Minä taas kyselemässä. Valaiskaas viisaammat tyhmää. Mikä tuo mikätin on? Itse en keksi mitn muuta kuin jonkinlainen koriste. Nappi kiinnostaa kanssa, tunteeko kukaan vai onko vaan hienompi perusnappi?
Outo mikätin ja nappi
Re: Outo mikätin ja nappi
Näin samanlaisia laivanappeja lapsuudessani isoäidin luona ja kaipa niitä on muutamia vieläkin jäljellä. Materiaali oli tinaa ja oma äitini oli hankkinut ne taloon opiskeluaikoinaan joskus 60-luvulla.
Mikätin on varmasti joku puuhun kiinnitettävä koriste, kuten jo itsekin päättelit, mutta vaikea miettiä käyttöpaikkaa sen tarkemmin. Esimerkiksi puusta veistetty vaakuna näyttäisi mielestäni kivalta jos yläreunaan olisi naulattu "muurinharjaa" tuommoisista metalliosista, mutta eiköhän semmoiset vaakunakruunut olleet oikeasti paljon koristeellisempia..
Jos siinä ei olisi ollut noita kiinnityspiikkejä, niin olisi luullut vaikka joksikin puusepän välineeksi minkä avulla saisi piirrettyä lohenpyrstoliitoksen merkinnät laudan päätyyn.
Mikätin on varmasti joku puuhun kiinnitettävä koriste, kuten jo itsekin päättelit, mutta vaikea miettiä käyttöpaikkaa sen tarkemmin. Esimerkiksi puusta veistetty vaakuna näyttäisi mielestäni kivalta jos yläreunaan olisi naulattu "muurinharjaa" tuommoisista metalliosista, mutta eiköhän semmoiset vaakunakruunut olleet oikeasti paljon koristeellisempia..
Jos siinä ei olisi ollut noita kiinnityspiikkejä, niin olisi luullut vaikka joksikin puusepän välineeksi minkä avulla saisi piirrettyä lohenpyrstoliitoksen merkinnät laudan päätyyn.
Kiitos Astalolle napin tiedoista
Itseänikin ihmetyttää tuon mikättimen kiinnityspisteet kun kyseessä on noinkin pelkistetty kapistus.
Itseänikin ihmetyttää tuon mikättimen kiinnityspisteet kun kyseessä on noinkin pelkistetty kapistus.
Hei, olen tehnyt joskus kaapin puulevystä ja käyttäisin tuota löytämääsi esinettä siten, että se on kiinnitettynä apulaudan päätyyn. Kokonaisuus muodostaisi L-kirjaimen, jossa löytämäsi osa on se lyhyempi sivu. Tukilauta painetaan levyn päälle ja kuvio siirretään taltan kärjellä levyn päätyyn. Kuviota toistetaan koko levyn matka siirtämällä sapluuna siten että viimeinen merkki täsmää aina seuraavan satsin ensimmäiseen vastaavaan kohtaan.
Garret Ace 350 & ProPointer