Päivän Aarteet
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
Re: Päivän Aarteet
Sinniä kyllä vaatii kaivaa kaikki signaalit ylös, varsinkin pelloilla mihin on kylvetty naulaa satoja vuosia!
Kyllä sieltä vielä joku aarre löytyy tuolla menolla!
Kyllä sieltä vielä joku aarre löytyy tuolla menolla!
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Onkohan sun laitteessa säädät kohdallaan, kun rautaa pelkästään kaivelet?
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
On säädöt kohallaan kaivelen itse metsissä. Täälläpäin ei pudotella arvotavaraa käytän yleensä all-metal ja kaivan kaikki ylös.
- iron maden
- Kunniajäsen
Marski on kuin kopio minusta: Kaivan kaiken ylös! Ihailtavaa sinnikkyyttä siis löytyy muiltakin! Hyvä!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
Näyttää aika naulapitoiselta noi sun aarteet, luulisin että sinulla on vakiokela siinä Garretissa.
Löydöt muistuttavat hämmästyttävän paljon omia löytöjäni
Sitten hommasin isomman 9x14" kelan ja muutos oli merkittävä vakiokelaan verrattuna.
Alkoi löytyä solkia, kolikoita, kuulia, koruja ja vaikka mitä muuta hienoja aarteita.
Suosittelisin sinullekin uutta kelaa, ettet kyllästy noihin nauloihin.
Löydöt muistuttavat hämmästyttävän paljon omia löytöjäni
Sitten hommasin isomman 9x14" kelan ja muutos oli merkittävä vakiokelaan verrattuna.
Alkoi löytyä solkia, kolikoita, kuulia, koruja ja vaikka mitä muuta hienoja aarteita.
Suosittelisin sinullekin uutta kelaa, ettet kyllästy noihin nauloihin.
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
Vanhoja kolikoitakin olisi kyllä mukava löytää
Ai, se on kelasta kiinni mitä löytää 4/5osaa löytämistäni kultasormuksista olen löytänyt ace150:n vakiokelalla
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Minulla se oli ainakin kelasta kiinni, tosin en piippaile rannoilla enkä puistoissa.Haarukka kirjoitti:Ai, se on kelasta kiinni mitä löytää 4/5osaa löytämistäni kultasormuksista olen löytänyt ace150:n vakiokelalla
Samat alueet menin läpi uudella kelalla ja esim. kolikoita löytyi kymmeniä mitä en ollut vakiokelalla löytänyt. Ja nämä eivät olleet mitään pintakolikoita vaan suhteellisen syvällä olevia(10-30cm).
Sitten kun hommasin deussin niin taas löytyi kymmeniä kolikoita samalta alueelta mitkä olin jo huispannut Garretilla moneen kertaan
Kultasormusta en ole löytänyt ikinä millään vehkeellä, pronssisen kylläkin.
Näin se vaan meni minun kohdallani, muista en tiedä
Jos nyt kokeilet Acella ja vakiokelalla noita löytämiäsi esineitä niin pysyykö ace mykkänä?Bruin kirjoitti:Samat alueet menin läpi uudella kelalla ja esim. kolikoita löytyi kymmeniä mitä en ollut vakiokelalla löytänyt. Ja nämä eivät olleet mitään pintakolikoita vaan suhteellisen syvällä olevia(10-30cm).
Sitten kun hommasin deussin niin taas löytyi kymmeniä kolikoita samalta alueelta mitkä olin jo huispannut Garretilla moneen kertaan
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Olihan toi vitsi,olihan?Haarukka kirjoitti:Jos nyt kokeilet Acella ja vakiokelalla noita löytämiäsi esineitä niin pysyykö ace mykkänä?Bruin kirjoitti:Samat alueet menin läpi uudella kelalla ja esim. kolikoita löytyi kymmeniä mitä en ollut vakiokelalla löytänyt. Ja nämä eivät olleet mitään pintakolikoita vaan suhteellisen syvällä olevia(10-30cm).
Eiku aitoa ihmettelyä.Bruin kirjoitti:Olihan toi vitsi,olihan?Haarukka kirjoitti:Jos nyt kokeilet Acella ja vakiokelalla noita löytämiäsi esineitä niin pysyykö ace mykkänä?Bruin kirjoitti:Samat alueet menin läpi uudella kelalla ja esim. kolikoita löytyi kymmeniä mitä en ollut vakiokelalla löytänyt. Ja nämä eivät olleet mitään pintakolikoita vaan suhteellisen syvällä olevia(10-30cm).
Tyyppi on kaivanut ämpärillisen rautaa ja suosittelet vakavalla naamalla että kun vaihtaa eri kelan niin alkaa löytmään muitakin metalleja
Löytäähän sillä isommalla kelalla syvempää, jos sitä mahtuu metsässä yhtä alhaalla viemään, mutta tuskin ne kolikot/soljet yhtään syvemmälle ovat uponneet kuin saman aikakauden naulatkaan. Jos taas kaivaa joka ikisen signaalin, myös ne raudat, niin etsimen hidas raudasta palautuminen ei estä aarteiden löytymistä.
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Olen miettinyt Aceen isompaa kelaa, pelolla nyt hyvin vähän olleena ja pihapiiri on yhtä Tunkiota, mutta mahtaako paljon asiaa muuttaa. Vanha Fisher isolla kelalla on myös arsenaalissa, mutta olkapäät väsyy.
Tuo Juhanan kolikko tuntuu vieläkin ihan onnen kantamoiselta.
Tuo Juhanan kolikko tuntuu vieläkin ihan onnen kantamoiselta.
Viimeksi muokannut Serafiina, 12 Elo 2015, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
Itsekin yhtä aluetta kaivelin acen vakiokelalla joskus ja pari kolikkoa löyty tuurilla, kun hommasin isomman kelan nii samoilta paikoilta parisen kymmentä kolikkoa, kyllä se vaan vaikuttaa melkosesti.
XP Deus 2
-
- Innostunut Etsijä
Huomasin saman kun vaihdoin isomman kela. Tutuilta mestoilta alkoikin uudestaan löytymään mutta aiempaa syvemmältä. Metsässä ja vanhoilla pelloilla tämähän tarkoittaa että löytyy vanhempaa tavaraa.
Korkkeja ja pennejä tyrkkää koko ajan. Vanhin kolikko 1/4 Öre 1640.
Suomen Metallinetsijät Ry
Teknetics Eurotek Pro 11DD + Teknetics T2 Classic
Garrett ProPointer AT
Suomen Metallinetsijät Ry
Teknetics Eurotek Pro 11DD + Teknetics T2 Classic
Garrett ProPointer AT
Lumenkaatopaikalla, jossa en todellakaan halunnut jokaista signaalia kaivaa, löydöt "parani" kun vaihtoi pienemmän 4,5" kelan
Mutta samat löydöt sieltä olisi tehnyt vaikka 14" peltokelalla jos jokaisen piipin olisi kaivanut.
Mun vanhin kolikko, skillinki 1805 on muuten löydetty kans tuolla sniperillä
Mutta samat löydöt sieltä olisi tehnyt vaikka 14" peltokelalla jos jokaisen piipin olisi kaivanut.
Mun vanhin kolikko, skillinki 1805 on muuten löydetty kans tuolla sniperillä
Sorry "marski", että Sun topiccia tässä täytetään, mutta itte just vaihdoin 250:een isomman kelan ja ainakin puhelimen antamat häiriöt lisääntyivät. Varmasti kela haistaa paremmin/syvemmältä, kuin alkuperäinen, mutta toisaalta orkkis on pienempi / keveämpi ja sitä kautta näppärämpi ja kyllähän silläkin on kaikkea löytynyt. Mutta tosiaan, paikasta riippuen (jos on huono kenttä, niin puhelin hakee tukiasemaa useammin) tuo puhelimen antama häiriö saattaa käydä hermoille, kun ei sitä aina heti tajua, että onko jtn löytymässä vaiko vain puhelin taas...
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
- FinlandTreasure
- Metallinetsijä
Sama mulla aina kun puhelimeen tulee viesti niin metallinpaljastin sekoaa.
- iron maden
- Kunniajäsen
Votinat sikseen! Onhan tuo todettu jo tuhannesti että ace sarjan koneet tarvitsevat suuremman kelan kun vakiokelan! Jokainen edm koneen ostanut sen on huomannut, joten turha vatuloida siellä välissä!
Toisaalta ihmetyttää tuo että miksi kantaa puhelinta mukana, joka haittaa metallinetsintää?
Mie jätän puhelimen pois etsinnän ajaksi ! Simppeli juttu kun sen tajuaa!
Toisaalta ihmetyttää tuo että miksi kantaa puhelinta mukana, joka haittaa metallinetsintää?
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
- tuulikello
En edes uskalla kuvitella mitä löydänkään tuosta pellolta jos hankin uuden isomman kelan ? Tuolla vakiollakin kun on lykästänyt?iron maden kirjoitti:Votinat sikseen! Onhan tuo todettu jo tuhannesti että ace sarjan koneet tarvitsevat suuremman kelan kun vakiokelan! Jokainen edm koneen ostanut sen on huomannut, joten turha vatuloida siellä välissä!
- iron maden
- Kunniajäsen
Innolla vain etsimään ja mitä enemmän etsii sitä enemmän löytää (vanhojen metallinetsijöiden kuuluisa sanonta, tällä foorumilla)! Tervetuloa mukaan!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Ace ehtii "ilmoittaa" tulevasta tekstarista hiukan aiemmin kuin puhelin. Ainakin minulla näin käy. Pihalla voi möyriä iman puhelinta, mutta kun maastoon lähtee, niin on aina mukana. Mitäs jos katkoo nilkkansa kivenkoloon metsässä ? Tai kyy puree ? Voihan sitä eksyäkin, jos on vierailla mailla.FinlandTreasure kirjoitti:Sama mulla aina kun puhelimeen tulee viesti niin metallinpaljastin sekoaa.
Tai jos löytää niin paljon/ison aarteen, että joutuu soittamaan apuvoimia paikalle ?
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x