Fisher f 44 koeajon tuloksia
Fisher f 44 koeajon tuloksia
Fisher tuli viime viikolla , pakkauksen avattuani laite näytti hieman lelulta . Mutta koottuani oli tosi jämäkkä jopa jämäkämpi kuin At pro , varsi tosi tukeva vaikka laite on kevyt vajaat 1,5 kg. Pakkaus ei sillä kelasuojaa mutta ladattavat patterit sekä laturin jossa on myös tupakasytytin johto. Testin tein kuten aikaisemmikin At -Ace 250 koneilla . Testin tein artifact modella. Maa tetsi 24sm ilma 30sm herkyys 2 alta maksimin. Testissä käytetty esineenä kolikkoa: 1/2 skilling v. 1799. Sänkipellolla kovaa käyttöä haamupiippejä jotakin kun ajoi täysillä herkkyysillä loppui kun pudotti kaksi alaspäin . Kelan kiinitys pultti näyttää heppoiselta mutta hyvin kestää sillä sen verran kovaa oli käyttö, boxsiin menevä liitin sais olla parempaa materiaalia jos ei ole kunnolla kiin niin kun kovaa heiluttaa ottaa häiriötä mutta teippaamalla mukana tulleella tarranauhalla johto varteen kiinni auttaa asiaa. Siitä sään kestävyydestä , kahtena päivänä satoi ja hyvin kone näyttää vielä pelaavan eli kestää sateen ainakin, seuravaksi pesen käsisuihkulla. Toimintoja koneessa on monia joihinka en ole vielä tutustunut siitä myöhemmin. Pojalle tulee täällä viikolla f22 saa vähän vertailla. Erikois kiitos Finndetetorille nopeasta toimituksesta ja hyvästä palvelusta!
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Re: Fisher f 44 koeajon tuloksia
AT pro painaa esitteiden mukaan 1.4kg ja sitä pidetään "moukarina"jannukka kirjoitti:vaikka laite on kevyt vajaat 1,5 kg.
Fisherin kohdalla esitteiden kaunistelu vedetty tappiin, monessa paikassa väitetään F44:n painoksi 1,04kg:
http://md-hunter.com/fisher-f11-f22-and ... nce-table/
Hieman outoa että kaikilla sama paino vaikka kela vaihtuu
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Tais tull mulla virhe 2.3 lbs (1,04 kg) No mun käteen tuntuu paljon kevyemmältä kun at pro. Outoa on mainos kikkoja ilmeisesti Mutta acen 250 ja at pron omistaneena voin sanoa että tää on mun käteen sopiva! Kun f22 tulee pojalle vertailen vähän aceen ominaisuuksia .
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Tässä minun arvosteluni laitteesta:
Nyt on ollut käytössä viikonpäivät Fisherin uutuus F44:en ja ajattelin tuoda alustavan arvosteluni laitteesta foorumille.
Tiedustelin ensin FD:stä Teknetics Eurotekkiä, mutta laitetta ei kuulemma ollut juuri silloin saatavilla ja minulle suositeltiin F44:sta. No tästä heitin sitten tilauksen sisään.
Kun hain pakkauksen postista, ajattelin ensiksi että johan on pieni paketti. Miten se on tähän saatu mahtumaan.
Pakkaus auki ja pöyhimään mitä löytyy. Etsin oli pakattu tarvikkeineen erittäin asiallisesti. Mukana tuli myös ladattavien pattereiden latauslaite.
Noin kymmenessä minuutissa etsin oli kasattu ja olin alkutuntumaan tyytyväinen. Varsi tuntuu hyvinkin jämerältä. Parempi kuin Acen varsi ja paljon parempi kuin Deussin teleskooppi, jonka "hölskymisestä" varsinkin isommalla kelalla en juuri pitänyt. Kyynärtuen paikkaa jouduin hieman hakemaan ja lopulta jätin sen ensimmäiseen kiinnityskohtaan, varren ollessa muuten kaikkein pisimmillään. Kelan kiinnitysruuvi on ainut heikon tuntuinen ratkaisu, mutta nähtäväksi jää kuinka kestää.
Myös näytön katselukulma on hiukan itselleni väärä, sillä näyttöä joutuu hieman kurkkimaan, mutta tämä ei pahemmin haittaa.
Etsimessä on viisi ohjelmaa, joista lähdin ensimmäiseksi kokeilemaan Artifact-moodia, joka on perinteinen 4-ääninen ohjelma ilman mitään disciä. Laitteen nerokkuus kolmella ensimmäisellä ohjelmalla on 20-portainen äänenvoimakkuuden säätö. Portaat 0-10 säätää korkeampia ääniä ja portaat 11-20 säätää raudan äänenvoimakkuutta. Näin saa paremmin esiin syvät signaalit. Samoin äänenvoimakkuus voimistuu, mitä lähempänä kelaa kohde sijaitsee.
However, siirryin melko pian A/M, eli all metal ohjelmaan, jossa kaikille ID-lukemille tulee sama, hieman ärsyttävältä ampiaiselta kuullostava ääni. Tällä ohjelmalla saa mielestäni uskomattoman syvyysvasteen. Pitää vain muistaa vilkuilla ID-lukua laitteen vinkuessa. Ohjelma sopii hyvin roskattomille pelloille ja metsään. Sain tällä kuullostelua erittäin syvältä kumpuavia signaaleita, jotka eivät näytä vielä ID:tä näytöllä. Hieman kaivaa, niin alkaa ID:kin näkyä.
Etsimen maahäiriön-poisto toimii mielestäni mallikkaasti ja herkkyyttä säätämällä saa haamuäänet pois. Perusohjelmilla sai herkkyys olla täysillä (Alue 0-20), mutta custom ja A/M ohjelmilla 18-19.
Alustavasti voin suositella F44:sta kaikille. Laite on monipuolinen, mutta helppo käyttää. Ei turhia säätöjä. Vielä kun tähän saa 12" DD-kelan, niin etsin on yksi parhaimpia, joita olen kokeillut. Ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto Garretteille.
+ Syvyystunkeuma A/M-tilassa.
+ ID-näyttö
+ Säädettäva taustavalo
+ Äänimailma
+ Automaattinen/manuaalinen maahäiriön poisto
+ Jämäkkä rakenne
- Näytön katselukulma itselleni hieman väärä
- Kela ei ole mielestäni kaikkein paras
- Taajuus saisi olla säädettävä
- Langaton kuulokejärjestelmä olisi plussaa
Nyt on ollut käytössä viikonpäivät Fisherin uutuus F44:en ja ajattelin tuoda alustavan arvosteluni laitteesta foorumille.
Tiedustelin ensin FD:stä Teknetics Eurotekkiä, mutta laitetta ei kuulemma ollut juuri silloin saatavilla ja minulle suositeltiin F44:sta. No tästä heitin sitten tilauksen sisään.
Kun hain pakkauksen postista, ajattelin ensiksi että johan on pieni paketti. Miten se on tähän saatu mahtumaan.
Pakkaus auki ja pöyhimään mitä löytyy. Etsin oli pakattu tarvikkeineen erittäin asiallisesti. Mukana tuli myös ladattavien pattereiden latauslaite.
Noin kymmenessä minuutissa etsin oli kasattu ja olin alkutuntumaan tyytyväinen. Varsi tuntuu hyvinkin jämerältä. Parempi kuin Acen varsi ja paljon parempi kuin Deussin teleskooppi, jonka "hölskymisestä" varsinkin isommalla kelalla en juuri pitänyt. Kyynärtuen paikkaa jouduin hieman hakemaan ja lopulta jätin sen ensimmäiseen kiinnityskohtaan, varren ollessa muuten kaikkein pisimmillään. Kelan kiinnitysruuvi on ainut heikon tuntuinen ratkaisu, mutta nähtäväksi jää kuinka kestää.
Myös näytön katselukulma on hiukan itselleni väärä, sillä näyttöä joutuu hieman kurkkimaan, mutta tämä ei pahemmin haittaa.
Etsimessä on viisi ohjelmaa, joista lähdin ensimmäiseksi kokeilemaan Artifact-moodia, joka on perinteinen 4-ääninen ohjelma ilman mitään disciä. Laitteen nerokkuus kolmella ensimmäisellä ohjelmalla on 20-portainen äänenvoimakkuuden säätö. Portaat 0-10 säätää korkeampia ääniä ja portaat 11-20 säätää raudan äänenvoimakkuutta. Näin saa paremmin esiin syvät signaalit. Samoin äänenvoimakkuus voimistuu, mitä lähempänä kelaa kohde sijaitsee.
However, siirryin melko pian A/M, eli all metal ohjelmaan, jossa kaikille ID-lukemille tulee sama, hieman ärsyttävältä ampiaiselta kuullostava ääni. Tällä ohjelmalla saa mielestäni uskomattoman syvyysvasteen. Pitää vain muistaa vilkuilla ID-lukua laitteen vinkuessa. Ohjelma sopii hyvin roskattomille pelloille ja metsään. Sain tällä kuullostelua erittäin syvältä kumpuavia signaaleita, jotka eivät näytä vielä ID:tä näytöllä. Hieman kaivaa, niin alkaa ID:kin näkyä.
Etsimen maahäiriön-poisto toimii mielestäni mallikkaasti ja herkkyyttä säätämällä saa haamuäänet pois. Perusohjelmilla sai herkkyys olla täysillä (Alue 0-20), mutta custom ja A/M ohjelmilla 18-19.
Alustavasti voin suositella F44:sta kaikille. Laite on monipuolinen, mutta helppo käyttää. Ei turhia säätöjä. Vielä kun tähän saa 12" DD-kelan, niin etsin on yksi parhaimpia, joita olen kokeillut. Ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto Garretteille.
+ Syvyystunkeuma A/M-tilassa.
+ ID-näyttö
+ Säädettäva taustavalo
+ Äänimailma
+ Automaattinen/manuaalinen maahäiriön poisto
+ Jämäkkä rakenne
- Näytön katselukulma itselleni hieman väärä
- Kela ei ole mielestäni kaikkein paras
- Taajuus saisi olla säädettävä
- Langaton kuulokejärjestelmä olisi plussaa
Samaa mieltä Bumerangin kanssa ! 1,5kk käyttäneenä voin todeta ett Fisher on tehnyt erinomaisen tuotteen ,kestää kovaakin käyttöä ei katkeile kelan pultti/kiinitys. On jämäkkä , hyvä syvyysvaste , näyttö selkeä ,minua ei näytön kulma häiritse (makuasia) , patterit kestää hyvin , ei niin häiriö herkkä kuten At pro ja Ace, Fisher ainakin paimenpojan lähellä hiljaa kun At vinku suoraa huutoa Kela ei ehkä parhainpia mutta toimii hyvin . Ensi kaudeksi aatelin hommata Fisheriin Nel tornadon tai Mars tigerin saa lisää pintaalaa ja syvyyttä .
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Suosittelen myös Detech Ultimate 13" kelaa. On 110grammaa keveämpi kuin NEL.jannukka kirjoitti:Samaa mieltä Bumerangin kanssa ! 1,5kk käyttäneenä voin todeta ett Fisher on tehnyt erinomaisen tuotteen ,kestää kovaakin käyttöä ei katkeile kelan pultti/kiinitys. On jämäkkä , hyvä syvyysvaste , näyttö selkeä ,minua ei näytön kulma häiritse (makuasia) , patterit kestää hyvin , ei niin häiriö herkkä kuten At pro ja Ace, Fisher ainakin paimenpojan lähellä hiljaa kun At vinku suoraa huutoa Kela ei ehkä parhainpia mutta toimii hyvin . Ensi kaudeksi aatelin hommata Fisheriin Nel tornadon tai Mars tigerin saa lisää pintaalaa ja syvyyttä .
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni