Terveisiä täältä

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.

Onko tässä foorumin jäsenille mitään mieltä että lähettelen näitä viestejä täältä Norjasta ?

Äänestys päättyi 08 Marras 2009, 19:37

On
23
96%
Ei
1
4%

Ääniä yhteensä: 24

RJR
Kunniajäsen

Terveisiä täältä

Viesti Kirjoittaja RJR »

NMF (Norsk metallsöker forening) sai tehtävän vanhan Melby'n maatalon mailta. Tässä vähän terveisiä kuvamuodossa.
Paikka kännykän GPS'n mukaan

Kuva

Hienoimmat löydöt
Ehkä tuhatvuotinen viikinkiaikainen koriste.

Kuva

Sinettisormus

Kuva

Molemmat yllämainitut ovat museon tarkemmassa tutkimuksessa.

Organisaatio/informaatio

Kuva

RJR itse työn touhussa

Kuva

mukana myös Aarremaanalla.com in jäsenen kirjeenvaihtokaveri Lise. Terveisiä.

Kuva

Sitä 'meitin' huumoria Frederik löysi 1äyrin kolikon 1910-luvulta

Kuva

Oma paras ja ainoa hiukan mielenkiintoinen löytö on ehkä Suomessa tuntemattomampi 1800 luvun alun messinkinen lehmän sarvenkärjensuojus. Kerkesivät jo pakkaamaan löydöt kun tulin yli 6 tunnin reissulta pelloilta. Enkä tajunnut ottaa siitä itse kuvaa löytöpaikalla. Mukana oli myös historianopiskelija/tutkija joka halusi nähdä kaikki rautalöydöt alueelta niin että kävin muutamaan kertaan tyhjentämässä löytöreppuni. Siinäpä tytteli tutkii tuhatta rautanaulaa. Millainen tämä messinkilaite on löytyy kuvia seuraavalta sivulta. Tätä käytettiin niin että se naulattiin lehmän sarveen (vanhempi malli, uudemmassa mallissa oli jengat) ja naulanreikä oli siinä löytämässäni. . Kuvia tälläisistä löytyy seuraavalta sivulta.
http://www.nmf.nu/KUKNAPPER-NMF.htm

Ja osallistuminen oli loistava niinkuin sääkin.

Kuva

Ja kun hiukankin jotain löytyi niin oli helppo nähdä missä .... :-)

Kuva

Hilsen: Reijo
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Panomies
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Panomies »

"Onko tässä foorumin jäsenille mitään mieltä että lähettelen näitä viestejä täältä Norjasta ?"

"mitään mieltä" siis jos olen jotain mieltä niin ei siihen voi vastaa Joo tai ei koska se ei kerro mitä mieltä olen (positiivistä tai negatiivista).

Mielestäni se on rikastavaa vaikutusta tälle foorumille jos on "ulkomaalaisiakin" mukana kirjoittelemassa.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Maverick
Raavas Tonkija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Kaikki viestit otetaan vastaan mielenkiinnolla :)

Olisikohan siellä Norjassa tilaa jos kutsuisit ensi kesälle retkikunnan...
Vitae pars historia est.
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Maverick kirjoitti:Kaikki viestit otetaan vastaan mielenkiinnolla :)

Olisikohan siellä Norjassa tilaa jos kutsuisit ensi kesälle retkikunnan...
Luulen että suhtautuminen olisi myönteistä. Viime reissulla oli juttua siitä miten Turun nurkille voisi muutama piipparoija tulla ensi kesänä täältä NMF'stä . Lupasin talven mittaan tutkia asiaa. Tutkitaan sitä vielä toisinpäin niin eiköhän tästä vielä jotain tule. Olisi se hienoa saada muutama suomalainen vaikkapa jollekkin näistä yhteisistä retkistä ikäänkuin vieraaksi. Täytyypä otta asia puheeksi Geird'in kanssa, ja haistella ilmaa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Minä olisin ainakin etunenässä tulossa mukaan Norjaan tapaamiseen. Jonkunverran kun on tuo kielikin tuttu kun ruottalainen olen :).

Tästä tulee kyllä kans mieleen et on aika heikosti tuota yhdistystoimintaa täällä Suomen puolella. Pitäisköhän asialle tehä jotain?
Vastaa Viestiin