Mikä tämä on...

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
Upponalle

Mikä tämä on...

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Hei kuulkaa, mikä tää on??. Metallinilmasimella tartu tollanen multien seasta matkaan. Kokoa tolla on noin tulitikku askin verran ja painoa 70g. Itse mietin että joku vanha punnus materiaali tina ?? Vai näyttääkö siltä että kannatas kiikuttaa käymään jossain kultasepällä arvioimassa materiaali. Kynnellä kun painaa niin jonnin verran saa painaa että jälki jää, eli "pehmeää" ja näyttää siltä että noita on stanssattu 2kpl päällekäin tossa
Kuva

Kuva

Kuva
Tirehtoori
Kunniajäsen

Re: Mikä tämä on...

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Maksuhopeaa on ollu myös tuollaisen renkaan muodossa mutta näyttäis kuitenkin tinalta.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Mulla tuli mieleen "koru" joita kakarana tehtiin. Eli kaiverrettiin esim. perunaan "muotti" ja siihen kaadettiin uudenvuoden tinaa.
Niistä ei tosin tullut ulkopinnaltaan noin kiiltäviä, mut tulipahan vaan mieleen...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Garrett 350
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Garrett 350 »

Olisko johonkin korkkiin valettu tinahässäkkä?
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Maa Nalle
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Maa Nalle »

Terve Upponalle,mistä päin olet kotoisin,ettei vaan olla sukua :D :D
Vastaa Viestiin