Deus 2
Vastaa Viestiin