Off Topic Chat

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
jannukka
Metallinetsijä

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Jep, kyllä minukin At äsken äänteli kun täällä Akaassa pellolla olin . Ilmeisesti ukkos herkkä laite .
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Fisherman
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Kyllä olen saman havainnon tehnyt eikä tule sähköpaimenen lähelläkään etsimisestä oikein mitään kun takoo koko ajan korville.
raiban
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja raiban »

Tuollaisella vanhemmalla autolla tuli pojankoltiainen kauppaan ahvenanmaalla,voisiko olla T-Ford...jotain 1920- lukua?

Kuva
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Näyttäisi A-Fordilta :idea:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
roopex1
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja roopex1 »

raiban kirjoitti:Tuollaisella vanhemmalla autolla tuli pojankoltiainen kauppaan ahvenanmaalla,voisiko olla T-Ford...jotain 1920- lukua?

Kuva
No kyllä on pojalla nätti peli :shock: Vielä kun vähän entisöipi nii ai että :mrgreen: (kateellinen) :twisted:
Garret ace 350.
Garret propinpointter.

Vanhin löytämä kolikko: 1/6 öre 1667
lapland relics man
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Koko kesä ollu melkoista työrumpaa, mutta nyyyt on jonkiaikaa aikaa harrastaa :D
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
kollikko
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja kollikko »

surullista mutta mahtavaa. Into on hyvä ja siekkaakin. Tekis mieli teille näyttää mitä pölähti maasta. Vaan taitaa olla niin ettei se saavuta yleinsöennätyksiä.(siekkaa):Sietääkin latinaxi ja sawoxi.Laittaisin mahdawia kuvii, vaan en tiiä mistä tykkäätte.Ehostuxia?Hönöt kun asuisitta virutuksin mua, veisin teiät teille tunnetuille, poluille poletuille, piikain panopaikoille ja ryöstömiesten rahakuopille.
Kuva

Kuva
Muutoin noon sitä miältä jotta einoo hyvin asiat maaliman kansa ko säretkin o noi laihoi?
kollikko
Kunniajäsen

Miten voi olla suruinen vaikka kaikkea on?Kaveria uusia puuttuu. Olen kai uuskaveriläheisriippuvainen?
iron maden
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iron maden »

kollikko kirjoitti:Miten voi olla suruinen vaikka kaikkea on?Kaveria uusia puuttuu. Olen kai uuskaveriläheisriippuvainen?
Kissanpaskat! Sie olet höpelö, joka humalispäissään tehdyillä kirjoituksillasi, saat aina itsellesi bannia! Tuo on totuus!
Minäkin olen kai höpelö, kun kaltaisesi vielä hyväksyin nettikaveriksi, tähän foorumiin!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kartan selaamisen, foorumin lukemisen ja löytöjen kuvaamisen lisäksi Huawein puhelinuutuudella voi myös punnita löydöt:
http://teknavi.fi/elektroniikka/katso-v ... pelsiinisi
Kuinkahan tarkka tuo mahtaa olla?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
kollikko
Kunniajäsen

Et saa mua provosoitua noilla vähä-älyisillä jutuuillas niinkuin ennen. Keräänkö sun haukkumiset nöössipoika tänne ja julkaisen?Sun näytöt on samaa pashaa mulle. Eiköö mies saa tarpeeksi että pitää ottaa joku silmätikku? surkee nössö oot.Tiedän kuka oot. Ihmettelen vaan että noin onneton etsijä viitii mua mollata.Paa näyttöjä kehiin. Mulla piisaa niitä kyllä vaikka huomenna.Ei oo pakko seurata mun juttuja.Poista pois. Luet sitten taas lehdistä mitä oon löytäny.Kai se on hullujen palsta perustettava.Perusta ite oma vainoharhaisille.Hoidatko asiasi seuraavaksi yv:nä niin koitan olla loukkaamatta suvaitsevaisuuttasi. Ymmärrän herkkyyttäsi, mutta miksi yksin jaksat ryttyillä?Sut pitäis bannata kun oot noin ilkee, tai korottaa seriffiksi.
Viimeksi muokannut kollikko, 02 Syys 2015, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandTreasure
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja FinlandTreasure »

Älkää riidelkö pikkupojat :D
kollikko
Kunniajäsen

Tuu tappeleen f.t tänne!Siis liian pitkän sängen ja savimaan kanssa. Tavaraa löytyy kyllä jos jaksaa kaivaa.
Paramedio
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Olisikko Kollikko aiheellista laittaa alkolukko tietokoneeseen?
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Minulta löytyy kollikolle kyllä alkolukko joka ei sitten aukea enää tällä foorumilla jos kirjoitukset lähtee taas lapasesta.
moderaattori
kollikko
Kunniajäsen

Tartteeko provosoida tolleen?Äijä tietää että suutun helposti.Mulla on ihan hyvä sanoma tänne eikä pitäis tuollaisesta juopoksi haukkua.Pidän tunteeni kurissa ja jätän huumorinkin pois jos se joitain helpottaa.Pysy vaan poika pois mun kimpusta, ennenkin oot haukkunut. Asia on puolestani selvä ja pyytäisin anteeksi jos olisin jotakuta loukannut.Jumal"aut täällä saa kukatahansa alkometroida kenet tahansa.Mitä toi nyt on?
Paramedio
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Ei tässä kukaan provosoi, nuo sinun viestisi ovat..noh, lue itse selvinpäin...
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Serafiina
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Serafiina »

Kollikolla olisi kyllä annettavaa tälle foorumille, kunhan viestinsä eivät olisi niin kryptisiä useimmiten. Mielellään niitä kuvia katselisi, kun löytöjä vaikuttaa plakkarissa kuitenkin olevan.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
kollikko
Kunniajäsen

Kyllä kirjotuksia ja kärkästä tekstiä tulee. En kyllä ymmärrä että jäseniä saa julkisesti juopoiksi sanoa. Bannatkaa vaan mutta tää asia selvitetään. Ja nyt!Mikä on peruste että mode hyväksyy minut juopoksi leimatuksi.Olkaa pahoillanne, tai pistän niin ranttaliksi mediassa että tun kusipäät tipahtaa yksi kerrallaan täältä. Eikö säännöt koske kaikkia: iron made. Sun rautas ruostuu ihan pian ellet pyydä anteeksi sivuston sääntöjä vastoin toimiessasi.Parikymppisenä sinun tulisi kunnioittaa vanhempia ja viisaampia . Viinaan en ole koskenut yli puoleen vuoteen!En esitä epäilyä että riidanhaluinen ystäväni i.m tykkää erinlaisesta siitä.En jummijammi osannu olla niin varovainen etteikö varoitusta vaan tullu.Ei uskois että tällaista on Suomen historia etsijöiden kesken?Syteen tahi saveen olkoon.Jatkan hommia enkä toistaiseksi muutaman mielenterveyden vuoksi postaile tänne mitään.Olkaa onnellisia.Wilmalta terkkk
Kuvauja kaikille.
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Serafiina kirjoitti:Kollikolla olisi kyllä annettavaa tälle foorumille, kunhan viestinsä eivät olisi niin kryptisiä useimmiten.
Näimpä. Kun foorumille tulee päivittäin kymmeniä uusia selkokielisiä viestejä kuvineen niin taitaa suurin osa ohittaa jonninjoutavat ja epäselvät höpinät olan kohautuksella.
Käy päivän pellolla, ottaa romukuormasta kuvan ja perään asiaan kuulumatonta diipadaapaa kymmenkunta riviä nii ei jaksa innostua :roll:
Eipä sillä että omakaan löytöketju mitään mahtavaa luettavaa olisi, puhumattakaan siitä että aiheuttaisi hersyvää keskustelua, mutta eipähän oo kukaan vielä humalaspäisään kirjoitetuksi epäillyt :lol:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
iron maden
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Noi hyvä isä sentään!
(Eikö säännöt koske kaikkia: iron made. Sun rautas ruostuu ihan pian ellet pyydä anteeksi sivuston sääntöjä vastoin toimiessasi.Parikymppisenä sinun tulisi kunnioittaa vanhempia ja viisaampia . Viinaan en ole koskenut yli puoleen vuoteen!En esitä epäilyä että riidanhaluinen ystäväni i.m tykkää erinlaisesta siitä.En jummijammi osannu olla niin varovainen etteikö varoitusta vaan tullu.Ei uskois että tällaista on Suomen historia etsijöiden kesken?Syteen tahi saveen olkoon.Jatkan hommia enkä toistaiseksi muutaman mielenterveyden vuoksi postaile tänne mitään.Olkaa onnellisia.Wilmalta terkkk
Kuvauja kaikille.)
Kerta ihan pyydät niin pyydän anteeksi, jos olen jotenkin sinua loukannut! Tarkoitus ei ole koskaan loukata ketään, vaan heitän joskus kovaakin ns 'läppää'', mikä on tarkoitettu huumorimielessä!-------(Parikymppisenä sinun tulisi ..?) ..Minä olen kylläkin jo 53 ve, joten perästä tullaan ja muistaakseni minullakin on muutamassa ketjussa, ollut hieman ajatuskatkoja, dementiaa tai mitä hittoa lie.! Pidetään palsta asiallisena yhä ja jälleen tulevaisuudessa!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Hanuma49
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Hanuma49 »

Mikähän on suunnilleen foorumin keski ikä, tehkääs joku kysely vai onko jo ollu, itse olen hyvää 1964 vuosikertaa eli 51 mittarissa :)
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä :)
jauru81
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja jauru81 »

Hanuma49 kirjoitti:Mikähän on suunnilleen foorumin keski ikä, tehkääs joku kysely vai onko jo ollu, itse olen hyvää 1964 vuosikertaa eli 51 mittarissa :)
Itseänikin kiinnostaisi keski ikä foorumilla,nyt joku rukaamaan kyselyä :)
Fisherman
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

jauru81
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja jauru81 »

Siellähän se olikin valmiina jo :D
Vastaa Viestiin