Etsijä82 kirjoitti:Leijona kirjoitti:Olen niin harvoin löytänyt hopeisia kolikoita, niin täytyy sanoa, että tuntui aivan mahtavalta, etenkin kun on vielä niin vanha

Samaan johtopäätökseen olen kyllä tullut minäkin,että varmaan paljon parempaa fiilistä ei ole varmaan olemassakaan tässä puuhassa,kun löytää pellosta vanhaa hopeaa.
On se kyllä jännä hetki,kun hopeareunus pilkistää multapaakusta,ei siitä voi paljon enää erehtyä,on se hopean väri kuitenkin niin silmiin pistävä.
Vertailetteko te muuten keskenään noita hyviä signaaleja,kun semmonen sattuu kohdalle?
Ainakin itse tykkään kuulostella toisten löytämiä signaaleja ja arvuutella lukeman perusteella,että mikä kolikko sieltä milloinkin esiin putkahtaa.

Kyllä me vertailemme signaaleja, ja arvuuttelemme, mitä siellä maan alla on, kun satumme vain samalle kohdalle. Ja sillä tavalla oppiikin paljon nopeammin koneen tavat.
Tuo hopeinen kolikko antoi kyllä erilaisen signaalin, kuin kuparikolikko, mutta meni kyllä ohi koko homma, kun näin, että nyt hopea kiiltää mullan seasta. Oli se kyllä uskomattoman kiiltävä siellä mullan seassa, vaikka on ollut siellä älyttömäm kauan
Onkohan tämä homma muuten mennyt jo liian pitkälle, kun tulee jo juteltua itsekseen, eli toteaa itselleen mitä milloinkin löytyy. Tänäänkin sanoin ääneen, että "ei hitto, täähän on hopeaa" , eikä ketään ollut lähelläkään

XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.