Since 1993

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Kippari
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Touko 2007, 11:40

Since 1993

Viesti Kirjoittaja Kippari »

Tuolloin ostin ilmaisimen cs-990 ja hyvin on pelittänyt, en kovin aktiivinen käyttäjä ole, mutta onhan sitä tavaraa löytynyt, mielenkiintoisimmasta päästä on varmaankin viime lauantaina löytämäni riipuksena käytetty jalokiveksi luokiteltu vaaleansininen topaasi, johon tosin ei ilmaisinta tarvittu.
Asun erään vanhan kartanon naapurina (perustettu v.1520) ja tontti rajoittuu peltoon joka historia tutkijan mukaan on ainakin osittain ollut viljelykäytössä yli 450v.
Tällä pellolla sitten kävelin ja bongasin sen kiven sekä satamäärin erilaisten astioiden kappaleita, onhan ne olleet tiedossani jo vuosia, mutta vasta nyt sain itsestäni sen verran inspiraatiota ulos, että sain kerättyä osan talteen tarkempaa tutkimista varten. Laiten kuvaa kunhan ehdin.
Ilmaisimella olen sitä ristiin rastiin muutaman kerran kulkenut, mutta on vähän huonossa paikassa, kun yleinen tie kulkee vierestä ja niitä uteliaita riittää. Tais tää juttu tulla väärään osioon, mutta ehkä mode siirtää.
Jatkuu...
Tietäisittepä!
Avatar
Velsku
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 13:01
Paikkakunta: Revonlahti - Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Kuulostaa hyvältä pellolta. Eiköhän tuossa ole ollut jotain asumustakin, jos kerta astian palasia löytyy. Ei muuta, kuin hakemaan vaan aarteet esiin sieltä roskien seasta.

Ja kokemuksesta voin sanoa, että ei ne ihmiset niin paljoa kiinnostu, kun laitat kuulokkeet päähän, etkä välitä ohikulkijoista mitään. Jäävät korkeintaan katselemaan hetkeksi, mutteivät rohkene kysyä mitään, kun keskityt vain omaan hommaasi...

Itse olen vanhimmat löytöni tehnyt vastaavanlaiselta pellolta... Kolikoita ei ole tiheässä, mutta vanhoja on löytynyt. Katso tuolta Päivän löydöt puolelta.

Eilen kävin viettämässä aikaa taas tuolla pellolla ja saaliina kaksi kolikkoa, 1942 25p ja 1976 50p, sekä sormus! (ei kultaa, eikä ehkä hopeaakaan, mutta sormus kummiskin)

- Velsku
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Mulla sama "ongelma" tuolla vakiopellollani, tie kulkee vieressä. Eipä siinä muuta kuin keskittyy omaan hommaansa ja antaa uteliaiden pällistellä, toinen vaihtoehto on se, että valitsee mahdollisimman kehnon kelin paljasteluun. Tuo ihmisten kiinnostus alkaa tähän aikaan vuodesta olla jo sellainen "riesa" etten itse viitsi esim. uimarannoille mennä kuin sadekelillä, viime lauantaina oli varsin mainio ilma, koko päivän satoi vettä eikä kukaan tullut kyselemään että löytyykö sieltä mitään, ym. Kesällä homma onnistuu tietysti yölläkin, jos ei ole muuta tekemistä, mutta ainakin itselleni on jo hankittu kylähullun mainetta riittävästi, ilman yöllisiä reissujakin...
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 127
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Tuomas ss kirjoitti:
Kesällä homma onnistuu tietysti yölläkin, jos ei ole muuta tekemistä, mutta ainakin itselleni on jo hankittu kylähullun mainetta riittävästi, ilman yöllisiä reissujakin... :)
Pihallani eilen kokeilin ja naapuri näytti katselevan kysymysmerkki päänsä päällä touhuani.
Ja kohta puhelin soi ja tuttu ihminen oli autolla ajellut ohi ja tietysti ajatteli soitella ja kysellä että mitä sieltä löytyy... joo,että ei ainakaan yksin tarvitse tätä harrastusta harrastaa tai ainakin ne löydöt sivullisia kummasti kiinnostavat.
Carret ace 250
Vastaa Viestiin