? ! Päivän löydöt = Vuoden löydöt ! ?
? ! Päivän löydöt = Vuoden löydöt ! ?
Voi juma
Ei näitä enää jaksa kaikkia lukea kun päivän löydöt palstalta ei löydy kohta muuta kuin "sen ja sen" vuosi 2015!
Jos todella haluat että uudet löytösi huomataan ja niitä kommentoidaan niin tee niistä oma topicci löytöjä jollakin tavalla kuvaavalla otsikolla.
Mielestäni palstan luettavuus ja informatiivisuus on merkittävästi huonontunut parin viime vuoden aikana kun tämä ketjutuskäytäntö vain yleistyy. Ja asialla näyttävät olevan pääasiassa uudet tulokkaat.
Saa kommentoida
Ei näitä enää jaksa kaikkia lukea kun päivän löydöt palstalta ei löydy kohta muuta kuin "sen ja sen" vuosi 2015!
Jos todella haluat että uudet löytösi huomataan ja niitä kommentoidaan niin tee niistä oma topicci löytöjä jollakin tavalla kuvaavalla otsikolla.
Mielestäni palstan luettavuus ja informatiivisuus on merkittävästi huonontunut parin viime vuoden aikana kun tämä ketjutuskäytäntö vain yleistyy. Ja asialla näyttävät olevan pääasiassa uudet tulokkaat.
Saa kommentoida
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Re: ? ! Päivän löydöt = Vuoden löydöt ! ?
Onhan tästä ollut keskusteluja aikaisemminkin ja kummallakin tyylillä on käsittääkseni kannattajansa. Itse sain alkuun negatiivista arvostelua vuoden löytöketjusta ja aloin joka reissua erikseen postailemaan. Näin kuitenkin säikeitä kertyi tuhoton määrä ja en edes itse löytänyt enää hauillakaan haluamaani jotain vähäpätöisempää löytöä.
Nyt tänä vuonna aloitin (ja aion käyttää koko vuoden) vain yhden 2015 ketjun ja yritin sitä jotenkin järkeistää. Muokkaan otsikkoa joka kerta kuvaamaan uusimpia löytöjä, sekä muokkaan ensimmäiseen viestiin sisällysluetteloa. Näin mahdollisesti tulevaisuudessa jotain etsiessäni, pystyn palaamaan päivän löytöihin...
En tiedä itsekkään, mikä paras.
Onhan meillä aina tuo parhaat löydöt osastonsa, mihin voi ne tärkeimmät laittaa vielä erikseen!?
Varsinaista tarvetta mulla ei ole saada normaali löytöjäni nähdyksi/kommentoiduksi, seuratkoon ketä kiinnostaa. Näitä normaali "pullonkorkkitopiikkeja" mielestäni saisi olla vähemmän ja yhden ketjun alle ne laitettuna, foorumi pysyisi mielestäni siistimpänä.
Itsellä kuitenkin melkein kaikki uudet viestit on ollut tapana lukea ja varsinkin näin sesonkina, tuntuu foorumi ruuhkautuvan.
Nyt tänä vuonna aloitin (ja aion käyttää koko vuoden) vain yhden 2015 ketjun ja yritin sitä jotenkin järkeistää. Muokkaan otsikkoa joka kerta kuvaamaan uusimpia löytöjä, sekä muokkaan ensimmäiseen viestiin sisällysluetteloa. Näin mahdollisesti tulevaisuudessa jotain etsiessäni, pystyn palaamaan päivän löytöihin...
En tiedä itsekkään, mikä paras.
Onhan meillä aina tuo parhaat löydöt osastonsa, mihin voi ne tärkeimmät laittaa vielä erikseen!?
Varsinaista tarvetta mulla ei ole saada normaali löytöjäni nähdyksi/kommentoiduksi, seuratkoon ketä kiinnostaa. Näitä normaali "pullonkorkkitopiikkeja" mielestäni saisi olla vähemmän ja yhden ketjun alle ne laitettuna, foorumi pysyisi mielestäni siistimpänä.
Itsellä kuitenkin melkein kaikki uudet viestit on ollut tapana lukea ja varsinkin näin sesonkina, tuntuu foorumi ruuhkautuvan.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Joo, näille pitäisi olla oma alue, esim. "päiväkirjat". Sillä sellainen ainakin tuo oma "kaljapullonkorkki"-topickki on.Fisherman kirjoitti:Ei näitä enää jaksa kaikkia lukea kun päivän löydöt palstalta ei löydy kohta muuta kuin "sen ja sen" vuosi 2015!
Voishan sitä kirjoittaa tietenkin pelkästään omalle koneellekkin, mutta lukijamäärästä päätellen näille kuitenkin jonkunlainen "tilaus" on.
Parhaat löydöt voisi sitten esitellä Päivän löydöt, Ranta- ja puistolöydöt ja Mikä tämä on? alueilla.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- iron maden
- Kunniajäsen
Itse kannatan sitä että päivän löydöt palstalla, olisi jokaisella oma ketju 2015 jonne laittaa kuvansa! Itse en liittele ketjuuni enää pullonkorkkeja ja alumiini/folioroskaa vaan löydetyt raudat, kolikot, pronssit, kuparit ja arvometallit, jos sellaisia löytyy!
Luen toki toistenkin löydöt ja niihin on nopea palata myöhemminkin jos ne on omassa ketjussaan!
Vertailun vuoksi otetaan Kesepan GM ketju, jossa olin vieraillut varmaan sen 25-30 kertaa...ennen toisen koneen ostopäätöstä. ! Kun kaikilla on oma 2015 ketju niin heidän löytönsä on erittäin helppo löytää myöhemminkin, jos vaikka haluaa vertailla samankaltaista, omaa löytöä toisen löytämään! Siinä muutama perustelu noin alkuun!
Luen toki toistenkin löydöt ja niihin on nopea palata myöhemminkin jos ne on omassa ketjussaan!
Vertailun vuoksi otetaan Kesepan GM ketju, jossa olin vieraillut varmaan sen 25-30 kertaa...ennen toisen koneen ostopäätöstä. ! Kun kaikilla on oma 2015 ketju niin heidän löytönsä on erittäin helppo löytää myöhemminkin, jos vaikka haluaa vertailla samankaltaista, omaa löytöä toisen löytämään! Siinä muutama perustelu noin alkuun!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Makuasioita mutta itse tykkään seurata henkilöittäin muiden touhuamista ja "etenemistä". Jos jokaisesta kerrasta tekee oma topicin jokainen niin sitten vasta viidakko onkin (niin itselle kuin muillekin). Kirjoittaja voi kyllä lisätä itse mielenkiintoa sillä ettei esitellä ihan kaikkia roskia.
Vanhin raha: Erik XIV 8 ör klippe 1564
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Olen aina pyrkinyt lukemaan kaiken foorumilla lukuunottamatta konevertailuja, jos asia ei ole ajankohtainen itselle eikä ole vaihtamassa laitetta. Löydön esittely otsikossa on toki hyvä, mutta mielelläni luen myös harrastajien löytöketjuja. Olen samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa. Nythän tämä uusinta hottia oleva eri löytöjen jaottelu omiin topikkeihinsa kokoaa mielenkiintoiset löydöt helposti käsille saatavaksi.
Mihin vedetään rajat siitä, mikä on roskaa ? Kuka määrittelee sen ? Jaetaanko löydöt/harrastajat eri kasteihin ? Erinomaiset, hyvät, kohtalaiset ja paskat.
Nyt on sesonki ja löytöjä tehdään. Talvella oli aika hiljaista. Jos joku kokee ähkyä niin valkkaa vaan sieltä itse, mitä klikkaa. Ei ole mikään pakko ahmia kaikkea foorumilla.
Jos uudempi porukka on haitaksi niin olisitte lyöneet ovet säppiin jo muutama vuosi sitten.
Mihin vedetään rajat siitä, mikä on roskaa ? Kuka määrittelee sen ? Jaetaanko löydöt/harrastajat eri kasteihin ? Erinomaiset, hyvät, kohtalaiset ja paskat.
Nyt on sesonki ja löytöjä tehdään. Talvella oli aika hiljaista. Jos joku kokee ähkyä niin valkkaa vaan sieltä itse, mitä klikkaa. Ei ole mikään pakko ahmia kaikkea foorumilla.
Jos uudempi porukka on haitaksi niin olisitte lyöneet ovet säppiin jo muutama vuosi sitten.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
Itse en näe mitään syytä muuttaa nykyistä käytäntöä päivän löytöalueella. Jos joku haluaa koota kauden löydöt samaan ketjuun niin se on ihan yhtä hyväksyttävää kuin postata reissut omiin ketjuihinsa. Yksi hyvä vinkki näiden isojen ketjujen nopeaan lukemiseen, on käyttää topicin otsikossa olevaa uusin viesti painiketta. Tämä löytyy otsikon uusimman kirjoittajan nimimerkin oikealta puolelta (pieni valkoinen neliö).
Kuvitellaanpa että vaikkapa vain 200 aktiivisinta käyttäjää luo tuollaisen "2015" ketjun ilman mitään muuta informaatiota otsikossa niin monikohan lukijoista viitsii päivittäin tsekata onko ketjuun lisätty jotakin uutta vai keskustellaanko vielä jostakin vanhasta löydöstä. Jotenkin tilanne oli vielä siedettävä kun näitä ketjuttajia oli vain muutama mutta nyt alkaa jo mennä överiksi. Ainakin itse olen kiinnostuneempi uusista löydöistä kuin jonkun nimimerkin ketjuun lisätyistä onnitteluista yms. kommenteista.
Ennen sentään näki jo otsikoista kerta vilkaisulla mitä on löydetty tai olenko sen jo ehkä lukenut. Nyt ei näin ole.
Iipen tapa päivittää ketjunsa otsikkoa on kyllä hyvä mutta siinä voisi lisäksi olla viimeisen päivityksen päivämäärä , taitaa kuitenkin otsikkokentän tila olla liian pieni lisäinfolle.
Ennen sentään näki jo otsikoista kerta vilkaisulla mitä on löydetty tai olenko sen jo ehkä lukenut. Nyt ei näin ole.
Iipen tapa päivittää ketjunsa otsikkoa on kyllä hyvä mutta siinä voisi lisäksi olla viimeisen päivityksen päivämäärä , taitaa kuitenkin otsikkokentän tila olla liian pieni lisäinfolle.
Mitäkähän siitä tulee jos 200 aktiivisinta tekee jokaisesta löydöstään oman viestiketjunFisherman kirjoitti:Kuvitellaanpa että vaikkapa vain 200 aktiivisinta käyttäjää luo tuollaisen "2015" ketjun ilman mitään muuta informaatiota otsikossa niin monikohan lukijoista viitsii päivittäin tsekata onko ketjuun lisätty jotakin uutta vai keskustellaanko vielä jostakin vanhasta löydöstä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Comme ci comme ca.
2 öre 157x
2 öre 157x
Käyppä katsomassa vaikkapa jotakin viime kesän "päivän löydöt" sivua ja vertaa kuviteltuun sivuun josta ei löydy muuta infoa kuin "sen ja sen 2015 löydöt" otsikoita; kumpaa sivua luet mieluummin?Serafiina kirjoitti:Comme ci comme ca.
Sama kysymys Haarukalle.
Enempää en tähän keskusteluun kajoa, kukin saa tietysti tehdä ihan niinkuin parhaaksi katsoo, ja kaikkien mielipiteitä pidän yhtä arvokkaita olit sitten noviisi, raavas tonkija tai kunniajäsen
-
- Metallinetsijä
Juuri tämän takia sitä otsikkoa/topicin nimeä muokataankin sillon kun sinne topicciin lisätään uusia löytöjä.Fisherman kirjoitti:Kuvitellaanpa että vaikkapa vain 200 aktiivisinta käyttäjää luo tuollaisen "2015" ketjun ilman mitään muuta informaatiota otsikossa niin monikohan lukijoista viitsii päivittäin tsekata onko ketjuun lisätty jotakin uutta vai keskustellaanko vielä jostakin vanhasta löydöstä...
Garrett AT PRO
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Ok, voin kokeilla seuraavissa postauksissani otsikon muokkausta, jos tila sallii.
Roinaa ja ryönää
Roinaa ja ryönää
2 öre 157x
2 öre 157x
Pitäiskö "Päivän löydöt" muuttaa "Pelto löydöt", jos joku postaa tuonne päivän puistolöydöt, se siirretään tietysti puisto- ja rantalöytöihin, ei käy meikäläisen järkeen
"Yellow iron makes white men go crazy"
Jospa vielä lisäätte yhden palstan "Päiväkirja: löydöt ja tilitykset". Sinne voi sitten huokailla tuntemuksiaan päivän sekä viikon kohokohdista muiden ihasteltaviksi.
Jää tuo päivän löydöt entiselleen.
Jää tuo päivän löydöt entiselleen.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Päivän löydät osioon kuuluu muutakin kuin peltolöydöt esim. metsälöydöt.Harakka kirjoitti:Pitäiskö "Päivän löydöt" muuttaa "Pelto löydöt", jos joku postaa tuonne päivän puistolöydöt, se siirretään tietysti puisto- ja rantalöytöihin, ei käy meikäläisen järkeen
Puisto- ja rantalöydöt osio lisättiiin foorumilaisten pyynnöstä kun näille löydöille oli paljon postauksia.
Ja mikäs siinä nyt ei mene Harakan järkeen jos on kerran oma alue puisto- ja rantalöydöille?
moderaattori
Minä pääasiassa olen puistopiippailija ja olen kirjoittanut ne etsintäreissut yhteen ketjuun. Ainakin itse pidän helpompana löytää eri etsintäreissujen tulokset yhden ketjun alta.
Minä seuraan aika monen puistopiippailijan ketjuja, vaikka en niistä paljon kommentoikaan. Koko kauden viestejä on mukavampi lukea, kun se on yhden ketjun alla.
Päivän löytöihin olen taas tehnyt oman ketjun nimimerkkini alle ja siinä on vain ja ainoastaan metsä- ja peltopiippailujen tuloksia. Pääosin nekin ketjut palvelee päiväkirjana, koska ne on suurimmaksi osaksi yhden kohteen löytöjä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Päivän löydöistä tulee luettua melko lailla kaikki viestit, olivatpa ne yksittäisinä viesteinä tai sitten löytöketjussa.
Eli yhteenvetona, en pidä kumpaakaan kirjoitustapaa ongelmallisena.
Tässä taannoin sain semmoisen idean, että laitan tuohon allekirjoitukseen linkin omaan esittelyviestiini, johon ajattelin kerätä eri kausien löytöketjut. Esittelyviestissä on kaikki kerättynä yhteen paikkaan, lukee joku sitä eli ei. Ompahan itselle joku paikka mistä löytöketjut löytyvät helposti.
Minä seuraan aika monen puistopiippailijan ketjuja, vaikka en niistä paljon kommentoikaan. Koko kauden viestejä on mukavampi lukea, kun se on yhden ketjun alla.
Päivän löytöihin olen taas tehnyt oman ketjun nimimerkkini alle ja siinä on vain ja ainoastaan metsä- ja peltopiippailujen tuloksia. Pääosin nekin ketjut palvelee päiväkirjana, koska ne on suurimmaksi osaksi yhden kohteen löytöjä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Päivän löydöistä tulee luettua melko lailla kaikki viestit, olivatpa ne yksittäisinä viesteinä tai sitten löytöketjussa.
Eli yhteenvetona, en pidä kumpaakaan kirjoitustapaa ongelmallisena.
Tässä taannoin sain semmoisen idean, että laitan tuohon allekirjoitukseen linkin omaan esittelyviestiini, johon ajattelin kerätä eri kausien löytöketjut. Esittelyviestissä on kaikki kerättynä yhteen paikkaan, lukee joku sitä eli ei. Ompahan itselle joku paikka mistä löytöketjut löytyvät helposti.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Mielestäni tämä nykyinen on ihan toimiva systeemi. Toki lukemattomia ketjuja päivän mittaan kertyy paljon mutta parempi se kuin hirmuisesti uusia ketjuja päivittäin. Saataisiin vain foorumille tapatalk-tuki niin voisi foorumia lukea pävisin töissäkin puhelimella. Laitoinkin tuonne sivujen kehitysideaketjuun asiasta maininnan mutta ei ole ylläpito kommentoinut...
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
-
- Metallinetsijä
Mulla on "RautaLanka vuosi 2015 + uuden reissun jälkeen päivitys otsikkoon". En näe syytä muuttaa ainakaan omaa käytäntöä.
Euro ace 350 cid V8
Garrett At Gold --> 5x8 DD & 12x13 Nel tornado
Garrett Pro pointer
Vanhin aarrekolikko 2 Ör 1573
CMAS P1
Toyota Land Cruiser BJ45
Garrett At Gold --> 5x8 DD & 12x13 Nel tornado
Garrett Pro pointer
Vanhin aarrekolikko 2 Ör 1573
CMAS P1
Toyota Land Cruiser BJ45
- iron maden
- Kunniajäsen
Samoin!RautaLanka kirjoitti:Mulla on "RautaLanka vuosi 2015 + uuden reissun jälkeen päivitys otsikkoon". En näe syytä muuttaa ainakaan omaa käytäntöä.
En lähde muuttamaan tätä toimivaa systeemiä! Iron Maden 2015 on ja pysyy ketjuni otsikkona tämän vuoden ! Mie en halua sitä sekasotkuviidakkoa, jossa kukin päivittäin, milloin milläkin otsikolla tuo löytöjään esiin ! Aatelkaa nyt muitakin jumalauta! Meistä monet on poissa netistä päiviä ja jopa viikkojakin! Ei kotiin tullessa jaksa pirukaan selata, yksittäisiä postauksia, joita muodostuu jo viikon aikana paljon ! Kun jokaisella on oma ketju, heidän uusimmat/ vanhimmat löytönsä löytää nopeasti!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.