Helsingin pellot, episode 2

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Ministeri

Helsingin pellot, episode 2

Viesti Kirjoittaja Ministeri »

Tässä parin päivän saalis. Saa auttaa tunnistamisissa. Varsinkin nuo napit ovat mielenkiintoisia. Yksi, tuo alkeellisin taitaa olla melko yleistä designia, mutta onko sitä kukaan vielä yrittänyt ajoittaa johonkin tai onko tietoa minkälaisissa vaatteissa sitä on käytetty? SIinä on myös pari hienompaa nappia, toisessa jotain havunoksia ja toisessa huonosti kuvassa näkyvä yksinkertainen kukkasymboli. Onko sivistyneitä arvauksia ajoituksesta?

Hauska on myös tuo päätön ratsumies, sellaisiahan on tällä palstalla näkynyt aikaisemminkin. Täsmälleen samanlaisia. Luulisiin että kyseessä on tinasotilas.

Ja sitten, entäs tuo iso luodin näköinen lyijymötikkä? Onko se todellakin ammus vai olisiko punnus vai mitäkä, hä? Senkin iästä saa esittää arvauksia.

SItten on vielä epämääräinen, kupera pala jostain ja veikkaisin sen pinnassa olevan kuvioinnin olevan osa kaksipäistä kotkaa.

Rahat ovat 1 penni 1972, 1 kopeekka 1869-1901 (? vuosilukua ei näy, mutta design täsmää) ja yksi tunnistamattomaksi jäänyt pikkukolikko.

Näillä mennään.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Maverick
Raavas Tonkija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Hieno homma! Kivoja löytöjä. Millä pellolla kävit?

Olen kateellinen täällä, työn orja.

Otetaanko vielä yksi ryhmis tuonne ennen talvea? Ensi viikolla iltavuoro tai tulevana viikonloppuna jompikumpi. Lupaan ottaa rokulia mistä tahansa hommasta.

Ehdottakaa päivää!
Vitae pars historia est.
Ministeri

Viesti Kirjoittaja Ministeri »

Kävin sänkipelto 2:sta vastapäätä, siis siinä tien toisella puolella sijaitsevalla pellolla. Sänki oli siinä tosin mahdottoman pitkää, joten ainoa mahdollisuus oli kulkea traktorin jälkiä pitkin. Sillä pellolla oli todella vähän roskaa.

Porukkapiippailut kuulostaa hyvältä, mutta minulle sopisi paremmin jos se ajoittuisi vähän myöhemmäksi. Viikolla en ehdi ja viikonloppuna ajattelin lähteä käymään siellä Loimaan porukkasessareissa.

Jos hoidetaan joku ryhmäsessio, niin olisi hienoa päästä sinne tilan toiselle puolelle, sinne missä joki tekee 90 asteen mutkan. Vanhojen karttojen mukaan siellä on ollut huomattavasti toimintaa jo silloin 1600-luvun lopulla. En ole kehdannut lähteä sen tilan naapuriin toimimaan.
männer
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja männer »

Mä voisin lähteä porukkasessioon mukaan.
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
MAMMA

Viesti Kirjoittaja MAMMA »

Heippa,

Täällä olisi myös yksi kiinnostunut. Olen vasta aloittelija ja olisi tosi kiva päästä mukaan oppimaan!
Garret Ace 250 + rajoitetusti aikaa
Vastaa Viestiin