Nyt löytyi pellosta muutakin kuin rautaa ->
Möykystä erottuu reuna joten arvelisin sen olevan joku vanha hopekolikko joka puristettu yhteen? Reikäkin siinä näyttäisi olevan. Saakohan kukaan tuosta möykystä enempää selvää? Pahoittelen huonoja kuvia.
hopeaako
Re: hopeaako
Mulle tuosta tulee mieleen vaan pisara metallia joka on voinut sulaa nuotiossa, tulipalossa tms. ?
Näyttää sulaneelta alumiinilta.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Tai saunan pesässä, tuhkat tunkiolle ja tunkio pellolle...V1 kirjoitti:Mulle tuosta tulee mieleen vaan pisara metallia joka on voinut sulaa nuotiossa, tulipalossa tms. ?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Kiitoksia vastauksista! Niinjuu voihan tuo olla myös alumiinia.. Tuo pelto on metsänkeskellä, voihan se olla että sulanut nuotiossa ja päätynyt peltoon. Garretti heitti ID:ksi reilu 70. Pitääpä mittailla kun saan keittiövaa'an käyttöön.
Vempeleet: Garrett AT PRO, Whites Bullseye TRX
Vanhimmat kolikot: Venäläinen 1700-lukua, 1 penni 1865, 5 penniä 1898
Vanhimmat kolikot: Venäläinen 1700-lukua, 1 penni 1865, 5 penniä 1898
-
- Kunniajäsen
Pikatestinä hopea kuumenee salamanterin nopeasti, kuin myös kylmenee esim. jääpalalla.