"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
piippari-sepi kirjoitti:Entäpä tuo Eurotek standard, onko pinpoint niin pakollinen että maksaisin 60€ lisää?
Ei koneessa välttämättä sitä pinpoint toimintoa tarvitse olla, jos on vaan laite on tarpeeksi tarkka muuten. Mutta erillinen käsikäyttöinen pinpoint on kyllä lähes välttämätön elämää helpottava kapine.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Ok, hyvä tietää eli jos tuo teknetics pienemmällä kelalla ei olekaan niin hyvä, niin minelabsin uutuus automaattisella ground balanssilla, taustavaloilla jne herkuilla oliskaan pöllömpi vaihtoehto etsimeksi?
Pitää katsoa arvosteluja jahka niitä tulee suomeen go find 40 siis.
Mun mielestä Eurotekki. Kevyempi, tukevampi, ID-target -näyttö 0-99, 1kpl 9V paristo/akku.
Molemmilla olen piipannut, mutta rinnakkain en ole testannut..
Ostat sitten myöhemmin isomman DD-kelan siihen 8" rinnalle tai suosiolla kärsit sen muutaman kympin lisää ja laitat sen 11" DD -paketin..
Ite oon pärjänny vielä hyvin tuolla kasituumasella, meinasin tulevaisuudessa ostaa kylkeen vielä NEL Tornadon.
Harmi kun hinnat nousivat talven aikana roimasti, vielä syksyllä olisi tuota 11" DD -pakettia saanut reilusti alle kolmensadan, ja tämä 8" versio PROsta maksoi minulle 199,90€..
Mitä mieltä kokeneemmat piippailijat on, ostaakko eurotek pro 11dd kelalla vai esim. Ace350? Hintaeroa kun ei paljoa näy olevan. Vai ace250+sef datech 12x15?
Ribalboa kirjoitti:Mitä mieltä kokeneemmat piippailijat on, ostaakko eurotek pro 11dd kelalla vai esim. Ace350? Hintaeroa kun ei paljoa näy olevan. Vai ace250+sef datech 12x15?
Pitäs vähän tietää mitä ja missä meinaat etsiä? Kahden ekan välillä en sano mitään, mutta jos ace 250(tai vaikka 150) kahdella kelalla menee samaan hintaluokkaan niin se. 150/250:n vakiokela on ihan hyvä puistoissa ja kohtuu roskaisessa ympäristössä, tuolla isolla sitten pelloille. Kela vaikuttaa koneen ominaisuuksiin paljon enemmän kuin nappien järjestys ja määrä. Ihan kuin radiossa anteeni...
Ihan ympäriinsä ois tarkoitus kokeilla, miltä harrastus tuntuu. En tiedä vielä mitä varsinaisesti etsin, mutta etsimistä haluaisin kokeilla täällä Lapissa; pelloilla, metsissä, rannoilla...
GARRETT ACE 250 & DETECH SEF 15X12" 355e
Garrett EURO ACE 350 359e
TEKNETICS EUROTEK PRO METAL DETECTOR WITH 11″ DD COIL 329e
Viime kauden lopuksi menin vaihtamaan NEL -kelan alkuperäiseen DD-kelaan. Sitten kauden aluksi tein asennemuutoksen että metsästän ne haamusignaalit.
Eikun tehot täysille ja menin vanhaan paikkaan jonka olevinaan olen jo tyhjentänyt. Ja ihan oikeesti... alkoi vanhaa kolikkoa nousemaan yli 25 cm syvyydestä. Nyt tuntuu siltä että Fiskarsin Big Grip Knife ei yllä "montun" pohjalle. Se häviää häviää siihen pieneen reikään minkä tarttee tehdä.
En nyt tiedä että onko tuo DD -kela niin paljon parempi vai mikä tässä nyt muuttui?? Ainakin kaivutyökalu menisi uusiksi jos paremman löytäisi.
Vähän on turhautunut olo siitä että pitää kaikki paikat mistä jotain on löytänyt käydä uusiksi läpi. Toisaalta mestoja on nyt vaikka miten paljon
Korkkeja ja pennejä tyrkkää koko ajan. Vanhin kolikko 1/4 Öre 1640.
Suomen Metallinetsijät Ry
Teknetics Eurotek Pro 11DD + Teknetics T2 Classic
Garrett ProPointer AT
Viime kesänä ostin NEL Tornadon ja muuten hyvä mutta painava ja iso.... vakio DD-kela kuitenkin kevyt ja ID-luvut pysyvät samoina kuin laitevalmistaja suunnitellut.
Oma valinta oli Eurotek PRO, koska se oli uusinta tekniikkaa. Kokonaan uusi malli eikä vuosia markkinoilla ollut.
Jos valmistaja tulee tiukasti kilpailuille markkinoille, niin kilpailija-analyysi on tehty. Valmistajan on pistettävä paremmaksi joissakin ominaisuuksissa.
Sama ilmiö nähtiin Pro-Pointerin kohdalla. Garrett joutui kopioimaan kilpailijoilta ominaisuuksia ja kehittämään laitetta. Garrettilla tulee nyt huippumalleja mutta ilmeisesti keskisarjan laitteet myyvät hyvin. Turha siis uhrata rahaa kehittämiseen...
Garrett ProPointer AT
ProDetective kirjoitti:Viime kesänä ostin NEL Tornadon ja muuten hyvä mutta painava ja iso.... vakio DD-kela kuitenkin kevyt ja ID-luvut pysyvät samoina kuin laitevalmistaja suunnitellut.
Okei, eli ID:kin hyppää eri tasolle NELlillä, päätös on siis tehty.
Onhan tämä pirun hyvä vehje hintaisekseen!
Mihin tarvitaan maabalanssin säätö?
Tällä en ole piipannut kiviä ynnä muuta olematonta. Toki joissain olosuhteissa voi sitä tehdäkin..?
Viimeksi muokannut Hpla, 01 Elo 2015, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate Päivän löytöni
Kyllä, NELlin kanssa sai opetella uusiksi ID-luvut. Suosittelen haamujen kaivamista ylös -> ID antaa pääasiassa matalaa mutta korkea ääni ja korkea näytöllä vilahtava ID lupailee hyvää jos vielä syvyys on tapissaan.
Minä en ole kaivannut maabalanssin säätöä, kun ei tää vehje yksinään pulise. Ainut paikka missä on saanut häiriötä on suoraan sähkölinjan alapuolella.
Hintaluokassaan erinomainen vekotin ja suosittelen lämpimästi.
Garrett ProPointer AT
Ja jos IRON välähtää näytöllä niin kyllä siellä on rautaa. Ruoste antaa korkeampaa ID:tä. Etsin pääasiassa kolikkoja joten tuo IRON tunnistus on tärkeä minulle.
Garrett ProPointer AT
ProDetective kirjoitti:Ja jos IRON välähtää näytöllä niin kyllä siellä on rautaa. Ruoste antaa korkeampaa ID:tä. Etsin pääasiassa kolikkoja joten tuo IRON tunnistus on tärkeä minulle.
Tuo toimii mielestäni erinomaisesti Eurotekissä! Itse etsin pääasiassa kolikoita ja vanhaa esineistöä, ja tuo ilmaisin on toiminut hyvin kun maassa on korkeita signaaleja antavia takonauloja!
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Viime kesästä piippaillu EuroTek PRO:lla ja huomannut että kun patterin varaus tipahtaa yhdenkin pykälän laite rupeaa sekoilemaan ja piippailemaan omiaan.
Joten patteria joutuu vaihtamaan todella usein.
Onkohan tämä ominaisuus vai vika?
Muuten ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen.
Ei ole tehnyt samaa itsellä. Tänään juuri "ajoin" patterin niin loppuun että äänen volyymikin oli jo laskenut (tämän tietenkin huomasin vasta kun olin vaihtanut uuden tuoreen pariston) ja patteripalkki oli ykkösessä.. Vaihdoin vain varmuudeksi siksi, että jos se kuitenkin vaikuttaa esim. etsintäsyvyyteen. Mitään ylimääräisiä ei omani ole koskaan piippaillut.
Käytän niitä Vartan sinisiä, eli ei mitään superpattereita edes..
Omasta mielestäni taas tuossa kestää todella kauan paristo, olisiko kuitenkin jotain vikaa??
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro