Hopearomun arvo?
-
- Metallinetsijä
Re: Hopearomun arvo?
Hopean hinta on kyllä ihan surkee,silti kiva noita hopeisia nostella
Raskisko nuita myydä vaikka hinnatkin ois korkeemmat?
Raskisko nuita myydä vaikka hinnatkin ois korkeemmat?
Kilohopean ostajat pistävät kaikki korut ja kolikot vaakaan ja tarjoavat vain romumetallin hinnan. Sitten ottavat erikseen ehjät korut ja paremman kolikot jotka myyvät edelleen ihan eri hinnalla. Mitään ehjiä koruja tai arvokkaampia kolikoita ei kannata tarjota niille.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
pientä kulkijaa
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Avatarini on myyrä, mutta oikeasti olen hamsteri
Pitäisin kyllä hopeat itselläni noilla hinnoilla. Vaivanpalkkana ja muistoina tehdystä työstä. Jo on jotain ehjää, niin onhan käyttöarvokin jo enemmän kuin pari onnetonta ropoa.
Pitäisin kyllä hopeat itselläni noilla hinnoilla. Vaivanpalkkana ja muistoina tehdystä työstä. Jo on jotain ehjää, niin onhan käyttöarvokin jo enemmän kuin pari onnetonta ropoa.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
Itse olen pohtinut semmoista, että olisi mukava sulattaa omat romuhopea löydöt ja tehdä joku koru niistä itselle. Vaikka joku piippaamiseen liittyvä muisto koru Tiedä sitten kuinka kalliiksi tulisi vaikka matskut oiski omasta takaa. Korujen teosta ja hinnoista kun en tiedä mitään Oilishan semmonen nätimpi ku rikki menneet hopea esineet.
Garret ace 350.
Garret propinpointter.
Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Garret propinpointter.
Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
Tällä hetkellä 450€/KG, eli 45senttiä/g. Perus kaiverrettu luokkarinkula on siis arvoltaan alempi kuin 2e kolikko.jauru81 kirjoitti:Hopean hinta on kyllä ihan surkee,
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Olihan foorumilla joku joka halusi ostaa romuhopeaa,jos tarjoisi paremmin.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
- ThePiippailija
- Kunniajäsen
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
- tiigerin silmä
- Raavas Tonkija
moi.Aloitin harastuksen 04.2014.alustaasti munulla on tavoite,hopea löytöista haluan tehdä itselle,sauna kauha.Minun mielestä on järkevämpi tehda näin kuin möisin,romu hinnalla.
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
-
- Kunniajäsen
Tiigerin silmä. Hopea kuumenee armottomasti saunankin lämmöissä. Voit koittaa pitää hopeaketjua kaulassa.
Ei se saunan ilmaa kuumemmaksi kuumu, kuten ei muutkaan materiallitkollikko kirjoitti:Tiigerin silmä. Hopea kuumenee armottomasti saunankin lämmöissä.
Eri materiaalit johtaa lämpöä ihoon eri tavalla, mutta ei kai kukaan metallista löylykauhaa kaulassa roikota?kollikko kirjoitti: Voit koittaa pitää hopeaketjua kaulassa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Tuskin hopea lämpenee sen nopeammin kuin yleisessä myynnissä olevat kuparikauhatkin? Puiden kädesija tarvitaan kauhaan aina ja itsellä saunomisen aikana kauha on löylyvesiastiassa joten ei paljon kuumene.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
pientä kulkijaa
pientä kulkijaa
Garrett AT pro
Black and Decker pikku-lapio
Kynnet
Black and Decker pikku-lapio
Kynnet
Tuohan on ihan hieno juttu.
- jore ja pojat
- Kunniajäsen
Riippuu hopearomun pitoisuudesta ja leimoista ja hyvin vähän
muista tekijöistä.
Olisiko n. 20 centtiä /gramma leimatulle ja kolikoille vähemmän tunnetun hopeapitoisuuden mukaan.
Alla esimerkki huutokaupasta ostetuttu vajaa kilo itävaltalaista kolikkoromua.
Ihan priimakuntoisia lantteja ja muuta, mutta kun ovat vain romun arvoisia piste.
muista tekijöistä.
Olisiko n. 20 centtiä /gramma leimatulle ja kolikoille vähemmän tunnetun hopeapitoisuuden mukaan.
Alla esimerkki huutokaupasta ostetuttu vajaa kilo itävaltalaista kolikkoromua.
Ihan priimakuntoisia lantteja ja muuta, mutta kun ovat vain romun arvoisia piste.
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.