No niin, nyt olis ihmeteltävänä rihlattu piippu jossa n.8mm reikä, 60cm pitkä. Ajattelin ensin että jonkin sarjatuliaseen vaihtopiippu, mutta onko sittenkään? Näyttäisi olevan mutkalla, joten siksi kai hylätty ja tukittu vanhan rakennuksen katon väliin, josta löysin sen reilusti yli 50v myöhemmin. Lisäksi jokin kahva, moottoripyörästä??
Aseen piippu
Re: Aseen piippu
Jostain sotilaskivääristä piippu on. Joku sen täältä vielä tunnistanee. Kahva on vanhemman mallisesta hiustenleikkuukoneesta.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
JepSephä kirjoitti: Kahva on vanhemman mallisesta hiustenleikkuukoneesta.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
No niinpä onkin, onhan tuollainen tullut joskus nähtyä, mutta eipä sytyttänyt!
Pystykorva on 7.62x53R
Voisi olla 8.2x53R Moisin Nagant
Kolmen linjan kivääri.
Voisi olla 8.2x53R Moisin Nagant
Kolmen linjan kivääri.
-
- Metallinetsijä
Ei kyllä minun mielestä näytä lainkaan Mosin Nagantilta tuo piippu. Niissä oli erilainen takatähtäin ja piippu kapeni tasaisesti suuta kohtin mennessä. Itse veikkaisin, että tuo on jostakin hiukan modernimmasta kivääristä(?)
Garrett AT PRO
Piippu on mitä todennäköisimmin sota-aikaisesta Saksalaisesta Mauserista. Puhdistuksen jälkeen takaosassa pitäisi näkyä leimoja. Jos piipusta näkyy läpi eikä ole pahoin syöpynyt niin lain mukaan se on luvan vaativa osa.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Romurautaa tuo käytännössä on, pilalle syöpynyt ja selvästi mutkalla. Takaosassa on tosiaan jokin leima ja sarjanumero. Liekkö sitten oikein natsikotka, pitänee tutkia tarkemmin. Taidettu valmistaa noita piippuja aika pitkän ajan kuluessa. Kiitoksia tiedosta!