Kaapista ulos

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Vanha Pöyröö

Kaapista ulos

Viesti Kirjoittaja Vanha Pöyröö »

On se vihdoin tultava kaapista ulos ja tunnustettava kaikki.
Viime vuoden alkupuolella aloin seurata näitä sivuja. Se alkoi vaikuttaa terveyteen: Syke nuosi ja verenpaine nousi ja vähitellen alkoi himottaa. Eikä aikaakaan, kun vanha (78v) äijä oli koukussa.
Piti hankkia omat laitteet. Heinäkuun puolessavälissä sitten sain huispaimen ja suurin toivein menin maastoon. Tulokset eivät ollet lähelläkään toiveita. Viime vuoden tulos oli 70 centtiä ja 50 penniä
sekä hyvin syöpynyt Nikolai II 5 penniä, jonka vuosiluvustakaan ei saa selvää.
Puupäitten ja räkäpäitten hylsyjä kymmenkunta, yksi rynkyn hylsy sekä roinaa.
Onkohan maastossa yhtään aluetta jossa ei olisi korkkeja?
No, onko olo yhtään helpottunut? Syke ja paine ovat laskeneet normaaleiksi, mutta tilalle on tullut
aikamoinen kateus, miksen minä, kun nuo toiset :mrgreen:
Tämän vuoden saalis on 5p 1967---, ei paljon hymyilytä.
Eiköhän aarteet vähän parane, kun saa nuo lupa-asiat kuntoon.
Korkeita piippejä kaikille.
Minelab Explorer SE , Minelab Pro-Find 25
RVPS
Metallinetsijä

Re: Kaapista ulos

Viesti Kirjoittaja RVPS »

Hieno homma! Itselläkään ei ole nuo löydöt kovin kummoisia, tosin panostus on ollut viime vuosina tosi vähäistä. Nyt kun olen EVP (elän vaimoni palkalla :lol: ) aikaa tähän harrastukseen on yllin kyllin. Olen huomannut että historia on alkanut kiinnostamaan tämän harrasteen ohella tosi paljon. Tänäänkin kävin kankaalla, missä todistettavasti on isovihan aikaan kahakoineet suomalaiset ja venäläiset. Suomalaiset oli tämän kahakan jopa voittaneet. Mitään tuohon tapaukseen viittaavaa en löytänyt ja metsäkin oli vielä osittain lumenpeitossa. Tämän lisäksi parhaimmat piipaukset oli niin syvällä etten viitsinyt pienellä kaivurilla niitä alkaa tonkia. Mukavaa että tämä harrastus kiinnostaa myös sinunlaisia jo miehen ikään ehtineitä huispaajia! Hyvää etsintäkautta sinulle ja kyllä niitä hyviä löytäjäkin vielä tulee kun jaksaa vain etsiskellä! :wink:
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60
iron maden
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iron maden »

[quote="Vanha Pöyröö"]
No, onko olo yhtään helpottunut? Syke ja paine ovat laskeneet normaaleiksi, mutta tilalle on tullut
aikamoinen kateus, miksen minä, kun nuo toiset :mrgreen:
Tämän vuoden saalis on 5p 1967---, ei paljon hymyilytä.

Mitä enemmän etsit sitä enemmän löydät! Joku pelkkä sunnuntaipiipparointi kerran viikossa on kaudessa kovin lyhyt ! Minä vietän maastossa aika paljon josta osan vie kalastus ja muut puuhat...aikaa kuitenkin jää hyvin pipparointiinkin ja usein 2 päivää putkeenkin!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
mikav
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja mikav »

Minkäslaisilla laitteilla sitä piipataan ja missäpäin? Kyllä niitä aarteita nousee kun vaan jaksaa kovasti kaivella.. 8)
XP Orx
iipe
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iipe »

Sen verran tuota katsomusta ja elämänkokemusta Vanhalla Pöyröllä takana, että hieman arveluttaa tälläisen märkäkorvan alkaa täällä nimimerkin takana alkaa mitään "huutelemaan".
Tervetuloa foorumille nyt ainakin uskallan toivottaa! :)
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Lalli
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Lalli »

Vanha Pöyröö kirjoitti:Onkohan maastossa yhtään aluetta jossa ei olisi korkkeja?
Sitä on tullut kaiveltua Hangosta tuonne Tuntsan perukoille, idästä länteen - korkkeja löytyy jokapaikasta.
Tämähän on tuurilaji ja tuuriahan on kahdenlaista, hyvää ja huonoa. Välillä osuu kela kohdalle ja välillä ei.

Tervetuloa joukkoon ja onnea valitsemallasi tiellä!
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Lalli kirjoitti:
Vanha Pöyröö kirjoitti:Onkohan maastossa yhtään aluetta jossa ei olisi korkkeja?
Sitä on tullut kaiveltua Hangosta tuonne Tuntsan perukoille, idästä länteen - korkkeja löytyy jokapaikasta.
Oon mä joskus osunut paikkaan jossa ei oo korkkeja :shock: Ei siellä ole sitten yhtään mitään muutakaan :(
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
raiban
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja raiban »

Upea homma teretulemast joukkoon,olet meille suunnannäyttäjä,riittää että intoa ja mielenkiintoa harrastusta kohtaa löytyy ja paras aika on menossa ,luonto huutaa kilpaa tuolla ulkona. :D
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Vanha Pöyröö

Viesti Kirjoittaja Vanha Pöyröö »

Paikkakunta on Lohja ja etsin on Minelab Explorer SE.
Olen yrittänyt laittaa tuota allekirjoitusta, jonka voi ohjeen mukaan lisätä viestin jälkeen, mutta
kun ei löydy sitä tärkeintä: "miten se tehdään".

Olisin myös laittanut pienen taulukon kolmen eri pinpointterin vertailusta, mutta eihän sekään onnistunut. Tämä ohjelma ei halua lähettää kirjoitusta sellaisena kuin sen tähän kirjoittaa,
vaan suttaa kaikki samaan kasaan. Eli sillä näyttää olevan tyhjänpaikan kammo.

Eihän tämä tietysti ole mitään uutta. Nörtit tekevät ohjelmia ja ohjelmien ohjeita toisilleen - ei tavalliselle käyttäjälle. Ja eri ohjelmilla on erilaiset logiikat tekstin ja taulukoiden syötöille.
Pitää ottaa vähän yksityistunteja osaavammilta, niin eiköhän tamäkin aukene.
Minelab Explorer SE , Minelab Pro-Find 25
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

omat asetukset-profiili-allekirjoitus-laatikkoon kirjoitat allekirjoituksesi-lähetä

Tuossa pikaohjeet allekirjoitus asetuksiin.
moderaattori
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Vanha Pöyröö kirjoitti:Olisin myös laittanut pienen taulukon kolmen eri pinpointterin vertailusta, mutta eihän sekään onnistunut. Tämä ohjelma ei halua lähettää kirjoitusta sellaisena kuin sen tähän kirjoittaa,
vaan suttaa kaikki samaan kasaan. Eli sillä näyttää olevan tyhjänpaikan kammo.
Helpoimmalla pääsee kun tekee taulukosta kuvan tai taulukon ja liittää sen viestiin. Peräkkäiset välilyönnit foorumi softa poistaa, mutta voihan sitä kokeilla laittaa vaikka pisteet..............niiden tilalle ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin