uusi kela tais "hajota" tai jotain

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
jlx
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Loka 2014, 15:37

uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja jlx »

Detech 10" x 14" DD EQ PRO Excelerator -kela Jonka ostin täs lähiaikoina ei nyt enää oikein tahdo toimia ja tuskin edes käytös ehtinyt olla.
Oireet piippaa omiaan ja kun painaa pinpoint Nappia niin ace250 "supsuttaa" paremman sanan puuttees kylhän se vm93 markan tänään löysi ja sit rupes taas sekoilemaan ja vaihdoin takas vakio kelaan.
(Vakio kela toimii kuin pitääkin eli ace on varmaan kunnos.)
Liitin oli kunnol kii ja johto ku heiluttelee niin ei oikein vaikuta.
Eli mietin täs oliskohan joku Johto vika vai kela vika ...
pitäis varmaan kai lähetellä se takasin ja kysellä takuu hommia.
:(
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Kokeile ottaa kelasuoja pois ja sit peset kelan ja suojan kunnolla. Kokeile myös ilman kelasuojaa.
Jos ei auta ja johdot ja liittimet kunnossa niin takuuseen.
Ja laitteen käynnistys tietenkin niin että kela on ainakin metrin irti maasta eikä lähellä ole esim. sähkökaapeleita.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Mun samanlaisessa kelassa on löysempi liitin kuin acen omissa. Ainakin kerran tuo on aiheuttanut murheita: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... 25#p124460
Tuon reissun jälkeen suhautin pikkusen kontaktispraytä liittimeen eikä oireet ole uusiutuneet.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
jlx
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Loka 2014, 15:37

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja jlx »

Bruin kirjoitti:Kokeile ottaa kelasuoja pois ja sit peset kelan ja suojan kunnolla. Kokeile myös ilman kelasuojaa.
Jos ei auta ja johdot ja liittimet kunnossa niin takuuseen.
Ja laitteen käynnistys tietenkin niin että kela on ainakin metrin irti maasta eikä lähellä ole esim. sähkökaapeleita.
se oli kokeiltu ennen tän päivän kokeilu reissua.
liittimien irti ottaminen nja kiini tukeminen on kyllä ihan pikku voiman takana eli vaikuttaa see liitin olevan tarpeeksi tiukka
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tämä luultavasti olikin jo tiedossa, mutta kokeilitko laskea herkkyyttä?
Tuossa mun ace150:ssä iso kela antaa maksimiherkkyydellä enemmän häiriöpippejä herkkyys täysillä kuin vakiokela.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
jlx
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Loka 2014, 15:37

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja jlx »

Haarukka kirjoitti:Tämä luultavasti olikin jo tiedossa, mutta kokeilitko laskea herkkyyttä?
Tuossa mun ace150:ssä iso kela antaa maksimiherkkyydellä enemmän häiriöpippejä herkkyys täysillä kuin vakiokela.
mulla aina melkein herkkyys 2 tai 3 alle maksimin(muuten jokanen kranu sirpale olis jalometallia tuon mukaan)
Samal lailla piipitteli liikuessa melkein nolla herkkydel ja sama "supusutus" pinpointis.
Ei kai täs muu auta ku takuuta ruveta pohtimaan.
Noh huomen laittelen viestiä Finndetectorille
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Pakko kysyä! Eihän vain kelan johdossa ole mitään rautalankasidoksia tai kelan lähettyvillä! Eihän vain ollut jalassa turvakengät, joiden kärjissä on rautaa! Jopa kengännauhojen, kengissä olevien metallirenkaat voi olla syyllisiä vääriin piippihin !
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
jlx
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Loka 2014, 15:37

Re: uusi kela tais "hajota" tai jotain

Viesti Kirjoittaja jlx »

Vika löyty liittimessa yksi "pinni" liukuu painaa sisään ja vetää pikkasen ulos niin toimi normaalisti.
Eli korjaan itse 8)
Vastaa Viestiin