Jackpot!

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Kuva


Sepä se.

Vai jotain ihan muuta?

Minkä hintainen tämä kasa voisi olla?
Ostin poliisihuutokaupasta tänään.

Kaikki leimattu kullaksi, kolmessa rinkulassa on kiviäkin. Yksi valkokultaa kivillä (7 kpl).
Pitoisuus 585, paitsi kaksi sormusta 750. Sen verran tässä on innostus päällä, että että. :mrgreen:

Ihan ilmatteeks en saanut, mutta kunhan keskustelua saadaan aikaan niin kerron lisää :)
Ettei nyt huuhaaksi mene alkujaan sanotaan heti kärkeen että satasia maksoin ja
painoa on kymmeniä grammoja yhteensä.

Osaako joku kertoa kaulaketjuille yleistä hintaa huomioiden sen, että ovat ehjiä?
Käärmemäisessä eli tiheimmässä/ohuimmassa on lukko viallinen.

Sormukset ovat kaikki kaiverrettua kultaa.
Harmi, että eivät löytäneet koskaan omistajaansa.

Yhteen pussiin oli pistetty, ja pelin henki, kuten siinä "yhdessä sarjassa" sanotaan (suurinpiirtein):
"-Certainly, who have most money today in their pockets can own it!" AIka sokkona mentiin.

Ja niin siinä sitten kävi. Minä se olin, hulluin jos en välttämäti fiksuin :twisted:
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Viime talvena yritin myydä huutonetissä yhtä kultaista 14K löytösormusta. Hintaa laitoin 15e/g kaavan mukaan ja postikuluja 2e, ilman hintavarausta. Yhtään tarjousta ei tullut. Käyttäjäpalautetta mulla noin 200 ja kaikki positiivisiä, eli ei ollut siitä kiinni.
Tuon perusteella rahallista arvoa käytetyillä kultakoruilla on romukullan hinta :(
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Haarukka kirjoitti:Viime talvena yritin myydä huutonetissä yhtä kultaista 14K löytösormusta. Hintaa laitoin 15e/g kaavan mukaan ja postikuluja 2e, ilman hintavarausta. Yhtään tarjousta ei tullut. Käyttäjäpalautetta mulla noin 200 ja kaikki positiivisiä, eli ei ollut siitä kiinni.
Tuon perusteella rahallista arvoa käytetyillä kultakoruilla on romukullan hinta :(
Juu, tämä on oikeastaan pitkälti todistettu foorumilla. Sormuksista en enempää oleta edes saavani. Laitan silti toivon noihin kolmeen kivelliseen :D No joo yhdessä rusehtava kivi ja yhdessä aika pieni kirkas. Ja tossa 7 kiven niin siitä yksi ainakin silminnähden ja sormin tuntien rikki. Mulla on UV-lamppu, pystyykö sillä sanomaan suoriltaan jos ovat varmasti zirkoneita tai muuta rihkamaa?

Kaulaketjujen kohdalta olen myös toiveikas. Eikö tuollaiset paksut ketjut ole työarvon takia kalliimpia kuin materiaali? vai onko myynti sitten niin vaikeaa ilman sopivaa tuttua ostajaa, että se romuksi vienti helpompaa jos haluaa rahat pois. Kuitin otin toki ja juttelin poliisien kanssa että jos ongelmia myynnissä tms tulee niin pyydä vaan soittamaan meille niin selvitetään asia :wink:

Joskus poliisien kanssa olen eri mieltäkin ollut, nyt oltiin samaa mieltä.
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Kaveri jokin aika takaperin osteli kultaa edullisesti ja yritti myydä kaikkia mahdollisia kanavia pitkin, mutta vaikeaa oli. Jokin oikein erikoisen näköinen koru tai sormus kyllä kelpasi, mutta tuollainen "peruskama" meni miltei aina kullan hinnalla.
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Dyykkari kirjoitti:Laitan silti toivon noihin kolmeen kivelliseen :D
Tuon kun luet niin tipahdat lattialle hintaodotusten suhteen http://saituri.org/sijoittaminen/timant ... venpaloja/ ;)

"Edellämainituista syistä timantteja ei voi myöskään pitää sijoituksena, koska markkinat ovat kokonaan kontrolloituja, eikä kukaan osta yksityishenkilöltä timantteja. Vaikka siis saisit itsellesi niitä hankittua, et saisi niitä myytyä eteenpäin."
Dyykkari kirjoitti:Kaulaketjujen kohdalta olen myös toiveikas. Eikö tuollaiset paksut ketjut ole työarvon takia kalliimpia kuin materiaali? vai onko myynti sitten niin vaikeaa ilman sopivaa tuttua ostajaa, että se romuksi vienti helpompaa jos haluaa rahat pois.
Tämähän se ongelma on. Kuka haluaa käytetyn korun lahjaksi?
Huutonetissä käytettyjä kulta ja timanttikoruja noin 3500kpl myynnissä koko ajan. Muutamasta kymmenestä tarjous joka vastaa noin romukullan arvoa. Yks ketju pisti silmään, ilman hintavarausta ja tarjous tehty:
http://www.huuto.net/kohteet/14-k-kulta ... /357664318
40euroa ja kai tuo 2-3g painaa, jos ei enempikin?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Paramedio kirjoitti:Kaveri jokin aika takaperin osteli kultaa edullisesti ja yritti myydä kaikkia mahdollisia kanavia pitkin, mutta vaikeaa oli. Jokin oikein erikoisen näköinen koru tai sormus kyllä kelpasi, mutta tuollainen "peruskama" meni miltei aina kullan hinnalla.
Saattaa hyvinkin olla ettei sormuksista romuhintaa enempää saa. Ruskea kivi on pinnasta aivan kulunut, mikä lie. Toisessa pieni kirkas kivi on ehjä mutta sormus muuten varsin mitättömän näköinen ja painoa alle 2g. Kolmas valkokutainen viallinen (kivi tai kiviä rikki), ja mitä lie kivet siinä.

Mutta ketjut, niistä ei ole itsellä mitään käsitystä onko ne vaan romuhinta. Epäilemättä se asia tässä lähipäivinä tulee aukeamaan jonkin verran :!:

Lisää tietoa: yhteispaino 67 grammaa. 585 paitsi 1 kiven pienin ja myös isoin sileä ovat 750

:mrgreen:
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Haarukka kirjoitti:
Dyykkari kirjoitti:Laitan silti toivon noihin kolmeen kivelliseen :D
Tuon kun luet niin tipahdat lattialle hintaodotusten suhteen http://saituri.org/sijoittaminen/timant ... venpaloja/ ;)

"Edellämainituista syistä timantteja ei voi myöskään pitää sijoituksena, koska markkinat ovat kokonaan kontrolloituja, eikä kukaan osta yksityishenkilöltä timantteja. Vaikka siis saisit itsellesi niitä hankittua, et saisi niitä myytyä eteenpäin."
Dyykkari kirjoitti:Kaulaketjujen kohdalta olen myös toiveikas. Eikö tuollaiset paksut ketjut ole työarvon takia kalliimpia kuin materiaali? vai onko myynti sitten niin vaikeaa ilman sopivaa tuttua ostajaa, että se romuksi vienti helpompaa jos haluaa rahat pois.
Tämähän se ongelma on. Kuka haluaa käytetyn korun lahjaksi?
Huutonetissä käytettyjä kulta ja timanttikoruja noin 3500kpl myynnissä koko ajan. Muutamasta kymmenestä tarjous joka vastaa noin romukullan arvoa. Yks ketju pisti silmään, ilman hintavarausta ja tarjous tehty:
http://www.huuto.net/kohteet/14-k-kulta ... /357664318
40euroa ja kai tuo 2-3g painaa, jos ei enempikin?
Mitä tulee tuohon blogiin, olin ala-asteikäisenä (yli 25v taaksepäin) kiinnostunut kivistä ja luin kivikirjoja, toisaalta olin kiinnostunut arvoikkaista jutuista (=rahasta) ja luin (myös) kalliista timanteista. Sitten tuli parinkymmenen vuoden breikki etten keräillyt oikein mitään. Olen ihan hyvin tietoinen siitä, että pienet timantit ovat vain "girl's best friend" eikä paljon muuta. Isot timantit ovat kaikkien kavereita, paitsi omistajan. Omistaja kun voi menettää niitten vuoksi sen kalleimpansa - eli henkensä.

Hintaodotuksia, no joo totta kai se olisi kiva kuulla että tää on vaikka 500 euron sormus 8) Tuskin tapahtuu. Kyllä mulla tässä jalat ihan maan pinnalla on. Laskin että päivän kurssilla kaikki romuna on 1000 euroa.

Miksi otsikko on Jackpot?

Vähän innostuin ehkä liikaa.

Voittoa ostoksesta tulee silti ihan mukavasti jos kaikki on sitä mitä leimoissa lukee - hinta oli vain 300 euroa.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Dyykkari kirjoitti:hinta oli vain 300 euroa.
No joo, olit oikeaan aikaan oikeassa paikassa, onneksi olkoon. Onhan tuo romukultanakin tosiaan tonnin läjä :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Mukavan tilin tuosta tekee vaikka romuna menisikin myyntiin, eli eräänlainen pieni jackpot :)
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Haarukka kirjoitti:
Dyykkari kirjoitti:hinta oli vain 300 euroa.
No joo, olit oikeaan aikaan oikeassa paikassa, onneksi olkoon. Onhan tuo romukultanakin tosiaan tonnin läjä :D
Kiitos kiitos :D

Ilman muuta, juuri näin . Joitain huutajia oli aluksi toki, kahdestaan sitten kympin nousuilla mentiin lopussa vieressä seisovan miehen kanssa.

Ketjuja sai ensin halukkaat katsoa muutaman sekunnin niin että ne roikkuivat poliisinaisen kädenselkämyksellä ja siitä punnita "vapaana riippuvana" painoa. Sormukset oli saman naisen sormissa ja niistä ei sanottu mitään. Käänsin leimaosat nopsasti ketjuista näkyviin, näin että leimat on ja siitä sitten lähdin huutamaan, kun arvelin että ne ketjut on jo enemmän arvoiset mitä olin huutamassa kaikista yhteensä. Sormuksista siis kukaan ei saanut tietoja eikä leimoja ollut mahdollista katsoa missään vaiheessa, ja meklaripoliisi sanoi että mitään takuita ei ole mistään. Olettamus tietysti kaikilla että osa on kultaa, osa ehkä ei, mitään takuita ei mistään ja siitä sitten.

Tuuri kävi, myönnän.

Otan täällä juuri vähän snapsia. Olihan tuo hieno, reissun ainut ostos.

Voin sanoa, että "vähän" jännitti kun junalla tulin kotiin - 50km matkaa ja mietin, mietin. Minkä verran. Minkä verran.
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Kuva


Kävin laitattamassa yhteen ketjuun kultaisen papukaijalukon rikkoontuneen "tavallisen"mallisen tilalle kultaliikkeessä.
Hintaa oli 21 euroa ja asennus kuului hintaan. Vanhan otin tietysti talteen :lol:

Samalla kysyin arviota tuosta valkokultaisesta sormuksesta, myyjä katseli luupilla ja sanoi, että saattavat hyvinkin olla timantteja. Kaksi on rikki seitsemästä, niitten vaihto (~60 euroa) + kaiverruksen poisto + rodinointi (~30 euroa) maksaisi noin 120 euroa. Ja arvo voisi olla sitten korjattuna 300 euroa, eli romuksi menee :?

Luulin aluksi, että toisestakin ohuesta ketjusta on lukko rikki, vaan eipä ollutkaan vika oli käyttäjässä :o Lukko oli sen verran jäykkä, että sivu"siivekkeet" avaamalla ei lukko vielä varovasti vetämällä auennut vaan vaati suht reilusti voimaa.

Hintatarkistelujen jälkeen huuto.netin perusteella näyttää tosiaan tuo käytettyjen, tavallisten kultakorujen kauppa olevan aika nollassa. Osittain pyynnitkin tietysti ovat kovia, mutta ihan maltillisillakin 200 euron luokkaa / 10 gramman ehjä ketju huutoja 0 kpl, hintaehdotuksia 0 :mrgreen:

Noh, eipä siinä mitään. Sormukset romuksi ja ketjut toistaiseksi talteen.

Kiitokset kommenteista ja toivon hyvää Kesää + kullan kimallusta kaikille !
tölökki
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 17:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja tölökki »

Mulla on kans ollu erilaisista lahjoista ja kaupoista yms jääneitä koruja. Korut kannattaa viedä jollekin ketjuihin kuulumattomalle korusepälle, pakettihintana puhdistus voi tulla aika halvaksi. Viime kesänä vein jotain 3-4 ketjua ja muutaman maskotin, korjattavaksi, puhdistettavaksi ja puunattavaksi. Lisäksi tuli vielä koruille rasia. Hinta oli jotain 60-80 euroa. Nykyisessä rahatilanteessa on turha makuuttaa koruja laatikoissa, jos tarttee mennä lahjaostoksille. Siis viime kesän lahjakorut+ hopeet vanhoista varastoista. Onhan lisäksi vielä ekologinen näkökulma, uuden kullan kaivaminen kuluttaa luonnonvaroja, uuskäyttö kierrää.
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Dyykkari kirjoitti: Osaako joku kertoa kaulaketjuille yleistä hintaa huomioiden sen, että ovat ehjiä?


http://www.pantti.fi/huutokauppa/hakutu ... kaulaketju

Viime syksynä Helsingin pantin huutokaupasta lähtöhinnalla kotimaista käsityötä uudenveroinen panssari-kaulaketju, grammahinnaksi tuli n. 18,50 euroa.
Tämän hetken lähtöhinnat näyttävät olevan n. 20e/g (585), eli kullan hinta nyt hieman viimesyksyä korkeampi.

Kuva
Akiim
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Kesä 2015, 15:00
Paikkakunta: Naantalin eteläinen saaristo

Re: Jackpot!

Viesti Kirjoittaja Akiim »

Tahtoo tosiaan olla tollaisten teollisesti valmistettujen ketjujen markkinat käytettynä melko nolla. Panssari- ja koneketjut on niin yleisiä, että romuttamalla pääsee helpoimmalla. Homma muuttuu heti jos korulla on keräilyarvoa. Ehjiä kuningas- käärme- ja muita harvinaisempia ketjuja voi kannatta jo yrittääkkin kaupata. Ehjä ja hyvä kuntoinen täytyy olla.
Vastaa Viestiin