Kesän haravoinnit

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Kesän haravoinnit

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Kovalevy hajosi mihin olin kuvannut ja arkistoinut mun löydöt. Siinä meni kaikki kuvat, löytökuvat ja muut kuvat vuodesta 2011 lähtien. Sais ne varmaan vielä palautetuksi, kun lähettäis levyn alan firmaan mutta maksaa aika pirusti. Tässä kuitenkin yhteiskuva viimeaikaisista löydöistä. Osa kolikoista todennäköisesti puuttuu ja osa saattaa olla aikaisemmin jo esitelty.

Kuva
Kuva
V1
Raavas Tonkija

Re: Kesän haravoinnit

Viesti Kirjoittaja V1 »

No eiku osanotot :(
Ite olen haaveillut ulkoisesta kiintolevystä jonne työntäisi kuvat ja muut tallessa pidettävät mutta eipä sitä ole tullut hankittua. Ehkä pitäisi.
toope
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja toope »

Iso muistitikku ostoskoriin kun käy seuraavan kerran marketissa, ne ei ole kovinkaan kalliita.
Taurus
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Pitäisi myös varmuuskopioida omat kuvat jonnekin. Ei ole vain tullut viitsittyä :mrgreen: Jos kovo sanoo poks niin 14 000 kuvaa menee sen siliän tien :D
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
kardaani
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja kardaani »

huh ja wau mikä kuva jälleen :D Osanotot myös täältä kovalevystä. Itsellä käynyt kerran samoin ja kaikki katosi parilta vuodelta :roll:
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Kiitos. Tuossa oli syynä vielä oma laiskuus, kun en ollut jaksanut siirtää kuvia backup -kovalevylle. Aina välillä se kyllä kävi mielessä, että kopioinpa kuvat sinne mutta näin sitten lopulta kävi.
Kuva
keba_b
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja keba_b »

ZyrTech kirjoitti:Kiitos. Tuossa oli syynä vielä oma laiskuus, kun en ollut jaksanut siirtää kuvia backup -kovalevylle. Aina välillä se kyllä kävi mielessä, että kopioinpa kuvat sinne mutta näin sitten lopulta kävi.
Niinpä....Varta vasten tuli hommattua Teranen ulkoinen HDD vahinkojen varalle....eipä sinne tule kuin kerran vuodessa kuvia siirreltyä (=liian harvoin), tai kun asentaa käyttiksen puhtaalta pöydältä.

Hieno kuva! Voitko vähän valottaa, millasella setupilla oot ton tehny?
AT PRO / Fisher F2
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

keba_b kirjoitti:Hieno kuva! Voitko vähän valottaa, millasella setupilla oot ton tehny?
Setup oli seuraavanlainen: kamera jalustalle, aukko pieneksi, pimeä huone, 6 sekunnin valotus, kapeaa valoa taskulampulla esineisiin siten, että käsin sohii valoa eri kulmista. Lopuksi photoshoppia.
Kuva
Bruin
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Voisiko ne kuvat siirtää tonne johonkin pilveen talteen?
Minulla lähtee kuva samantien pilveen kun sen räppään, siis kännykällä. Ja pilvipalvelu ei maksa mitään ainakaan minulla. Mahtuu 30 gigaa kuvia.
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Joo, pilveen lähtee myös mun kännykästä automaattisesti. Koneeltakin saisi automaattisesti siirrettyä ainakin dropboxiin ja OneDriveen mutta ongelmana on, että ne taitaa kopioida kaikki kuvat mitä koneelta löytyy. Ei mulla mitään xxx-kuvia ole, en ainakaan myönnä mutta paljon sellaisia turhia kuvia, mistä ei varmuuskopiota ole tarvis ottaa. Haluaisin että kopioitavat kuvat otetaan vain määritellyistä kansioista, muuten ilmaiset pilvitilat täyttyy turhan nopeasti. Voi olla että sen pystyisi jotenkin määrittelemäänkin mutta en mä löytänyt siihen mistään ohjeita.
Kuva
Winsku
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Winsku »

ZyrTech kirjoitti:Joo, pilveen lähtee myös mun kännykästä automaattisesti. Koneeltakin saisi automaattisesti siirrettyä ainakin dropboxiin ja OneDriveen mutta ongelmana on, että ne taitaa kopioida kaikki kuvat mitä koneelta löytyy. Ei mulla mitään xxx-kuvia ole, en ainakaan myönnä mutta paljon sellaisia turhia kuvia, mistä ei varmuuskopiota ole tarvis ottaa. Haluaisin että kopioitavat kuvat otetaan vain määritellyistä kansioista, muuten ilmaiset pilvitilat täyttyy turhan nopeasti. Voi olla että sen pystyisi jotenkin määrittelemäänkin mutta en mä löytänyt siihen mistään ohjeita.
Ite ainakin käytän löytö kuville juurikin OneDrivea. Siirtää vaan halutun kansion/kuvan koneella onedrive kansioon, niin päivittyy automaattisesti pilveen.
Fisher F75 LTD
Vastaa Viestiin