Oletteko tehneet tilauskeikkaa piipparilla?
Oletteko tehneet tilauskeikkaa piipparilla?
Moniko on tehnyt tilaustäitä piipparilla? Etsinyt tuttavien kadonneita koruja yms?
Itse sain tänään ensimmäisen tehtävän kun poliisi soitti(työn puolesta ollaan aika hyviä tuttuja) ja kertoi, että heille tuli löytötavarakysely kalliista kihlasormuksesta. Kyselivät että saako minun numeron välittää tavaran kadottajalle jos haluaisin yrittää löytää tuon sormuksen. No ilman muuta! Rouva soitteli ja kertoi, että sormus oli luiskahtanut sormesta joko pihatöissä, leikkikentällä tai pyöräreitillä sillä välillä. Täysin varmana löytymisestä lähdin huispailemaan pihamaan, tuloksetta. Katsottiin myös biojäteastia pressun päällä. ei mitään. Leikkikenttä myös tyhjä (2.4e kolikoita). Pakko oli luovuttaa ja pahoitella tapahtunutta... Olisi kyllä ollut hienoa löytää ruo sormus...
Mukavia tälläiset haasteet/toimeksiannot jokatapauksessa Miettinyt jopa lehtiilmoituksen laittamista...
Itse sain tänään ensimmäisen tehtävän kun poliisi soitti(työn puolesta ollaan aika hyviä tuttuja) ja kertoi, että heille tuli löytötavarakysely kalliista kihlasormuksesta. Kyselivät että saako minun numeron välittää tavaran kadottajalle jos haluaisin yrittää löytää tuon sormuksen. No ilman muuta! Rouva soitteli ja kertoi, että sormus oli luiskahtanut sormesta joko pihatöissä, leikkikentällä tai pyöräreitillä sillä välillä. Täysin varmana löytymisestä lähdin huispailemaan pihamaan, tuloksetta. Katsottiin myös biojäteastia pressun päällä. ei mitään. Leikkikenttä myös tyhjä (2.4e kolikoita). Pakko oli luovuttaa ja pahoitella tapahtunutta... Olisi kyllä ollut hienoa löytää ruo sormus...
Mukavia tälläiset haasteet/toimeksiannot jokatapauksessa Miettinyt jopa lehtiilmoituksen laittamista...
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
MI-6 pointer
Re: Oletteko tehneet tilauskeikkaa piipparilla?
Paikallisessa museossa amanuenssi vinkkasi minua kahvilan likalle, että tässä nyt olisi sellainen metallinetsijä.
Oli neito hukannut suvussa kiertäneen vihkisormuksen, isältään sen viimeisimpänä saaneena. Pihatöitä tehdessä, oli kadonnut ja niinhän minä kävin sen sitten nurmesta pelastamassa.
Kovin rahallista palkkiotakin siinä kyseli, mutta enhän tälläistä nyt suostunut ottamaan. Hetken siinä kumpikin empi, josko olisi kuulunut halata tai muuta, mutta rengastettuna miehenä liukenin kohteliaasti paikalta...
Oli neito hukannut suvussa kiertäneen vihkisormuksen, isältään sen viimeisimpänä saaneena. Pihatöitä tehdessä, oli kadonnut ja niinhän minä kävin sen sitten nurmesta pelastamassa.
Kovin rahallista palkkiotakin siinä kyseli, mutta enhän tälläistä nyt suostunut ottamaan. Hetken siinä kumpikin empi, josko olisi kuulunut halata tai muuta, mutta rengastettuna miehenä liukenin kohteliaasti paikalta...
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Kyllähän rengastettu halata saa, kunhan ei tarpeettomasti puristeleiipe kirjoitti:Hetken siinä kumpikin empi, josko olisi kuulunut halata tai muuta, mutta rengastettuna miehenä liukenin kohteliaasti paikalta...
Tilauskeikkaakin on tullut tehtyä ja aina kahvipalkalla - rahaa en vastineeksi ole ottanut. Kaksi vihkisormusta, tukkisakset, rajamerkki ja puukko on pyynnöstä löydetty ja yhtä korvista haettu tuloksetta. Eniten ihmetteleviä katseita sain kun siskoni pyysi metsästämään sen avaimia. Oli näet käynyt niin, että talvella koiralenkilla kämpän avaimet oli tippuneet hankeen sellaisen pienen tien kuin Mannerheimintien varteen Helsingissä. Siinä porukka pällisteli pitkään, että onkohan tolla kaverilla kaikki kotona kun lumihangessa heiluu piipparin kanssa. Avaimet löytyi ja systeri tarjosi kahvit kun päästiin oikein avaimilla sisälle.
Totuus löytyy kaurapuurosta.
XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Itselle ei vielä ole tullut tilannetta vastaan näin uutena piipparina mutta aika moni sukulainen ja kaveri on jo kerennyt sanoa että "Jos hävitän X/Y/Z niin tuu etsimään". Joskus tulevaisuudessa varmasti.
Garrett AT Pro
Vanhin kolikko - ½ Öre 1599 hopea
Vanhin kolikko - ½ Öre 1599 hopea
Korviksia ja sormuksia oon etsinyt sukulaisille. Pyöränavaimia rantahietikolta ja autonavaimia lumihangesta. Hevosenkenkiä laitumelta sekä haasta ja huippuna ankkuria merenpohjasta. Koskaan en ole mitään pyytänyt, mutta pari " lestiä " olen vaivan palkaksi saanut.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
- Topi Salko
- Metallinetsijä
Tämmöinen tarina muutaman vuoden takaa:
Lähdin Varkauteen juhannusta viettämään. Erään läheisen mökin rantaan oli 2vuotta sitten kadonnut kultainen kaulaketju ja päätin lähteä sitä etsimään. Tunnin verran haroin tyhjää mutta ku siirryin pari metriä sivuun oletetusta paikasta tuli hyvä signaali ja siitä sitten kouraisin pohjamudasta ensimmäisen kultani. Oli samalla ensimmäinen "tilauskeikkani", eka kaulaketju ja eka kerta vedessä Acen kanssa. Ketjun omistaja oli mielissään, koska kyseessä oli vanha häälahja. Löytöpalkkionkin tunki lähes väkisin taskuun. Oli nestemäinen löytöpalkkio
Lähdin Varkauteen juhannusta viettämään. Erään läheisen mökin rantaan oli 2vuotta sitten kadonnut kultainen kaulaketju ja päätin lähteä sitä etsimään. Tunnin verran haroin tyhjää mutta ku siirryin pari metriä sivuun oletetusta paikasta tuli hyvä signaali ja siitä sitten kouraisin pohjamudasta ensimmäisen kultani. Oli samalla ensimmäinen "tilauskeikkani", eka kaulaketju ja eka kerta vedessä Acen kanssa. Ketjun omistaja oli mielissään, koska kyseessä oli vanha häälahja. Löytöpalkkionkin tunki lähes väkisin taskuun. Oli nestemäinen löytöpalkkio
-Team Vandaalit-
Yhden tilauskeikan olen tehnyt.
Mökkinaapuri oli kohdistamassa kivääriä pari vuotta sitten ja oli rautakangella tehnyt maahan reiän maalitaululle. Kun reikä oli valmis niin hän löi kangen johonkin maahan pystyyn mutta se oli hetken päästä kaatunut. Lähtiessä ei enää muistanut tarkkaan mihin kanki oli jäänyt, heinikko oli pitkää joten etsiminen oli melkoista hakuammuntaa.
Kuultuani jutun kävin eilen sitten etsimässä sitä, puolisen tuntia siinä meni kun löytyi. Tosin kaivelin siinä sivussa kyllä muitakin piippejä.
Naapuri ei vielä tiedä että kanki on löytynyt kun eivät ole mökillä juuri nyt.
Mökkinaapuri oli kohdistamassa kivääriä pari vuotta sitten ja oli rautakangella tehnyt maahan reiän maalitaululle. Kun reikä oli valmis niin hän löi kangen johonkin maahan pystyyn mutta se oli hetken päästä kaatunut. Lähtiessä ei enää muistanut tarkkaan mihin kanki oli jäänyt, heinikko oli pitkää joten etsiminen oli melkoista hakuammuntaa.
Kuultuani jutun kävin eilen sitten etsimässä sitä, puolisen tuntia siinä meni kun löytyi. Tosin kaivelin siinä sivussa kyllä muitakin piippejä.
Naapuri ei vielä tiedä että kanki on löytynyt kun eivät ole mökillä juuri nyt.
Omaan tarinaan tuli onnellinen loppu eli sormus oli myöhään illalla löytynyt. Pieni polku naapurin puolella pensaan välistä ,josta kulkevat tielleja jota ei muistanut minulle näyttää etsimellä tarkastettavaksi.. Aikoi kehua tuttavilleenkin etsintäpalvelua
XP Deus
MI-6 pointer
MI-6 pointer
Yhden lenkkeilijän kadottaman valkokultasormuksen olen kerran käynyt noukkimassa ruusupuskasta
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Itsellä on ollut kolme keikkaa. Tutun pihapuskista haeskeltiin naapurin kiukuspäissään sinne heittämiä auton avaimia. Ei löytynyt.
Toinen keikka oli sahalle menossa olevista pihapuista naulojen haeskelu. Yksi tukki meni hylkyyn tämän etsinnän tuloksena, ja kenttäsirkelin terä säästyi.
Kolmas keikka oli kavonkansien haeskelu kaverin pihasta, johon asfalttimiehet olivat tulossa.
Keväällä varmasti taloyhtiöille saisi tehdä kaivon hakua. Tästä muutan kympin kehtaisi pyytää.
Toinen keikka oli sahalle menossa olevista pihapuista naulojen haeskelu. Yksi tukki meni hylkyyn tämän etsinnän tuloksena, ja kenttäsirkelin terä säästyi.
Kolmas keikka oli kavonkansien haeskelu kaverin pihasta, johon asfalttimiehet olivat tulossa.
Keväällä varmasti taloyhtiöille saisi tehdä kaivon hakua. Tästä muutan kympin kehtaisi pyytää.
XP Deus / Ace 250
Läheisen naapurin (ystäväni) rajanaapurit olivat rajapyykit peitelleet ja ne piti käydä etsimässä.
Ei tosin tarvinnut minun niitä esille kaivaa... . Palkkiona ollaan joskus jokunen paukku terassilla otettu...
Ei tosin tarvinnut minun niitä esille kaivaa... . Palkkiona ollaan joskus jokunen paukku terassilla otettu...
Rib@55
Fisher F2
Garret Propointer
Fisher F2
Garret Propointer